norpheus Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Tenkte jeg sku leke litt med linux, greit nok, installerte FC3, alt funka fint. Helt til jeg la inn Nvidia sine drivere til TNT2 kortet. Da ble alt bare teit. jeg fulgte denne guiden til punkt og prikke. Det står at installasjonen er vellykket, bortsett fra en advarsel om at min kernel er konfigurer til å inkludere rivafb og at denne har en konflikt med nvidia driverene. Resultatet etter isntallasjonen er at musepekeren blir borte når jeg beveger den. Akkurat som om bildet "lagger", alt er helt ubrukelig lissom. Noen som har vært borti dette problemet før, eller vet åssen man kan fikse dette? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kan du poste din "/etc/X11/xorg.conf" fil? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Kan du poste din "/etc/X11/xorg.conf" fil? xorg fila mi ser slik ut: link Noen som kan hjelpe meg med dette? Eller blir jeg nødt til å slenge inn w2k på den for å få brukt den til noe fornuftig? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Prøv: 1. Ta vekk #'en fra Load "dri" 2. Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Olivetti DSM 28-039 PS" HorizSync 30.0 - 70.0 VertRefresh 50.0 - 100.0 Option "dpms" EndSection Ellers _trenger_ du jo ikke å legge inn Nvidia-driverne hvis du ikke skal drive med 3D-spilling, 3D-modellering etc. på den. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Feilen er vel som du sier, at rivafb er kompilert inn i kjernen. Man _trenger_ ikke X heller... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Dette fungerte ikkeno bedre Det som skjer er at bildet lagger på en måte, slik at jeg kan fylle hele skjermen med musepekere når jeg beveger musa.. Når jeg tenker etter så er jeg ikke så avhengig av 3d på maskinen, men jeg må ha tv-ut, trenger jeg nvidia drivere for å få til dette? Er btw er PCI kort det er snakk om hvis dette har noe å si.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Prøv:1. Ta vekk #'en fra Load "dri" 2. Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Olivetti DSM 28-039 PS" HorizSync 30.0 - 70.0 VertRefresh 50.0 - 100.0 Option "dpms" EndSection Ellers _trenger_ du jo ikke å legge inn Nvidia-driverne hvis du ikke skal drive med 3D-spilling, 3D-modellering etc. på den. Er du sikker på de Sync-ene der? Han bør sjekke kva for Syncs som er støtta i manualen til skjermen. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Nei dri skulle normalt ikke ha noe å si. En annen ting, som ganske sikkert heller ikke har noe å si er at under screen står monitor og DefaultDepth oppført to ganger. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Prøv:1. Ta vekk #'en fra Load "dri" 2. Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Olivetti DSM 28-039 PS" HorizSync 30.0 - 70.0 VertRefresh 50.0 - 100.0 Option "dpms" EndSection Ellers _trenger_ du jo ikke å legge inn Nvidia-driverne hvis du ikke skal drive med 3D-spilling, 3D-modellering etc. på den. Er du sikker på de Sync-ene der? Han bør sjekke kva for Syncs som er støtta i manualen til skjermen. Ikke helt Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Feilen er vel som du sier, at rivafb er kompilert inn i kjernen. Man _trenger_ ikke X heller... RivaFB-feilmeldingen er 100% normal. Har aldri opplevd å ikke få den, og det har alltid fungert perfekt. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tja.. skal jo visstnok være viktig å ikke skrive inn høyere syncverdier enn skjermen tåler, men disse her er vel nokså standard. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Tja.. skal jo visstnok være viktig å ikke skrive inn høyere syncverdier enn skjermen tåler, men disse her er vel nokså standard. Ting vert rart på mine skjermar om eg bruker slike Syncar som ikkje er støtta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå