Gå til innhold

Bill må vise fram kodene

B4stian

Anbefalte innlegg

Hva om Volvo hadde enerett på bilbelte og at du måtte kjøre Volvo for å bruke det?

Du kan jo alltids kjøre et annet bilmerke og trikse til noe selv med tau og slikt... :p

Det blir liksom ikke det samme når du mangler alternativer...

Jeg vet ikke, men når ble det slik at WMP var låst og den eneste media avspilleren til Windows??

Et dårlig tilbake argument av deg, men jeg respekteren den!

Mvh Birger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke, men når ble det slik at WMP var låst og den eneste media avspilleren til Windows??

Det jeg vil fram til er at du blir låst til Microsofts filformater. Jo flere som bruker mediaplayer jo mer utbredt blir filformatene til MS. Ta en titt på dette søket på google. Du kan sikkert få spilt av disse filene med andre avspillere, men MS kan sperre for andre avspillere hvis de vil.

Linux blir et fryktelig dårlig alternativ når du:

-ikke får spilt av video/lyd fordi det meste er i MS format

-blir hindret i å bruke MSN Messenger. Ta en titt her, gammel artikkel

-blir hindret i å komme inn på web sider fordi du ikke har IE, link

Endret av dakri
Lenke til kommentar

Det jeg vil fram til er at du blir låst til Microsofts filformater. Jo flere som bruker mediaplayer jo mer utbredt blir filformatene til MS. Ta en titt på dette søket på google. Du kan sikkert få spilt av disse filene med andre avspillere, men MS kan sperre for andre avspillere hvis de vil.

Linux blir et fryktelig dårlig alternativ når du:

-ikke får spilt av video/lyd fordi det meste er i MS format

-blir hindret i å bruke MSN Messenger. Ta en titt her, gammel artikkel

-blir hindret i å komme inn på web sider fordi du ikke har IE, link

Nå er det ikke slik at WMP kun spiller WMA eller WMV heller da. Den ripper/encoder heller ikke bare i WMA, men i mp3. WMV kan ikke media player encode engang.

Jeg ser ikke logikken i påstanden om at utbredelsen av WMV/WMA er WMP sin skyld. Jeg bruker WMP helt fint med helt andre formater en microsoft sine.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke slik at WMP kun spiller WMA eller WMV heller da. Den ripper/encoder heller ikke bare i WMA, men i mp3. WMV kan ikke media player encode engang.

Nei, media player kan ikke encode video, til dette bruker man windows media encoder, som for øvrig er gratis å laste ned. Hvorfor gir microsoft bort denne gratis? Kun for å øke bruken av sine egne filformater. Er nesten litt rart at den ikke er bundla med Windows den også...

Jeg ser ikke logikken i påstanden om at utbredelsen av WMV/WMA er WMP sin skyld. Jeg bruker WMP helt fint med helt andre formater en microsoft sine.

Jeg tror nå WMV/WMA ville vært et ukjent format hadde det ikke vært for at media player følger med alle windows installasjoner.

Ser ikke ut til at vi klarer å overbevise hverandre, men jeg er ihvertfall enig i det som er nevnt i artikkelen til dagbladet: "Dette er en seier for forbrukerne"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Det er opp til brukerne selv å velge hva de vil bruke, selvfølgelig. Om de syns IE og WMP funker greit, så gjerne for meg, men da kan de ikke skylde på M$ hvis de får dritt og virus innpå maskinen. Vi vet alle at M$ er amatører innen sikkerhet, og det er brukerne har ansvaret for sin datamaskins sikkerhet. ActiveX er jo et eneste stort sikkerhetshull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...