Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett På Laptop! Hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjøpt en brukt IBM maskin, og etter lang tid har jeg klart å få tak i drivern til nettverkskortet som er innebygget. Men hvordan setter jeg opp internett på den? Vanligvis pleier jeg å få Lokal Tilkobling på Nettverksinnstillinger, men her r det blankt. Hva gjør jeg for å få tilkoble og sette opp ett nettverk på laptopen?

Er ikke 100% på om drivern er riktig, men var den eneste jeg fant hos IBM,

Thinkpad 20.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordel å vite os ja, også kanskje litt mer info rundt maskina, gjerne hvilket nettverkskort som er bygd inn i den om du vet det. hvis det er xp du kjører og du ikke finner lan tilkoblingen der den skal være, under network connection i kontrollpanelet, så er ikke driveren riktig. eller så er det noe annet seriøst feil. du kan også trykke windowsknappen+break og gå inn i enhetsbehandlingen og sjekke om nettverkskortet funker der. dersom det står at det ikke funker her så funker det ikke, dersom det står at det funker betyr det ikke at det funker.

Lenke til kommentar

mest vanlige nettverkskort på disse er intel 2 kort innebygd vanlig vis skal det være egentlig nok med å ha kortet aktivert vis du har en ruter eller lignende i bakhånd vis dette er på ett skolenett eller lignende er dette vanlig vis satt ferdig opp det du da skal gjøre er å forsikre deg at du har fått en ip eksempel 192.168.2.x eller 10.0.0.x vis du har bare en lignende ip som denne 169.250.250.x er det store muligheter dette er bare en vanlig windows ip

for å sjekke trykk start-kjør-skriv : cmd svart rute vil dukke opp på skjermen og skriv ipconfig

vis det er windows me 98 95 skriv winipcfg og sjekk her.

prøv ipconfig /renew eller release

funker det forsatt ikke post her igjen med mer saftige opplysninger

Lenke til kommentar

Får ikke no IP.. Problemet er at jeg er meget usikker på hva slags kortet det er.

Jeg er helt klar over at det ikke er den riktige drivern, fordi jeg har rett og slett ikke peil hva kortet heter. Det står ikke i enhetsbehandling, og derfor har jeg ikke navnet, så jeg kan finne korrekt driver. Men den eneste jeg fant på IBM's hjemmesider til denne laptopen prøvde jeg, og det ser ut til at det ikke funker..

Jeg har XP pro installert og i enhetsbehandling så står det Network Adapters : 3com 10/100 Mini PCI Ethernet Adapter, men det var denne drivern jeg installerte, og på ikonet står det et lite gult utropstegn som jeg ikke skjønner hva er. Jeg får også opp et modem som heter Lucent Win Modem. Dette er jeg ikke helt sikker på hva er. Bak på laptopen så så jeg på merkene ved siden av kortene, og der er det en med bilde av 3 datamaskiner koblet tl hverandre, og på den andre er det bilde av en telefon på. Men jeg får ikke IP heller når jeg kobler til, så hva kan jeg gjøre da? No mer dere trenger å vite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...