Uderzo Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg og en kamerat har et lite mini lan og vi har tenkt til å bruke dc til fildeling. Har satt opp en server med programmet ptokax, men får ikke ting til å fungere skikkelig. Jeg har forwarded port 411(default port til ptokax) til min lokale ip. Og to andre porter til hver av oss som vi bruker på klientene. Begge to er aktive og det går fint å koble seg til eksterne huber, ikke noe problemer å laste ned i fra andre. Men på den lokale huben får vi ikke lastet ned filer av hverandre. Noen som vet hva som kan være feil ? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 prøvd å aktivere passive mode i DC-Klienten? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis noen av dere har firewall på i XP, så vil vel dette hindre. Da kan dere vel legge porten som dere bruker i active til i accept lista til firewallen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Passive mode funket ikke og ingen av oss bruker firewallen i xp. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Prøv å bruk deres lokale IP er istedenfor (that is, den du får fra start -> kjør cmd - ipconfig) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Prøv å bruk deres lokale IP er istedenfor (that is, den du får fra start -> kjør cmd - ipconfig) Da funker ikke active mode. Begge bruker den eksterne ip'en, men med forskjellige porter. Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Får dere kontakt med den lokale huben? Dere kan jo prøve med andre huber. Jeg har ikke prøvd ptokax, men vet at "Y-Hub" og neomodus sin egen funker bra. EDIT: feil på link Endret 22. desember 2004 av ReWinD Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, vi får kontakt med hubben. Har prøvd yhub også, funker ikke. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har laget en "LiveCD"-HUB. Den er basert på opendchub, men funker fint. Denne kjører fra CD/RAM og tar ikke plass fra harddisken. Image-filen tar ca 65MB. Du kan få den hvis du vil... (Vi pleier da å sette lokale ip'er og active mode.) Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 sjekk forumet til produsenten hvis de har... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (Vi pleier da å sette lokale ip'er og active mode.) Prøvde det en gang til og det funka Tusen takk for all hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ok, fint... men bare å si ifra hvis du vil ha imaget. En cd er lettere enn en harddisk, vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå