Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Chello plus - Treg linje

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lenge hatt Chello Classic (1024/256) fra upc, men oppgraderte for en liten stund tilbake til Chello Plus (2048/384).

Etter oppgraderingen har jeg ikke merket noen spesiell endring (bortsett fra på regninga), men synes heller at linja har blitt tregere.

Derfor har jeg kjørt MANGE tester på speedometeret til itavisen og resultatene viser at jeg har rett. Kommer vel i snitt ut med en linje på 1024 kbit/s eller lavere på en 2 mbit linje. Samme resultat som da jeg hadde Chello Classic.

Har prata med UPC flere ganger og de finner ingen feil foruten noe pakketap (sier ikke meg noen ting).

Det jeg lurer på er om det er noe på min maskin som hindrer meg i å utnytte linja 100%? Er det noe jeg kan gjøre?

Gidder ikke betale for en linje som ikke yter mer enn halvparten av hva den skal!

Innstallerte servicepak 2 til XP omtrent på samme tid som jeg oppgraderte linja - Kan den være skyld i dette?

Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spurt om dem faktisk har oppgradert linja di til chello plus, og ikke bar på regninga? Noe av det samme skjedde nemlig med meg også. Da UPC oppgraderte nettet sitt for en stund siden fra 384 kbit/s ti 512 kbit/s hadde jeg samme problemet som deg med at linjas hastighet var akkurat den samme som før. En mail til dem hvor jeg beskrev problemet og de fiksa alt med en gang.

Lenke til kommentar

Kjør en speedtest på itavisen så tar du resulatet evnt. et screenshot av det og sender til Chello, så sier du at du ikke har den linjen du har bestilt...

Du har rett til pengene tilbake evnt. godgjørelse så lenge du ikke har fått det du betaler for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...