CellularDude Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har en Nokia 6630 (med Symbian OS), som kan spille av mp3-filer vha Real Player (som følger med ved kjøp). Real Player har ikke muligheter for tonekontroll (bass/diskant), og bassgjengivelsen er mager. Har investert i programmet Ultra mp3, som gir bedre bass, men har heller ikke tonekontroll. Begge programmene har ellers klar og fin lyd. Har kommet over et program som har innebygget equalizer, Mp3Player, men problemet her er at det klipper/lugger mye under avspilling. Dette er selvsagt uakseptabelt. Ved henvendelse til produsenten får jeg opplyst at jeg kan prøve å konvertere mp3-filene til 16kHz, 128kbps. De anbefalte programmet Win Lame, som jeg har lastet ned og installert, men jeg har ikke skjønt hvordan man går fram. Uansett er det tungvint å måtte konvertere filer før man legger dem inn på telefonen. Noen som kan anbefale mp3-avspillere med tonekontroll/equalizer eller separate equalizerprogrammer? Vi snakker hele tiden om Symbian OS. Eller noen som vet hvordan jeg konverterer mp3-filer til 16kHz, 128kbps? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Noe som kan forårsake såkalt "lagging, hakking" i mp3 playeren kan være at du kjører mange aplikasjoner i bakrunden? Dette er noe som går ann med Symbian OS. For å få fram hvilkne aplikasjoner som kjører, hold inne meny knappen. Men tilbake til spørsmålet ditt: Første programmet jeg kom over var 4Musics MP3 Bitrate Changer.. Her kan du encode alle dine mp3 i hvilken kvalitet du vil. Les mer her: http://www.4musics.com/mp3-bitrate-changer.htm Eneste minus er at programmet ikke er gratis. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Gratis musikk-konverterer-program. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 ^kissa^ og nerdVANNA: Takker så mye for svarene! Selv om jeg er klar over det med å sjekke at man ikke kjører mange programmer på en gang, kunne jo det vært en god grunn til klippingen. Så det var en grei påminnelse. Jeg skal prøve ut den anbefalte programvaren. Tungvint å måtte konvertere, men hvis Mp3Player kjører problemfritt da, er jeg kvitt problemet med lite bass. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Forresten, er det noen som har noe inntrykk av bassgjengivelsen ved avspilling av mp3 i Nokia 6630, kontra 6230? Sistnevnte har innebygget equalizer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå