whoi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan noen forklare meg hva SP2 gjør med IE siden det er så mange som mener at IE ikke har sikkerhetsproblemer lenger? Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan noen forklare meg hva SP2 gjør med IE siden det er så mange som mener at IE ikke har sikkerhetsproblemer lenger? Den legger til en popup blokker, og skal liksom gjøre det hele mer sikkert. Men det blir fremdeles funnet ca. 1 feil i uka fordi. www.securityfocus.com Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan noen forklare meg hva SP2 gjør med IE siden det er så mange som mener at IE ikke har sikkerhetsproblemer lenger? Den legger til en popup blokker, og skal liksom gjøre det hele mer sikkert. Men det blir fremdeles funnet ca. 1 feil i uka fordi. www.securityfocus.com Og den spør hver gang du kjører et program via nettleseren som ActiveX og nedlastinger... Uansett så sa jeg ikke at sikkerhetsprobleme er helt forsvunnet, men det sikkerhetsproblemet som skaper mest problemer hos den jevne uvitende bruker er nok vekke. Og det blir bare funnet en feil i uken fordi mange har gjort det til sin heltidsgeskjeftigelse å finne feil i M$ produkter. Dessuten er det ikke noe annet OS eller en annen nettleser med så mange brukere i hele verden (og da snakker vi ikke en gang i nærheten). Hadde så mye tid blitt brukt til å finne feil i andre programmer, så hadde det nok blitt funnet et par. Er ikke noe fan av M$, men er lei den meningsløse bashingen av helt velfungerende produkter. Er ikke noe tvil om at det finnes verdige alternativer (som også kan være bedre), men det gjør de ikke elendige og ubrukelige. Greit at folk fronter alternativer, men gjør det på en skikkelig måte. Dette var forresten ikke myntet direkte på innleggene jeg svarer på, men mer generelt. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ...Er ikke noe fan av M$, men er lei den meningsløse bashingen av helt velfungerende produkter. Er ikke noe tvil om at det finnes verdige alternativer (som også kan være bedre), men det gjør de ikke elendige og ubrukelige. Greit at folk fronter alternativer, men gjør det på en skikkelig måte. Dette var forresten ikke myntet direkte på innleggene jeg svarer på, men mer generelt. En av de bedre postene i denne tråden. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ikke vitenskapelige, men tro meg, sanne stats: En gjennomsnittelig n00b bruker (dvs 90% av alle som bruker PC) får en PC med windows ferdig installert. Når de skal på nett har de lært at internett er det blå "e" ikonet. På hw.no sier vi at det er ca 50% som har litt peiling på hva de driver med. I tillegg sprer disse budskap om at IE suger til de 50% som hører til n00bsene. Halvparten av disse n00bsene får med seg dette. Dette fører til at det er 25% igjen på boardet som er ignorat og uviten når det kommer til browsere. Poll på hw.no (kan ikke huske resultatene helt nøyaktig, men ca): Hvilken nettleser: Firefox: 38% Opera: 37% IE: 25% Og voila, lurer på hvem som stemte IE. Du er ikke uintelegent fordi du bruker IE, du er uviten. litt flere tall: 90% av alle IE brukere er uviten 9% er ignorante 1% har dårlig smak + at de er ganske uviten (dette dreier seg om folk som nekter å bruke noe annet selv om de vet at de er tett) Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Haha, ja det stemmer nok. Jeg bruker Opera nå pga. irc-mulighetene, men har brukt Firefox leeeenge før det. Og bare man velger en av disse to over Explorer - så er mye gjort. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Stiller meg bak zappy på det innlegget Kan tenke meg det er ganske nærme realiteten, dog man har en følelse av at flere er ignorante.. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg bruker en blanding av IE og FireFox. Når jeg skal gjøre noe viktig så ender jeg opp med å bruke IE siden Firefox funker ikke på sider som fx nettbanken min osv. Men når jeg skal rase igjennom flerfoldige sider med hwforum eller vd nyheter bruker jeg Firefox pga den midtreknappsfunksjonen. Hva så om IE har sikkerhetshull... Tviler på at slike ûberhaxxorer har noe interesse av å snoke på pcen min. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 eller legg inn avant browser så får du det beste av ie og firefox jeg synes denne funker helt utmerket Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg bruker en blanding av IE og FireFox. Når jeg skal gjøre noe viktig så ender jeg opp med å bruke IE siden Firefox funker ikke på sider som fx nettbanken min osv. Men når jeg skal rase igjennom flerfoldige sider med hwforum eller vd nyheter bruker jeg Firefox pga den midtreknappsfunksjonen. Hva så om IE har sikkerhetshull... Tviler på at slike ûberhaxxorer har noe interesse av å snoke på pcen min. hehe, nå er ikke "ûberhaxxorer" noen stor trussel akkuratt da.. Og det er ikke det de mener med at IE har sikkerhetshull. Nå er det slik at millioner av internett sider inneholder virus, spyware og det som er, disse kan bruke hullene i IE til å komme seg inn på din PC.. sånn kort forklart. