Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-05 19:53, lavizh skrev:

Noen som har hatt æren av å prøve det ?

Vurderer innkjøp, men vi snakker om ca. 900,-

Svært så stor interesse det er for Lindows for tiden... Å bli saksøkt av Microsoft er nok et meget bra markedsføringstriks :smile:

Lindows er altså bare søppel. Skaff deg en skikkelig GNU/Linux-distribusjon. (F.eks. Red Hat eller Mandrake hvis du er nybegynner).

Forøvrig er Lindows gratis, i likhet med alle andre GNU/Linux-distribusjoner. Les om GPL-lisensen på http://www.gnu.org. Du kan starte butikk i dag og selge Red Hat eller Lindows for 20.000,- hvis du vil... (NB! Sørg for å bli saksøkt av Microsoft først!) Hvem som helst kan legge ut Lindows for gratis nedlasting, helt lovlig. (Tviler på at noen gidder, da det er et elendig produkt.)

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 19:53, lavizh skrev:

Noen som har hatt æren av å prøve det ?

Vurderer innkjøp, men vi snakker om ca. 900,-

Er du gal mann?

Ikke bruk penger på søppel.

Det er like smart som og spise fire Norvegia og kaste PC'en ut vindet mens du ser på TV!

Lenke til kommentar

Det er fantastisk å se hvor godt likt Lindows er!!! :wink:

Jeg forstår litt av grunnen til hvorfor det er mislikt, men er det noe som er så forferdelig dårligt med det? (ikke at jeg vil bytte til det)

Jeg er på jakt etter en gammel pc til å teste ud Redhat på.. hint hint... !

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 22:32, ZerBox skrev:

Jeg forstår litt av grunnen til hvorfor det er mislikt, men er det noe som er så forferdelig dårligt med det? (ikke at jeg vil bytte til det.

Det har kanskej litt å gjøre med at det er hypet opp så veldig, fremstilt som noe helt nytt og revolusjonerende, mens det i virkeligheten er basert på Wine som er helt gratis. Det som gjenstår å se er om de har bedret windows-støtten betraktelig i forhold til Wine. Har de ikke det er det ihvertfall ingen grunn til å betale for det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 22:32, ZerBox skrev:

Jeg forstår litt av grunnen til hvorfor det er mislikt, men er det noe som er så forferdelig dårligt med det? (ikke at jeg vil bytte til det)

- Du er konstant innlogget som root. (Noe som enhver som har middels peiling på Linux vil finne ganske sinnsvakt)

- Du kan ikke kjøre flere Windowsprogrammer i Lindows enn i en hvilken som helst annen GNU/Linux-distibusjon. (Noe de gir inntrykk av)

- Lindows har brutt GPL-lisensen ved å nekte å gjøre kildekode tilgjengelig.

- Lindows gir inntrykk av at det koster penger. Ingen link til GPL-lisensen fra FAQ'en deres f.eks.

- Lindows er en ond parasitt som vil suge penger av naive amerikanere. Microsoft er faktisk bedre! (De har i det minste laget deler av OS'et sitt selv)

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 09:32, b-duvaland skrev:

Windows XP Pro 600,- (Får denne på studentlisens bare man går på en eller annen skole).

Nå er det vel ikke en eneste her som har anbefalt å kjøpe Lindows.

Det er riktig at windows ikke er så fryktelig dyrt for studenter, men alle er ikke studenter. Og mange firmakunder bruker ekstremt mye penger på lisenser til MS, som de kunne spart ved å gå over til Linux (ikke Lindows-tullet).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 09:32, b-duvaland skrev:

Windows XP Pro 600,- (Får denne på studentlisens bare man går på en eller annen skole).

Og for de 600,- kan man spille kabal.. Skal man ha teksbehandling, regneark, databaseverktøy, programmeringsverktøy, program for bildebehandling... Koster fort programvaren mer enn PC'en. Ganger du beløpet med antall PC'er i en stor bedrift blir det ganske betydelig.

Og alt dette finnes altså gratis... De fleste PC'er brukes bare til tekstbehandling + internett, og brukerne av disse ville ikke merket om du snek deg inn om natten og installerte et annet operativsystem... Bare sett opp en "Windows XP 2"-logo som bakgrunn på dekstoppen, og de blir lykkelige mennesker :smile: (Er vel noe sånt Lindows gjør...)

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...