Gå til innhold

Bill må vise fram kodene

B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Det er egentlig bare til fordel for dem selv. Ellers er det jo ingen som gidder bruke Windows. Forresten kan M$ betale denne boten 689 ganger og likevel ha mye igjen, så det så........

Lenke til kommentar

For å sammenligne dette med noe annet. Hva om de fleste i Norge kjøpte bilmerket Toyota. Folk syns det er greit å kjøpe dette bilmerket fordi det ikke er langt til nærmeste merkeverksted og man kjenner til merket godt. Av gammel vane holder man seg til samme merke. Når markedsandelen til bilprodusenten passerer 90 % lanseres en Toyota-bensin, som selvfølgelig bare fungerer på Toyota og som anbefales brukt på denne bilen. Hva skjer så? Bilmerket får kontroll over bensinstasjonene og kan justere bensinprisene som de selv vil. Etterhvert så blir det selvfølgelig da vanskelig å finne bensin som fungerer på andre bilmerker. Synes du dette riktig? Det er jo akkurat dette Microsoft prøver på....

Endret av dakri
Lenke til kommentar
For å sammenligne dette med noe annet. Hva om de fleste i Norge kjøpte bilmerket Toyota. Folk syns det er greit å kjøpe dette bilmerket fordi det ikke er langt til nærmeste merkeverksted og man kjenner til merket godt. Av gammel vane holder man seg til samme merke. Når markedsandelen til bilprodusenten passerer 90 % lanseres en Toyota-bensin, som selvfølgelig bare fungerer på Toyota og som anbefales brukt på denne bilen. Hva skjer så? Bilmerket får kontroll over bensinstasjonene og kan justere bensinprisene som de selv vil. Etterhvert så blir det selvfølgelig da vanskelig å finne bensin som fungerer på andre bilmerker. Synes du dette riktig? Det er jo akkurat dette Microsoft prøver på....

Dårlig sammenligning. Om det faktisk var slik at WMP var den eneste mediaspilleren som spilte mediafiler kunne jeg vært enig. Når dette ikke er tilfelle, og WMP i tillegg enkelt kan slettes fra operativsystemet, er dette bare tull.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg synes denne dommen er helt på jordet.

EU er bare en fluedritt liggendes på stue bordet!

On-Topic: Alle og en hver bestemmer om de vil ha Windows eller ikke, og de kan bestemme hvilke media player di vil ha(WinAMP, iTunes o.l.) Dette viser bare at EU bruker makten de har til bare tull. Kanskje Eu, har tenkt å komme med et eget OS, så minders de prøver å ødelegge for Windows. Synes Windows funker bra jeg. Jeg har ikke hatt noe problemer med å kjøre både WMP og WinAMP sammtidlig, pluss at det tar 2min å fjerne WMP(med sp1)!

Annen sak:

EU-kommisjonen kom i mars fram til at datagiganten Microsoft krenket EUs antimonopol-bestemmelser ved å misbruke sin dominerende stilling.

Hva er det MS gjør som misbruker deres "dominerende stilling"? Er det ikke noe som heter Linux, FireFox, Opera, WinAMP og ZoneAlarm for å nevne noen. Synes ikke MS har noen for for monopol, kasnkje det eneste som kan virke slik er at mange ting er bare kompitabelt med Windows, men nå begynner alt å bli veldig jevnt synes jeg!

Beklager hvis jeg tråkket på noens tær.

Mvh Birger

Lenke til kommentar
Dårlig sammenligning. Om det faktisk var slik at WMP var den eneste mediaspilleren som spilte mediafiler kunne jeg vært enig.  Når dette ikke er tilfelle, og WMP i tillegg enkelt kan slettes fra operativsystemet, er dette bare tull.

Men det som skjer er at MS bruker sin OS monopolsituasjonen til å bundle WMP for å skvise ut andre. Ja vi kan installere Linux og andre mediaavspillere, men hvem gidder? Veldig få bedrifter, fedre/mødre (de som betaler for dette) gidder å fjerne WMP eller kjøre linux.

Ja, det finnes alternativ, men når veldig få benytter seg av de så blir MS en større og større monopolist både på OS og mediaavspillere. Hva blir det neste? En gang for lenge siden brukte jeg ICQ som instant messenger. I ettertid har MS gjort en god jobb med å skvise ICQ ut (for min del)...kun ved hjelp av å integrere Messenger i Windows. Hvem gidder å fjerne messenger og installere ICQ nå som alle har Messenger?

Når Windows kommer uten WMP tipper jeg på at vi finner den under "Kritiske oppdateringer" på windowsupdate...

Lenke til kommentar
Dårlig sammenligning. Om det faktisk var slik at WMP var den eneste mediaspilleren som spilte mediafiler kunne jeg vært enig.  Når dette ikke er tilfelle, og WMP i tillegg enkelt kan slettes fra operativsystemet, er dette bare tull.

Men det som skjer er at MS bruker sin OS monopolsituasjonen til å bundle WMP for å skvise ut andre. Ja vi kan installere Linux og andre mediaavspillere, men hvem gidder? Veldig få bedrifter, fedre/mødre (de som betaler for dette) gidder å fjerne WMP eller kjøre linux.

Ja, det finnes alternativ, men når veldig få benytter seg av de så blir MS en større og større monopolist både på OS og mediaavspillere. Hva blir det neste? En gang for lenge siden brukte jeg ICQ som instant messenger. I ettertid har MS gjort en god jobb med å skvise ICQ ut (for min del)...kun ved hjelp av å integrere Messenger i Windows. Hvem gidder å fjerne messenger og installere ICQ nå som alle har Messenger?

Når Windows kommer uten WMP tipper jeg på at vi finner den under "Kritiske oppdateringer" på windowsupdate...

Hvor mange Mac brukere gidder å slette quicktime-playerer for å bruke andre alternativer? Oj, du trenger vist quicktime-player for å spille quicktime video.. :whistle:

At veldig få gidder å bytte ut wmp tyder på at det er en meget kurant mediespiller. Siden microsoft allerede dominerer operativsystem-markedet, og i tillegg ikke tar betalt for WMP, hva skulle de tjene på å skvise ut f.eks nullsoft winamp?

Det dere gjør, er å klandre microsoft for å lage gode produkter folk liker. At folk heller bruker msn messenger enn ICQ, er et tegn på at ICQ ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Synes Windows funker bra jeg.

^^ da har du ikke brukt Windows lenge. Feilmeldinger og masse tull, og i tillegg koster det _masse_ penger i forhold til Linux og BeOS (og OSX) som er vesentlig stabilere operativsystemer.

___

EDIT: leif

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Det dere gjør, er å klandre microsoft for å lage gode produkter folk liker. At folk heller bruker msn messenger enn ICQ, er et tegn på at ICQ ikke holder mål.

Nei, det jeg ville fram til var at MS utnytter monopolsituasjonen på OS til å skvise ut alternativene...Jeg har ikke noe imot å kjøre programvare fra Microsoft, det er bare måten den distribueres på, og måten de låser oss forbrukere fast på deres produkter.

Lenke til kommentar

Nei, det jeg ville fram til var at MS utnytter monopolsituasjonen på OS til å skvise ut alternativene...Jeg har ikke noe imot å kjøre programvare fra Microsoft, det er bare måten den distribueres på, og måten de låser oss forbrukere fast på deres produkter.

Men blir det ikke litt feil å nekte Microsoft å lage fullverdige produkter da? At Microsoft ikke får lage det operativsystemet de vil, for å ta hensyn til konkurrenter? Jeg synes det lukter fisk..

Tenk om Volvo i gode gamle dager ikke fikk lansere bilbeltet, for å ta hensyn til konkurentene? ;)

Lenke til kommentar
Synes Windows funker bra jeg.

^^ da har du ikke brukt Windows lenge. Feilmeldinger og masse tull, og i tillegg koster det _masse_ penger i forhold til Linux og BeOS (og OSX) som er vesentlig stabilere operativsystemer.

___

EDIT: leif

Jeg har kjørt Windows siden sommer 2000, da fikk jeg min første PC.

Skal innrømme jeg, har hatt en del reinstall's, men det skyldes at jeg laster ned all tull å drit ifra nettet. Eller har det funket fint.

Du kan fjerne de meste programmene, pluss at de skaper som regel ikke problemer for de andre programmene som du måtte ønske å ha på PCen.

Hvis du ser på en helt vanlig familie som bare bruker den til å surfe og skrive noen få dokumenter, evt. høre på musikk og se på film. Herregud Windows klarer seg kjempe bra. (Huske å kjøre Windows Update da!)

Sier ikke at Windows ar perfekt, men sier at det duger. Pluss at det meste er laget for Windows idag. (Dette kommer seg etter hvert, ting til Linux osv.)

Windows er stabilt fram til du begynner å eksprimentere litt.

P.S.:Hvis du vil fjerne det meste av innhold i Windows finnes dette:

reclogo.gif

Mvh Birger

Lenke til kommentar
Men blir det ikke litt feil å nekte Microsoft å lage fullverdige produkter da? At Microsoft ikke får lage det operativsystemet de vil, for å ta hensyn til konkurrenter?

Problemet er jo at det er (nesten) ingen konkurrenter.

Det er vel ganske vanlig i monopolsituasjoner at myndigheter griper inn for å gjøre noe for å hindre at monopolisten utnytter dette.

Tenk om Volvo i gode gamle dager ikke fikk lansere bilbeltet, for å ta hensyn til konkurentene?  ;)

Hva om Volvo hadde enerett på bilbelte og at du måtte kjøre Volvo for å bruke det?

Du kan jo alltids kjøre et annet bilmerke og trikse til noe selv med tau og slikt... :p

Det blir liksom ikke det samme når du mangler alternativer...

Endret av dakri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...