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg bruker en blanding av IE og FireFox. Når jeg skal gjøre noe viktig så ender jeg opp med å bruke IE siden Firefox funker ikke på sider som fx nettbanken min osv. Hvorfor gidder du og bruke en defekt nettbank? Greier de ikke og lage en løsning som er browseruavhengig kan man jo stille spørsmål ved kompetansen til de som lager dette og om de har peiling nok til slike prosjekter. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 eller legg inn avant browser så får du det beste av ie og firefoxjeg synes denne funker helt utmerket Du får et skall til Ie, lite annet. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 får jo de same mulighetene som i firefox da , og den ble kåret til best i test med opera som nr 2 . så lenge den ikke lager noe krøll så er jeg fornøyd da Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ikke akkurat imponert over Firefox. Heller ikke spesielt imponert over IE eller Opera, så holder meg nok til Mozilla. Forøvrig ganske overrasket når jeg nok en gang skulle prøve Firefox for å se om versjon 1.0 var noe bedre enn betaene. Jeg installerte den, og bokmerkene var fulle av henvisninger til sider som tilhører lop.com. Startsiden var også tilknyttet lop. Trodde dette kanskje var et IE-problem som hadde blitt overført, men neida. IE oppførte seg helt som den skulle, og Spybot med siste oppdateringer fant absolutt ingenting på maskinen, så hva som egentlig har skjedd der aner jeg ikke. Men men. Firefox var fortsatt like tåpelig, med en halvveis løsning på tabbed browsing som er altfor tungvind å bruke, og en cachehåndtering som ikke har endret seg siden alpha-stadiet, og fortsatt suger. Så Mozilla fortsetter å styre her i gården. Og til de som ikke har noe annet å komme med enn å kalle de som faktisk liker IE best ignorante eller dumme, grow up. Det er barnslige utsagn som de dere kommer som gjør at alternativene ikke vinner frem. Brukerne av de gode alternativene som finnes blir oppfattet som barnslige små drittunger pga slike tåpelige utsagn. Endret 4. januar 2005 av TEE Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 eller legg inn avant browser så får du det beste av ie og firefoxjeg synes denne funker helt utmerket Du får et skall til Ie, lite annet. Du har tydeligvis ikke brukt Avant nok til å se hvilke innstillinger du har der. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg merker ikke forskjell på hastighet mellom noen av dem, og IE og Firefox ser nesten helt like ut. Jeg har begge bare for moro skyld, og det er samma for meg hvilken jeg bruker. Men jeg misliker opera, det gir meg bare et reklamebanner og tabbeb browsing, noe jeg hater. Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 gadd ikke lese hele tråden, men jeg oppfordrer deg på det sterkeste å bytte til firefox! etter du har gjort det, så sjekk ut http://devnulled.com/archives/2004/12/how_...efox_faster.php for å få litt fart på sakene;) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du har tydeligvis ikke brukt Avant nok til å se hvilke innstillinger du har der. Vel, det er og blir svjv et skal som baserer seg på Ie og da er det uten intersesse utover og sjekke det ut. Dette sier jo mye: Yes, Avant Browser is secure. Since it's based on Internet Explorer, Avant Browser is as secure as Internet Explorer. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hehe, nå er ikke "ûberhaxxorer" noen stor trussel akkuratt da.. Og det er ikke det de mener med at IE har sikkerhetshull.Nå er det slik at millioner av internett sider inneholder virus, spyware og det som er, disse kan bruke hullene i IE til å komme seg inn på din PC.. sånn kort forklart. Da må jeg si at jeg aldri har hatt Virus på pcen min. Og Adaware finner heller ingen ting. Slik har det hvert hele tiden og det er egentlig ingen kunst. Bare å være obs på hva man gjør samt ha oppdatert windows og antivirus. Det var en gang jeg var litt uforsiktig og glemte sasser oppdateringa, så jeg gikk på en smell. Men den var borte etter 2 sek ved å følge MS sin plan. Så jeg synes IE fungerer utmerket til MITT bruk. Men så har Firefox den fancy funksjonen med midtreknapp.. derfor bruker jeg den noen ganger. Og om nettbanken min ikke er browseruavhengi driter vel jeg i, den funker da med ms og bra er det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du har tydeligvis ikke brukt Avant nok til å se hvilke innstillinger du har der. Vel, det er og blir svjv et skal som baserer seg på Ie og da er det uten intersesse utover og sjekke det ut. Dette sier jo mye: Yes, Avant Browser is secure. Since it's based on Internet Explorer, Avant Browser is as secure as Internet Explorer. Med riktige innstillinger blir Avant en del sikrere enn IE. Bl.a. ved at man kan skru av og på alt av scriptspråk og aktivt innhold gjennom kjappe menyvalg (ala quick preferences i Opera). Når du ikke gidder å se på hva programmet faktisk inneholder, men kun ser på en to-linjers beskrivelse, bør du kanskje ikke uttale deg så bastant om det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå