Penneknekt Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Liker det faktum at Firefox er open-source. Edit: Fant en extension som gjør det mulig å bruke Windows Update via Firefox. Kanonbra! Last ned Endret 31. januar 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Liker det faktum at Firefox er open-source. Edit: Fant en extension som gjør det mulig å bruke Windows Update via Firefox. Kanonbra! Last ned Du skulle bare ha visst hvor mange forskjellige add-ons det finnes. PRoblemet er bare at firefox kommer rippet for alle disse, selv de mest vanlige som java og flash. OFF TOPIC: Hvor finner jeg firefox på norsk? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du skulle bare ha visst hvor mange forskjellige add-ons det finnes. PRoblemet er bare at firefox kommer rippet for alle disse, selv de mest vanlige som java og flash. OFF TOPIC: Hvor finner jeg firefox på norsk? IE kommer også uten flash og java. Norsk firefox får du på www.firefox.no og på www.mozilla.org hvis du leter litt. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hva er egentlig forskjellen på netscape og Firefox? Og er det sånn at det er samme produsent som lager dem? ...og et lite spm til, er det noe reklame på firefox sånn som det er på Opera vis man ikke betaler for den? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hva er egentlig forskjellen på netscape og Firefox?Og er det sånn at det er samme produsent som lager dem? ...og et lite spm til, er det noe reklame på firefox sånn som det er på Opera vis man ikke betaler for den? Netscape er bygget på Mozilla Suite som har alt inkludert i browser, inkludert mail-leser, irc-klient (?) og mye annet rart. Firefox er rett og slett en browser. Ja, Mozilla foundation lager begge. Nei, firefox er 100% gratis og reklamefri. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Netscape er bygget på Mozilla Suite som har alt inkludert i browser, inkludert mail-leser, irc-klient (?) og mye annet rart. Firefox er rett og slett en browser. Ja, Mozilla foundation lager begge. Ehm, Mozilla foundation består stort sett av tidligere utviklere fra Netscape, og ble startet når Netscape friga kildekoden til Netscape Communicator som inneholdt browser, mailklient og html-editor. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Stemmer, men nå bygger Netscape på Mozilla. Mulig jeg har litt feil av versjonnr, men mener Netscape 7.2 bygger på Mozilla 1.4. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Stemmer, men nå bygger Netscape på Mozilla. Mulig jeg har litt feil av versjonnr, men mener Netscape 7.2 bygger på Mozilla 1.4. De delte koden på Netscape 7.2 og Mozilla ja. Men jeg synes det blir feil å si at Netscape bygger på Mozilla, når Mozilla foundation faktisk ikke hadde eksistert uten koden de fikk av Netscape Ellers, for å vise hvordan det står til med Netscape, her er release notes fra siste versjon. These release notes describe system requirements, installation instructions, and known issues for Netscape 7.0 through Netscape 7.2. These notes are updated as we receive feedback, so please check back for new information. Click here to provide feedback on Netscape 7.0 through 7.2. These release notes were last updated 25 June, 2003 . Vet ikke om ryktene som sier at Andressen har startet opp igjen stemmer, men det skjer hvertfall ikke noe med Netscape etter at AOL kuttet dem ut. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Litt lite oppdatert release note, litt merkelig siden Netscape 7.2 kom ut i fjor en gang. Riktig at Netscape-prosjektet er lagt død, men etter mye om og men ble det gitt ut en versjon i fjor (vår tror jeg det var). Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Netscape Prototype 2 kom nå i januar, basert på Firefox. Men foreløpig er det en stengt beta. Så AOL har tydeligvis ikke lagt Netscape dødt. De ga bare alle de opprinnelige utviklerne fra Netscape fyken. Edit: Dette er ikke Marc Andressen sitt nye (rykte) prosjekt. Andressen holder offisielt på for Opsware. Endret 31. januar 2005 av TEE Lenke til kommentar
So|o Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Liker det faktum at Firefox er open-source. Edit: Fant en extension som gjør det mulig å bruke Windows Update via Firefox. Kanonbra! Last ned Den er ikke kompatibel med Firefox 1.0 Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Requires: Firefox: 0.9.x - 1.0PR står det. Men om du sitter på annen info skal jeg ikke bestride din konklusjon. Har ikke prøvd den selv. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Requires: Firefox: 0.9.x - 1.0PR står det. Men om du sitter på annen info skal jeg ikke bestride din konklusjon. Har ikke prøvd den selv. 1.0 PR er pre-release, altså versjonen før den som ligger ute nå. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ok. Jeg tar av hatten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå