Litejk Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) skal tes firefox nå.. har Opera 7.23..(bruker den fordi den er best) Endret 23. desember 2004 av Litejk Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jammen, det var bare å laste ned "User agent switcher" extension så var Tele2 butikken åpen den. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Som utvikler synes jeg IE er best. Das w00t? Du mener vel som innvikler? ASP og annet microsoft-svineri har aldri vært noen god løsning for noen. Er vel ingenting som er greiere å forholde seg til enn en felles standard men Microsoft holder seg litt for god for W3C... IE blir ikke videreutviklet. Takler kun proprietære formater som folk stort sett ikke er interessert i. IE er boss, full av sikkerhetshull. Trist å se at til og med folk her på forumet bruker IE. Trodde de som vanket her var litt mer oppegående. Dersom du trenger å bruke IE for å komme inn på en side, ikke gå på den! Det finnes vel ingen sider du MÅ besøke? Så at det var snakk om windowsupdate, men det er bare å slå på automatic updates, så slipper man det. Da er det på tide å lage en dummybruker på maskinen, og la han være eneste som har tilgang til å kjøre IE. IE må dø. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Som utvikler synes jeg IE er best. Hvorfor det? Fordi IE ikke følger noen standarder? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Så at det var snakk om windowsupdate, men det er bare å slå på automatic updates, så slipper man det. Da er det på tide å lage en dummybruker på maskinen, og la han være eneste som har tilgang til å kjøre IE. IE må dø. IE bruker du nok enten du vil eller ei pga integrasjonen i windows (forutsatt at du bruker win selvfølgelig). Automatic Update bruker nok deler av IE den og. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Som utvikler synes jeg IE er best. Hvorfor det? Fordi IE ikke følger noen standarder? IE følger vel de fleste standardene så godt som.... men det er nok noen standarder de ikke har implementert. Jeg har dessverre ikke helt kontroll over hvilken standarder de ikke følger. Men har vært så heldig at jeg ikke har hatt behov for å finne det ut heller. At IE har tilført sine egne funksjoner som ikke fungerer i andre nettlesere synes jeg egnetlig er helt greit, det må da være lov til å prøve å lage sine egne standarder for ting man mener er nødvendig. Det vil jo være opp til andre produsenter av nettlesere om de synes ideen er god og velger å implementere funksjonaliteten eller la være. Det er jo heller ingen som sier at utviklere trenger å bruke denne funkasjonaliteten når de lager websider. At Microsoft/Wndows spesifikke nettsider krever IE synes jeg er helt akseptabelt, men har jo forstått at noen ikke liker dette. Det må jo være helt fritt til folk om de vil bruke Windows, Mac eller Linux. Det samme gjelder IE, Firefox eller Opera. Det er en smaksak og har ikke noe med intelligens å gjøre i motsetning til hva enkelte folk her på forumet skulle mene. EDIT: Omformuleringer Endret 23. desember 2004 av BennyXNO Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Sukk... ja, jeg vet det. Alle vet at IE er integrert i windows, det er surfing det er snakk om her.............. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan noen komme med noen grunner til at FF er bedre en IE? Må si at jeg ikke skjønner alt oppstyret rundt FF, etter det jeg har sett av den ( bare prøvd den litt) så har den ingenting som ikke Opera har.. De som har 40 grunner til at FF er bedre enn IE, fordi er ikke de akkurat det samme som at Opera er bedre enn FF? Synes personling at den eneste grunnen til at FF er blitt så populær er at den er enklere og bruke enn Opera. Og de som sier at Opera er innviklet eller komplisert. hva er komplisert? Den har mange egenskaper som du kan forandre på, men du trenger ikke bruke den, det er jo bare og surfe som i IE... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jammen, det var bare å laste ned "User agent switcher" extension så var Tele2 butikken åpen den. Ja, det har vi funnet ut tidligere i denne tråden... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 IE følger vel de fleste standardene så godt som.... :!: Et bittelite utvalg: No support for attribute selectors (Windows/Mac) Incomplete support for PNG (Windows) No support for the W3C event model (Windows/Mac) No support for adjacent selectors (Windows) No support for border-spacing (Windows/Mac) No support for position: fixed (Windows) Sindre: For min del liker jeg ikke Opera fordi førsteintrykket av den minner meg om en "pek og lek"-greie for barn. Jeg ønsker meg kun en enkel og sikker nettleser, derfor FF foran Opera. Kan ikke akkurat si at jeg synes reklame i en nettleser er noe særlig heller. Firefox er tross alt helt gratis, uten reklame. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bruker selv Firefox men har ingen problemer med IE. Jeg skjønner ikke all kritikken IE får, men her på forumet har jo folk en tendens til å mislike alt fra Microsoft... Pop-up vinduer og reklame er jo ingen problem å bli kvitt uansett, og skulle det være noen sikkerhetshull i en nettleser, har vel de fleste en eller annen from from brannmur. Alle nettleserene er jo uansett forholdsvis like, så det er vel en smaksak hva folk benytter seg av. Det er verken intelligent eller uintelligent å benytte seg av den ene eller den andre nettleseren, som enkelte nesten påstår... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 IE..Firefox..spiller ingen rolle.Unntatt at firefox blocker popups automatisk, og at jeg må bruke IE på en del sider pga. manglende support. Merker ikke noe forskjell i ytelsen. Opera misliker jeg sterkt. Full av reklame, tabbed browsing, og må gjøre en del innstillinger før jeg kan bruke den. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan noen si meg hva som er så bra med firefox ? Jeg opplever den som trøblete! Den klarer ikke å vise bilder og støtt og stadig maser den om at "connection refused" Må trykke på linker opptil 20 ganger bare for å komme inn... Som nå, når jeg skal prøve å poste Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) For min del, er det ikke at IE er utviklet av MS som gjør at jeg ikke liker den, heller hvor lite dem bryr seg om å rette opp sine feil i den. Og disse feilene ser nok kanskje jeg som webutvikler mer til enn folk flest, og dermed irriterer meg mycket mer. Jeg vil ikke si at det er uintelligent å bruke IE, derimot veldig fornuftig å bruke andre alternativer. EDIT: Av egen erfaring, selvsagt. Endret 23. desember 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 http://linuxguiden.no/index.php/Bytt_til_Firefox Her har dere mange gode grunner til å bytte til Firefox (fra IE). Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 http://linuxguiden.no/index.php/Bytt_til_Firefox Her har dere mange gode grunner til å bytte til Firefox (fra IE). Grunn 1 "Sikkerhet først". SP2 tilfører IE akkurat det samme Grunn 4 "Oppsprettvinduer og andre irritasjonsmomenter". SP2 Grunn 5 "Finn det du er ute etter – fort" Delvis... CTRL + F er da også der i IE Så et par av de kanskje "viktigste" grunnene er ikke så veldig gode, men for all del. Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Grunn 1 "Sikkerhet først".SP2 tilfører IE akkurat det samme Bortsett fra at det blir funnet en svakhet i MS IE SP2 hver uke.... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 jeg ville anbefalt firefox over IE og opera over firefox.. men dette er smak ok behag.. det jeg digger mest med firefox og opera er støtte for tab's/faner, noe som gjør att du slipper å ha 8 windows vinduer på opgavelinjen om du bruker internett like aktift som meg eller mer aktift =).. eneste ulempen opera har over firefox er at den ikke er gratis som firefox er. men jeg syntes att opera er vert 330kr eller en liten linje med reklame. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg vil si at Firefox er nesten helt lik IE, men de eneste forskjellene er at firefox er tregere når det gjelder bilder men den er tryggere Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Det er litt hips om haps når det gjelder nettsider og bilder, av og til går det litt tregere, men bortsett fra det, så synes jeg at Firefox er rask og god! Endret 23. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå