stylar Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei Har akkurat kjøpt følgende: Hovedkort: Asus K8N-E Deluxe CPU: AMD Athlon 64 3400+ RAM: Corsair XMS3200XL Etter å ha satt inn dette vil ikke pc`n starte. Det tar 2 sec. så stopper den. Er det noen som har vært borti ndet samme? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 sikker på at alt er kobla rett? vifta sitter godt? alt er gjort skikkele og dobbelt sjekka? Lenke til kommentar
stylar Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Yes. Har prøvd å starte med bare skjermkort.(koblet vekk alt annet.) Har prøvd å snu kjøleren 180 grader. Alt med samme resultat. Kan det være RAM-brikka som ikke passer? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kan jo godt hende at hovedkortet kortslutter ......Se om det er noe metal som er borti hovedkortet.Har du satt i de lille metal bitene i kabinettet slik at ikke hovedkortet kommer nær kabinettet ? Lenke til kommentar
stylar Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, de er på plass, alle 9 stk Lenke til kommentar
The one and only Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvordan PSU har du?? Er du sikker på at den har nok watt til å dra igang orkestere?? Lenke til kommentar
TheGribb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvordan PSU har du?? Er du sikker på at den har nok watt til å dra igang orkestere?? Tror du er inne på noe der! Stakkars fyren hvis han har strømforsyning fra Qtec. De lager fete kab. men PSU'en er upålitelig Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Samme skjer med meg.. *se signatur* Lenke til kommentar
Snotty Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har hatt samme problem før, og da var det faktisk noe så simpelt som at cpu-vifta var koblet i feil kontakt. noen hovedkort nekter jo å starte om ikke cpu-vifta har x-antall rpm. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 La meg fortelle om en pinlig opplevelse jeg hadde da jeg oppgraderte maskina mi. Jeg hadde en gammel strømforsyning uten den 4-pins 12V-kontakten som følger med på nye strømforsyninger. Trodde jeg hadde ødelagt både prosessor og hovedkort. Da var jeg fortvilet. Etter å ha funnet ut at jeg måtte ha en ny strømforsyning var jeg lettet, men skamfull. Men jeg antar at det bare er lille meg som gjør slike tabber? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det samme skjedde med meg for en stund siden, da var det prosesoren som var løs. Lenke til kommentar
stylar Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Hei Jeg har en strømforskyning på 520 Watt. Skulle tro at det skulle holde... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 kompis av meg hadde samma problem. da var det rammen som var defekt Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ta en sjekk over det hele. Sitter alt som det skal. Er alle strømkabler koblet til der de skal være (husk at det er to til hk), sitter de riktig vei osv. Går utfra at ASUS dama ikke rekker å si noe på de to sekundene. Du har også sjekket at ikke noe strømførende ligger mellom hk og kabinettveggen på undersida som kan kortslutte ting. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 selv ville jeg først tatt ut alle de nye komponentene og få testet de en og e, hver for seg i en anna pc. el no lignelde Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 HeiJeg har en strømforskyning på 520 Watt. Skulle tro at det skulle holde... Qtec? Lenke til kommentar
stylar Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Strømforskyningen jeg har er Enhance. Men jeg har funnet svaret på problemet. Jeg har glemt å sette i den 4-pins ATX +12 V kontakten i hovedkortet. Ikke rart CPU`n sliter med å starte. Jeg har aldri tidligere vært borti hovedkort som trenger 2 strømtilkoblinger. Man lærer så lenge man lever... Virker det ikke nå, må det være minne. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 stemme. lærer så lenge man lever. Bra du fant ut hva det kunne vær (siden du ikke har skrevet enda om det var den og at alt funka ) er dritt når hardware tar kvelden eller nekte å fungere "der og då" Lenke til kommentar
Albino Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Men jeg har funnet svaret på problemet.Jeg har glemt å sette i den 4-pins ATX +12 V kontakten i hovedkortet. Ikke rart CPU`n sliter med å starte. Jeg har aldri tidligere vært borti hovedkort som trenger 2 strømtilkoblinger. Da er jeg ikke alene om slike tabber da... Lykke til med maskina! Lenke til kommentar
stylar Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Yes da er de nye tingene på plass og alt virker som bare det. Det var bare den h........ strømtilkoblingen som manglet... Det lugger litt en gang i blant, men skal snart kjøpr en 512 mb RAM til, så hjelper det nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå