Gå til innhold

problemer med bios på helt ny pc.

Anbefalte innlegg

hei.

jeg håper dette er den riktige katagorien å plasere denne tråden i.

jeg har fått min nye pc fra komplett.no. når jeg skrur på pc'n etter å ikke ha hatt den på i 5-10 min eller mer, klarer den ikke å "loade" ordentlig. strømen og alt skrur seg på, men den gir nesten ingen signaler til skjermen. etter den har stått slik i noen minutter, kommer den til der hvor det står hvilke bios jeg har og litt av hvert. men da står det også i hvit skrift på skjermen at pc'n er i sikkerhetsmodus og at jeg skal stille tilbake overklokkingen i bios. jeg har jo ikke klokket noe. :no: hvis jeg setter tilbake til default i bios, da laster windows og pc'n fungerer helt bra. hvordan kan jeg ungå dette? det er plagsomt, siden jeg da hele tiden må stille tilbake cool n'quiet. kan dette ha noe med at jeg har s-ata harddisk og s-ata dvd brenner?

et annent spm: i bios står vga adapteren på pci. denne skal vel stå på agp!? også sto det 128 mb. men jeg har jo 256 mb skjermkort?

specs: Gainward geforce 6800 ultra/2600, amd athlon 3500+, cosair value s 1024 mb ram, seagate barracuda 160 mb hd.....++

tusen takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...