TJ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Etter min mening, så er dette en meget tåpelig diskusjon. Helt unødvendig å disse alle som ikke bruker den nettleseren som akkurat du bruker. En persons meninger knyttet til en nettleser varierer selvsagt fra person til person, akkurat som i alle andre sammenhenger hvor man har flere alternativer å velge mellom. Selv har jeg brukt både Opera og Firefox over lengre tid, men byttet til slutt tilbake til IE. Hvorfor? Fordi den dekket mine behov bedre enn de to andre. Argumentet om at du ikke må bruke IE, fordi spyware osv. har lett for å ta seg gjennom, holder ikke lenger mål etter at SP2 ble lansert. Dette blir som å si at det er idiotisk å kjøpe ATi-kort, fordi de sliter med seriøse driverproblemlemer fortsatt(tenker da ikke på Linux, da dette faktisk her er tilfelle). Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bah, onkelen min fjerna firefox pågrunn av sikkerhetsrisikoen Dette var selvsagt på deres PC og ikke min. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Fjerna Firefox pga. sikkerhetsrisikoen? w00t? :!: Hehe, genialt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noe som er interresant er jo det at "pollen" dreier seg om software - En poll som da teoretisk skulle ligget på programmer.no, og ikke på Hardware.no... /bare en liten tanke Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noe som er interresant er jo det at "pollen" dreier seg om software - En poll som da teoretisk skulle ligget på programmer.no, og ikke på Hardware.no... /bare en liten tanke hehe, IE sanker så mye virus og shitt at det rett og slett er farlig for hardwaren din!! Så nå vet du det......... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Startet å bruke opera for en fem-seks månder siden. Har ennå ikke sett meg tilbake... IE brukes bare når jeg er må, windows update, norsk tipping, gmail (jeg vet at kan bruke gmail med 7.60b. og over) og et par sider til. Og et kjempe stort pluss som har dukket opp. Før så fjernet jeg en 50-80 spyware i uka på ad-aware og spybot. Nå så kommer det kanskje 4-5 i løpet av en månde, og er ganske sikker på at de dukker opp når jeg må bruke ie. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 alle hakkere prøver å komme gjennom microsfts sine produkter. De spesialiserer seg på det og ikke på andre. Derfor du ikke får virus på Linux og MacOS. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 IE brukes bare når jeg er må, windows update, norsk tipping, gmail (jeg vet at kan bruke gmail med 7.60b. og over) og et par sider til. Hvor får man tak i opera 7.60b??? å ja, jeg har vært på www.opera.no Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noe som er interresant er jo det at "pollen" dreier seg om software - En poll som da teoretisk skulle ligget på programmer.no, og ikke på Hardware.no... /bare en liten tanke hehe, IE sanker så mye virus og shitt at det rett og slett er farlig for hardwaren din!! Så nå vet du det......... Er litt uenig der.. Hvis man går inn på crack sider, ol. Samt at man godtar diverse programmer som dukker opp på skjermen for at siden skal funke helt. Hvis man i tillegg har gammel eller dårlig antivirus som ikke er oppdatert ei IE eller Windows. I tillegg at man bruker MS Outlock som mail og leser spam poster eller laster ned no derfra så kommer virus med en gang. Konklusjon: Holder du ikke programvaren oppdatert og evnt ikke har anti virus selv om du er på nettet så ber du nesten viruset der ute om å komme inn. Altså: Hold programvaren oppdatert, Bruk antivirus, ikke les eller godta spam mail- slett dem. Og hold windows oppdatert gjerne med sp1 / 2. Da er man nokså godt sikret.. BTW; Jeg synes IE er lett og brukervenlig samt at man har mange greie funskjoner.... Lenke til kommentar
-morten Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 At ikke folk er lei av å diskutere dette... De fleste er vel enige om at noe annet enn IE, være seg FF, Opera eller noe annet, er best for avanserte brukere. Og de som tror at Internet = IE bryr seg jo ikke uansett. Selv bruker jeg både Opera og FF, og er helt fornøyd med begge. Aller helst bruker jeg Opera, men det er jo bare en smakssak - det viktige er at jeg har forstått at det for meg finnes noe bedre enn IE. Faktisk er jeg egentlig litt glad for at de fleste bruker IE. Med Opera har jeg de siste årene ikke sett en eneste uønsket popup, og med FF ser jeg heller knapt en annonse på nettavisene. Tenkt om alle gjorde det samme? Da ville reklamemulighetene vært ødelagt, og mange nettsteder måtte lagt ned eller tatt seg betalt. Slik det er nå betaler 90% av surferne for nettopplevelsen til oss resterende 10%, og det er jo i grunn bare fint for oss. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det som plager meg er : iExplorer har gjort en feil og avsluttes - konklusjon : alle sidene er borte (hvis f.eks. du har mange sider oppe). Opera har jo sånn recovery sak. Last ned CrapCleaner. Så tar du en runde med IE rundt på nettet. Så trykker du på run cleaner. Etterpå tar du samme igjen med FF/Opera. Du får vesentlig mindre objekter som blir fjernet med FF/Opera. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Ikke minst har opera innebygget en super e-post klient som er overlegen outlook, og tar så "liten" plass inne i opera. Mozilla har Thunderbird Den er faen meg genial ... Hvis du gir Thunderbird i stedet for Outlook Express til ei gammel dame så kommer hu bare til å se spørrende på deg og lure på åssen du fikk den fine ansiktsløftningen på Outlooken hennes Firefox & Thunderbird Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Skal du inn på Norsk Tipping må du bruke IE. Årsaken er i følge tippinga sikkerhetsforhold. PS FF-fan DS Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Mange dårlige argumenter her, om stabilitet og brukervennlighet i konkurrentene til MS IE.. Jeg har brukt IE og Opera side om side i en del år nå, har ikke valgt side ennå rett og slett fordi ingen av de to overbeviser meg på noen måte. Selv etter ørten oppdateringer fra operas side, møter man fremdeles de samme bugsene med f.eks. spesielle forumwebsider som man gjorde før versjon 5 ble sluppet. Samtidig er det merkelig ustabilt i browsing over lenger tid; jeg har ikke sett "iexplorer has performed a critical error" eller hva det heter på mange, mange år, men opera-feilmeldingen møter jeg minst én gang i uka. Jeg kjører Spybot og Ad-Aware flere ganger i uka og JA, det er iexplorerens temporary internet files som drar til seg mest oppmerksomhet, men dette kan gjerne ha like mye å gjøre med at de cookiesene som blir detectet her, har et annet navn i opera-temp-mappa, men har samme funksjon. Jeg har disablet mouse-gestures i opera, jeg har inget behov for alle de funksjonene som blir "åpnet" da, jeg foretrekker en rask kombinasjon av høyreklikk->velg->venstreklikk, da det jo er det jeg alltid har gjort. Men jeg kan forstå at nyere brukere av internett-browsere kanskje kan la seg sjarmere av slikt; det er jo unektelig "i tiden" med slike muligheter, og hadde jeg ikke hatt en såpass lang bakgrunn i bruk av enkle windowsprogrammer, hadde jeg nok også kastet meg på bølgen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Enig der... Har heller ikke fått no feilmelding på lenge som gjør at IE avslutter seg + alle vinduene... (skjedde mest i win98xx) Når noen har problemer med IE om et eller annet kommer nesten alltids denne notisen opp: "IE er crap, bruk heller Opera". Man må jo begrunne hvorfor IE er så dårlig i forhold til IE, ikke bre si det rett ut at IE er no dritt. Forklar og gi argumenter istedenfor.. Mulig at man da klarer å overtale brukeren til å bruke opera istedenfor. Da blir det litt mer seriøse innlegg til glede for trådstarter og posteren...!? Endret 26. desember 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) IE brukes bare når jeg er må, windows update, norsk tipping, gmail (jeg vet at kan bruke gmail med 7.60b. og over) og et par sider til. Hvor får man tak i opera 7.60b??? å ja, jeg har vært på www.opera.no 7.60b heter nå 8.00b1 og den får du tak i her Endret 26. desember 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Kan jo komme med litt kritikk mot IE: "The US Government has sent out a warning out to internet users through its Computer Emergency Readiness Team (US-CERT), pleading users to stop using Microsoft’s Internet Explorer" Kilde: http://www.theinquirer.net/?article=16922 ----------------- Les disse menneskene sine meninger: http://browsehappy.com/people/ ----------------- "Using Microsoft’s Internet Explorer Web browser to surf the Internet has become a marked risk — even with the latest security patches installed." Kilde: http://www.usatoday.com/tech/news/2004-07-...er-threat_x.htm Jeg bruker personlig Mozilla Firefox. Endret 26. desember 2004 av NoXic^ Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 IE brukes bare når jeg er må, windows update, norsk tipping, gmail (jeg vet at kan bruke gmail med 7.60b. og over) og et par sider til. Hvor får man tak i opera 7.60b??? å ja, jeg har vært på www.opera.no 7.60b heter nå 8.00b1 og den får du tak i her Bruk alltid WWW.DOWNLOAD.COM Den sida eier Måtte bare få det ut Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Enig der...Når noen har problemer med IE om et eller annet kommer nesten alltids denne notisen opp: "IE er crap, bruk heller Opera". Man må jo begrunne hvorfor IE er så dårlig i forhold til IE, ikke bre si det rett ut at IE er no dritt. Forklar og gi argumenter istedenfor.. Mulig at man da klarer å overtale brukeren til å bruke opera istedenfor. Da blir det litt mer seriøse innlegg til glede for trådstarter og posteren...!? Det er som nevnt massevis av slike tråder allerede, og om du har lest litt i noen av trådene så er det ofte massevis av gode argumenter for og mot. Ettersom det allerede finnes så mange tråder som omhandler AKKURAT dette, gidder ikke folk å ta seg tid til å komme med seriøse argumenter i hver eneste tråd! For min del så gidder jeg ikke å bry meg om folk bruker IE/Opera/Firefox, fordi at hver gang man gir et råd i slike sammenhenger, så må man alltid måtte stå opp å argumentere for seg, uansett hvor mange ganger man har gjort det før! Det er alltid noen som mener noe annet! Dersom du skal ha argumenter for og imot disse nettleserene, så gå på en av de hundre trådene som allerede finnes, og LES! Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 opera er d eneste eg bruker til HW.no firefox til gmail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå