Gå til innhold

Synspunkter om KiSS DP558 DVD?

Anbefalte innlegg

Planlegger egentlig å kjøpe en 80gig dvd opptaker fra Pioneer men jeg så de ikke hadde den jeg ville kjøpe egentlig fordi den har blitt tatt ut av produksjon. Den nye modellen koster 7000kr +/- og det synes jeg at blir litt mye.

Lurer derfor på om noen har denne http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=KISSDP558 og kan si meg synspunktene sine. Den er ganske billig, og ser grei nok ut men har aldri hørt om merket Kiss før. Fortell meg gjerne deres synhpunkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ligger Pioneer og Kiss i to helt forskjellige klasser da. Kiss er ett billig-billig-billig produkt, mens Pioneer er kvalitet. Hadde en Kiss spiller en gang, og på enkelte filmer var kvaliteten så dårlig at jeg kvittet meg med den etter kort tids bruk. Og inni spilleren var det kun en helt vanlig DVD-Rom spiller sammen med noen dekoderkort. Det positive var at jeg kunne ta ut DVD-Rom spilleren og koble den inn i datamaskinen... det fungerte finfint, og software playeren på datamaskinen ga ett betydelig bedre bilde enn selve Kiss spilleren.

Så hold deg langt unna Kiss... hvis du har vurdert Pioneer, så betyr det vel at du verdsetter god kvalitet, så da bør ikke valget være så vanskelig. Spar til den nye, eller velg en modell fra Panasonic, Sony eller en annen kjent produsent.

En liten tommelfingerregel er at man skal holde seg unna ukjente merker når det gjelder tekniske dippedutter der det er viktig at kvaliteten er god, så som digitalkamera, tv'er og DVD spillere.

Ett lite tips... hvis du venter til utpå nyåret en gang (mot sommeren) så kommer visst Sony med noen dual-layer dvd opptakere i alle prisklasser. Det står ingenting om dette på Sony sine hjemmesider i skrivende stund, men jeg ringte Sony og spurte og snakket med en kar på teknisk som kunne fortelle meg dette. Kan kanskje være verdt å vente på, så blir spilleren litt mer fremtidsrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...