Helt Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Heisann, Har hatt min nec-nd3500a ganske lenge, og er veldig fornøyd. Men etter forrige gang jeg formaterte så nekter den å brenne cd'er. Det jeg har prøvd er å brenne iso-filer. Jeg har prøvd med både Alcohol 120% og Fireburner, med det går ikke på noen av dem. Men jeg får fortsatt brennt dvd+r, har prøvd med dvddecrypter, og det funker fint. Noen som veit hva som er galt? Burde jeg flashe den? og hvor finner jeg isåfall ny firmware? på forhånd takk mvh Torjus Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har du prøvd å lage iso filene på ny fra orginalplatene? Det kan være at det ble feil på isofilene første gang du laget dem. Eventuelt laste dem ned på ny hvis de er snakk om linux/open office og lignende gratis programvare. Prøvd å brenne de i Nero? Prøvd andre plater? Siste offisielle firmware finnes på www.nec.de sine sider. Lenke til kommentar
boii Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Min ville ikke lese brennte cder, oppgraderte firmware og allt funker nå. Det vil sikkert hjelpe for deg også. Lenke til kommentar
Helt Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Nå har jeg prøvd å update firmware, men uten suksess... Prøvde å brenne en cd med winamp, og det så ut som det funka, fordi alt skifta status til burned, men alt for fort, og på en av de siste sangene stoppa den bare... Noen som vet hva problemet kan være? kan det være noe rart jeg har installert eller noe? mvh Torjus Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Trodde Superman fiksa alt jeg...... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 jeg brenner ikke cd-r med nec 3500ag. for den skriver cd så dorlig att discman'n min ikke vil lese den på en ordentlig måte... så min teori er att dec 3500a ikke er spesielt egnet til brenning av cd-r. brenner alle andre typer dvd'r uten att det blir vansklig å lese de med andre spillere. så den sliter bare med cd. bruker heller en normal cd-brenner til de få cd'ne jeg skal brenne Lenke til kommentar
Helt Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Hmm Jeg kjørte nero info tool, og den sa at ASPI driverne ikke fungerte, så jeg installerte de på nytt, men jeg får fortsatt ikke brent cd'er... Hvis noen blir noe klokere av det jeg fikk ut av infotool så har jeg lagt ved fila med alle resultatene... Den jeg sliter med er den som er på E:\ D:\ er virtual driven til deamon tools og F:\ er DVD-ROMen mvh Torjus InfoTool.txt Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Uff da. Description : NVIDIA® nForce IDE Controller Driver Description : system32\drivers\nvidesm.sys Company : NVIDIA Corporation Version : 5.10.2600.0307 built by: WinDDK Description : NVIDIA® nForce IDE Driver Nvidia sine IDE drivere er kjent for å skape problemer med CD/DVD-Brenning/lesing. Prøv å gå tilbake til Mirosoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet. Eller last ned alternative drivere som fikser mange av problemene her: http://mwarhead.motherboardfaqs.com/ Sjekk også NEC FAQ her: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=92320 Les punkt 6 Akkurat slike problemer som nforce IDE driverene skaper gjør meg til en "intel fan" - ikke fordi intel prosessorene er bedre - men fordi intel brikkesettene er mer feilfrie enn nvidia sine. Spesielt for meg som er avhengig av null IDE problemer med alle de brennerene mine..... Endret 23. desember 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Helt Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Nvidia sine IDE drivere er kjent for å skape problemer med CD/DVD-Brenning/lesing. Prøv å gå tilbake til Mirosoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet. Eller last ned alternative drivere som fikser mange av problemene her: http://mwarhead.motherboardfaqs.com/ Ahh, supert, de driverne fikset alt sammen Tusen takk mvh Torjus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå