Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet hos mange forskjellige, men har kun hatt returer hos Komplett og Multicom. Begge tilfellene gikk smertefritt for seg.

 

Nå ser jeg først og fremst på sidene til Netshop, men bruker gjerne de andre store også. Det viktigste for meg er å handle hos seriøse aktører, pris kommer i andre rekke.

Lenke til kommentar
Når jeg handler fra nettet er det som regel fra:

www.Komplett.no, så absoulut den billigse webshoppen jeg har vert borti... kjapp levringstid og alt.. hva mer kan man ønske seg?

eller www.Psdata.no.. disse har en velorganisert side og jeg liker og lete etter ting og tang her.. de lever etter max 4 dager og dette rsyns jeg er bra.. de har en strålende service og alt...

Stylish til pc-en... www.Microplex.no, syns denne er god og har masse rart og leverer kjapt og enkelt...

Ja, akkurat det jeg hadde tenktt il å skrive. Takk for at du skrev det for meg

:thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg handler fra nettet er det som regel fra:

www.Komplett.no, så absoulut den billigse webshoppen jeg har vert borti... kjapp levringstid og alt.. hva mer kan man ønske seg?

eller www.Psdata.no..  disse har en velorganisert side og jeg liker og lete etter ting og tang her.. de lever etter max 4 dager og dette rsyns jeg er bra.. de har en strålende service og alt... 

Stylish til pc-en... www.Microplex.no, syns denne er god og har masse rart og leverer kjapt og enkelt...

enig! handler også fra mpx da!

de har ogås mye bra!

 

er kjempe fornøyd med kundeservicen til psdata!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Når jeg handler fra nettet er det som regel fra:

www.Komplett.no, så absoulut den billigse webshoppen jeg har vert borti... kjapp levringstid og alt.. hva mer kan man ønske seg?

eller www.Psdata.no..  disse har en velorganisert side og jeg liker og lete etter ting og tang her.. de lever etter max 4 dager og dette rsyns jeg er bra.. de har en strålende service og alt... 

Stylish til pc-en... www.Microplex.no, syns denne er god og har masse rart og leverer kjapt og enkelt...

Ja, akkurat det jeg hadde tenktt il å skrive. Takk for at du skrev det for meg

:thumbup:

Hehe... Bare hyggelig...

 

Jeg håper på flere svar!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri personelig handlet hos Mpx, men de har en god service og setter kunden foran seg... de kvervulrerer med kunden av og til.. noe NETSHOP ikke gjør.... tilbake til mpx... de har gode priser og et bredt utvalg.. har selv merket på de at de er gode og kjappe til og levere.. skulle hente noe til min bror bestilte i helgen tidlig på lørdag og hentet det på mandag... dette er dt jeg kaller en strålende service...

Lenke til kommentar

Jeg handler/har handlet hos. PSdata, MPX, komplett, netshop.

 

Jeg går som regel alltid etter pris. har sett flere eksempler på gode priser hos PSdata som Komplett ikke er i nærheten av å slå en gang. Generelt har jeg fått inntrykk av at PSdata er best på priser, ihvertfall de komponenter jeg har sjekket.

 

Alle disse store butikkene har jo gode leveringstider og service. Ingen er feilfrie, men føler meg ganske trygg på at enhver av disse butikkene klarer å håndtere en eventuell retursak.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri hatt nevneverdige problemer med noen webshoper. Dog har jeg handlet mest hos..;

 

PS Data (kundebehandling, pris)

Komplett (vareutvalg)

Microplex (kundebehandling, spesialvarer)

 

Men til dere andre nettbutikker; jeg handler hos dere hvis dere er billigst og har normal kundeservice. Mine neste datainnkjøp vil bli foretatt hos NetShop pga. rykte, men finner jeg en vare mye billigere et annet sted så handler jeg der. Så selv om jeg er fornøyd med ei sjappe så må de holde prisene nede ellers så ser de ikke meg igjen..

 

Har handlet hos PS Data, Komplett, NetShop, MPX, Multicom, PCutstyr, Norwaydisc, Databutikken.com, DigitalImpuls, Microplex, 3dfxcool og Netconnection. Prøvde også å handle fra FBN.no en gang, men varen kom aldri inn på lager. Kundebehandlingen (mailer, oppdatering på hvordan det lå an, retur av penger) var derimot upåklagelig.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to store innkjøp de siste to årene, da valgte jeg først:

PSData, fordi de hadde bra priser, et meget solid rykte, samt alle de tingene jeg skulle ha (utenom en CPU-vifte, den kjøpte jeg på mpx).

 

I kjøp nummer 2, som var nå i september, var jeg egentlig innstilt på å handle på netshop fordi jeg har hørt så mye bra om dem. Jeg hadde bestemt meg nøyaktig for alle delene jeg skulle ha, uten mulighet for kompromiss, og der sviktet netshop meg; de hadde ikke MSI K8N Neo2 Platinum, og det kortet SKULLE jeg ha. Jeg valgte dermed:

Komplett, de hadde alt jeg ville ha, samtidig som de tilbød en meget bra pris på varene. PCUtstyr hadde også de samme tingene til en bra pris, men etter en del dårlige kritikker her på forumet, bestemte jeg meg for å velge komplett, pga deres generelt gode rykte og lange fartstid i Norge. Jeg angrer ikke på kjøpet, det var rask levering, som sagt bra priser, og jeg har ikke hatt noen problemer som har behøvd bruk av retursystemet.

 

edit: yay! 500 innlegg! :)

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Hvor 100% er best

 

Shop:--------------Service:--------Returer:------Utvalg:

Mpx-------------------95%------------100%---------75%

Netshop--------------85%------------Uvist-----------80%

Komplett-------------45%------------25%-----------95%

 

(andre)

Microplex------------85%------------Uvist------------90%

3dfxcool-------------70%------------Uvist------------70%

Netconnection-------70%------------80%------------70%

 

 

 

Nå skal det sies at jeg aldri har handlet på netshop, men har hatt en del kontakt med de, og servicen har vert upåklagelig. Og sansyneligvis kommer jeg til å prøve dem neste gang.

 

Rekkefølgen er hvor godt jeg liker selskapet. Merk at det er to forskjellige grupper.

 

Prosentandelen angir både hvor fornøyd jeg er, og hvor bra jeg mener det faktisk er, en blanding altså.

 

Spør du meg så er de to første kolonnene de suverent viktigeste, og de må sies at på service siden skulle egentlig mpx hatt 100% og komplett 0 %. For forskjellen er så ENORMT stor.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Bare lurer, men åssen kan du skrive 85% på servicen til Netshop om du aldri har handlet av de og bare har hatt kontakt med de og det har vært upåklagelig..... Henger ikke helt på greip de prosentsatsene, vanskelig å føre en slik statestikk....

Bare et synspunkt.........  ;)

Ja, det er vanskelig, men nå er jo dette bare MIN mening.

Syns prosent sats er bedre, for ord er egentlig mye vanskeligere å beskrive med. Eks: Servicen er godt. Servicen er fantastisk. Servicen er fenomenal osv......., dette sier ingenting om hvor bra det egenlig er på en skala fra en til ti.

 

Angående netshop, kan jeg ta et eksempel. Jeg sende en mail angående et hovedkort jeg hadde lyst på, og ville helst bestille alle delene jeg trengte fra samme butikk. jeg stilte spørsmål om de hadde tenkt og ta det inn, evt om de kunne, når osv. Fikk svar etter 15 min, om at dette var planlagt å ta inn i systemet om ca 3 dager, så jeg kunne sjekke sidene deres da. Tiden gjikk og det kom ikke noe hovedkort. Etter en stund dukket det opp, dog med lang leveringstid. Da kan jeg trekke fra litt på forskjellige prosenter, men servicen har jo fremdeles vert veldig godt, det kan jo være ymse grunner til at de ikke får kortet inn.

Når du får svar fra salgs avdelingen, angående et slik spørsmål etter 15 min, så er det godt service spør du meg.

 

Når det gjelder prosent sats, så starter jo alle på hundre, så trekker man fra etter hvert som erfaringene kommer. Akkurat som en elev starter med toppkarakter i alle fag.

 

Egentlig kan man ikke måle en shop før man har hatt kontakt med dem angående feks pc problemer(kompabilitet) og ikke minst retur, først da får du vite hvor landet ligger, og det er dette som skiller klinten fra hveten.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...