Gå til innhold

Western Digital eller Seagate?

regeli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wd har vel mye større feilprosent enn seagate.. men det vil alltid finnes enkelte disker med feil.. så det er man jo aldri trygg for..

jeg hadde kommet til å kjøpe seagate disken pga. støyen (eller eventuelt stillheten) som er dens stor styrke. og etter mine erfaringer så yter seagate diskene minst like bra som wd sine..

gå for seagate..

Lenke til kommentar

Sett opp diskene mot hverandre side ved side i ytelse-databasen til www.storagereview.com

Det står mer enn ytelse der. Bla. Temperatur, støynivå og feilbarheten er tatt med. Feilbarheten som storagereview måler er den klart beste på nettet med veldig mye tallmateriale fra titusenvis av brukere.

Jeg anbefaler virkelig en slik ganske så objektiv sammenligning for her på forumet vil du få krangling mellom to subjektive leirer som mener de har mer rett enn de andre og dermed bli minst like rådvill som du var fra før.

Lenke til kommentar

Jeg valgt Seagate fordi de gir 5 års garanti fra fabrikk og det betyr i mitt hode at diskene er ment for å vare i 5 år. Ettersom jeg bruker disken til å videoredigering, ønsker jeg dermed stabilitet (miste mange timers jobb = *grøss*) framfor litt ekstra ytelse. Skulle jeg derimot ha tenkt ytelse, hadde det nok blitt WD av de to der.

Ergo: Kjøp disk etter formål

Lenke til kommentar

Her er direktelink til sammenligning mellom:

Seagate Barracuda 7200.7 (200 GB SATA) og

Western Digital Caviar WD2500JD (250 GB SATA)

(Håper linken fungerer)

Det som ikke står der er feilbarheten, men det står her:

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Seagate Barracuda 7200.7 is more reliable than 77%  of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation. The Seagate Barracuda 7200.7 's predecessor ( Seagate Barracuda ATA V ) is more reliable than 92%  of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Western Digital Caviar WD2500JD is more reliable than 2% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation. The Western Digital Caviar WD2500JD 's predecessor ( Western Digital Caviar WD2500JB ) is more reliable than 23% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

Jepp også var det det med garanti. 2-5år på seagate avhengig av disk vs. 3 år på alle WD.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...