Gå til innhold

IE Og Firefox

Edstro

Anbefalte innlegg

Hvis du tror at jeg omtaler annet enn det det faktisk står her, misforstår du. Ingenting mellom linjene. Det det står faktisk i klartekst at jeg tar for meg "argumentet med spyware" osv. Poenget er at hvis brukeren er såpass inkompetent at han greier å fylle kassa si med spyware/virus osv, er man bedre tjent med en annen plattform. F. eks. Mac. Eller en eller annen ferdigoppsatt Linux-kasse. Andre argumenter for å bytte nettleser tar jeg overhodet ikke for meg i det du quoter her.

Skjønner ikke hvorfor folk blir så pripne hver gang det skal diskuteres AMD/Intel, Nvidia/Ati eller som i dette tilfellet IE/Firefox.

Å bli tillagt meninger vil jeg herved ha meg frabedt.

:thumbdown:

det er du som er prippen ikke meg :p, hvis du hadde lest det jeg skrev så starter jeg med: "hvis du tror..", det hadde holdt å skrive: "nei jeg tror ikke det" :yes:

det du sier om spyware osv. er dessuten feil, det er nettop hvis du er en slik bruker som du beskriver du skal bytte nettleser, med firefox, opera og Mozilla slipper du alle disse search barene og andre spyware crap som bare funker med ie og activex.

dette er heldigvis blitt mye bedre med service pack 2, men igjen slike brukere som du snakker om har vel ikke innstallert den.

er du fornøyd med ie bevares bruk den du, ikke noe problem her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spyware og drit får du på maskinen så og si uansett hvor kompetent du er. Å nekte for det er bare tåplig!

Om du installerer anti adware som Gain sin så får du beskjed hver gang noe forsøler å installere seg

En liten selvmotsigelse der? Man får spyware uansett hvor kompetent man er, men hvis man er så kompentent at man installerer anti-spyware apps så får man det ikke?

det er du som er prippen ikke meg ,

Men så er det kanskje ikke tomt for kaffe i huset hos deg...

det er nettop hvis du er en slik bruker som du beskriver du skal bytte nettleser, med firefox, opera og Mozilla slipper du alle disse search barene og andre spyware crap som bare funker med ie og activex.

dette er heldigvis blitt mye bedre med service pack 2, men igjen slike brukere som du snakker om har vel ikke innstallert den.

Enig i dette. Men hvis den nye nettleseren får problemer med en side klarer de ikke å løse problemet selv. Dog er det utrolig mange som tror at deres problemer er over bare de har lagt inn siste SP. Problemet er i første rekke brukermønsteret, ikke nettleseren. ActiveX er et stort problem, men det gjør også at ting plutselig ikke funker for en "grønn" bruker hvis man kutter det ut. De største problemene ved å bruke IE kan løses ved lett dressur av brukeren samt bruk av effektive anti-spyware apps. Har en maskin på bordet nå som har SP2, intet antivirusprogam og det meste av pene toolbars. Her hadde eieren blitt satt opp med begrenset konto og barna i huset var administratorer...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Firefox er den dessidert beste nettleseren. Den er både raskere og mer stabil enn IE, og gjør ikke alle mulige ulogiske bergeninger i css-en som IE gjør når den leser den. Siden så alt for mange sider er bygd opp med tnake på IE, er mange av disse feilene rettet opp på en "lettvindt" måte, istedet for å gå til kjernen av problemet, og fikse feilen for godt. (Som mange andre programmører (jeg vet at ikke css er et programerings-språk), har folk en tendens til å skjule det som ikke virker i stedet for å fjerne det). Detter problemet opplever jeg oftest med marginene på bodyen.

Det er også et annet mindre porblem med firefox. Standard utgaven av firefox er ribbet for alt som heter plug-ins, men disse kan lett lastes ned når du får beskjed om at enkelte objekter ikke kan vises pga manglende plug-in.

Til tross for de to overnevnte problemene, er firefox en super browser. Og som en ekstra bonus, får du både tab-funksjon og du slipper reklamebarer( som annonsørene kaller verktøylinjer) og pop-ups. Om du bruker IE, skift til firefox med en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
(...) i motsetning til IE som bare funker på et operativsystem som man må betale for å få.

Det kan jeg skrive under på at det er helt feil!

Har brukt firefox bittelitt, men er vant med IE, og opplever ikke noe feil med det heller(mtp sikkerhet og brukervennlighet).

Edit: ok da, installerte Google sin desktop søkemotor(eller hva den heter) og bruker den popup-blokkeren som er med i Google sitt program.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

firefox og opera ligg milevis foran IE på nestn alle områda... for min del falt valget på opera sidn den har den geniale musebrowsinga =) (blir gal når eg sitt på en data som ikke har opera no, for det tar så lang tid å måtte f.eks. trykke på tilbake eller ny side)

Lenke til kommentar
firefox og opera ligg milevis foran IE på nestn alle områda... for min del falt valget på opera sidn den har den geniale musebrowsinga =) (blir gal når eg sitt på en data som ikke har opera no, for det tar så lang tid å måtte f.eks. trykke på tilbake eller ny side)

kan vel ikke ta lenger tid å gå tilbake i f. eks FF, hvis du har "tilbakeknapp" på musa di

Lenke til kommentar
kan vel ikke ta lenger tid å gå tilbake i f. eks FF, hvis du har "tilbakeknapp" på musa di

va bare ment som et eksempel, fins mange andre ting du kan gjøre med musa også da :p men eg visste ikke at man kunne laste ned mouse gestures til FF... kanskje eg ska la FF få en sjanse til for å vise ka den e god for =)

Lenke til kommentar

Jeg har nyeste firefox og i det siste har det skjedd noe merkelig iforhold til gmail, det kan seff være problemer med selve gmail da. før når jeg trykte på mailto: linker åpna den gmail compose med adressa allerede satt inn, men nå står det to: og adressa oppe i adresselinja men den blir ikke satt inn av seg selv som den gjorde før.

noen som vet noe ??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FireFox er bare genialt. Det er så "rent" og jeg synes den er kjemperask og stabil.

Før FireFox brukte jeg Opera mye, men jeg synes det ble unødvendig "klumpete" sammenlignet med FireFox.

(Tester ThunderBird også nå, meget bra mailprogram som jeg absolutt anbefaler!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...