Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

 

Driver å prøver meg fram med A64 3000+ , så langt har jeg nådd 2110mhz 210x10

Oppsett:

 

A64 3000+ NewCastle

EpoX EP-8KDA3J

TwinMOS PC3200 2x256

Defult Volts

 

Har satt ned HT fra 4x til 3x, noe forskjell? Spørsmållet er,hvor langt vill

jeg ca. komme , før pc'n/ram'n sier stopp? Klarer ram'n f.eks 230x10 ?

 

Takker på forhånd! :yes:

 

Mvh/Robert

Endret av deviton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke mye så bør du først og fremst låse agp/pci frekv. slik at de holder seg på samme nivå som f.eks 66/33. (når du øker frekvensen, så øker alt annet i hastighet).

 

Htt på amd 64 er i utgangspunktet 1000. HTT bør ikke overstige langt over 1000 (5x) Har du en frekvens på 200 og HTT x5 utgjør dette 1000 I HTT. Øker du frekvensen til f.eks 250 og senker HTT til 800 (x4) ender du opp med 1000 i HTT igjen. And so on. Multiplieren har ingen invirkning på HTT hastighet, kun cpu. Thats the basic jeg har lært så langt. Bare arrester meg om jeg er på villspor noen. :thumbup:

Lenke til kommentar

nei, tror ikke det er automatisk... når sant skal sies så vet jeg ikke helt nøyaktig, men er enig i leigulas (iom at jeg lest såpass mange artikler og tråder her på forumet og google).

 

håper jeg ikke sier noe kødd her... er jo hvertfall lysegrønn når det kommer til klokking... :blush:

PS: jeg hadde det ikke, så du kan ha rett...) :whistle:

 

MvH Daniel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

på mitt asus k8n står agp som regulerbar uansett og står på 66 som default,

har forresten hørt at den låses hvis man setter den på 67 og ikke beholder den på 66 så har satt min på 67 for sikkerhetsskyld. er vel ingen nye hk som støtter oc som ikke har agp pci lock?!? er tilogmed det på det billigste asuskortet for 450 spenn, "fixed agp/pci frequencies" står det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...