Wipeout Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Har nettopp vært i kontakt med Sylfest Lomheim, dirketør i Norsk Språkråd, og ha kunne fortelle at det heter mitt kjevle Personlig mener jeg at det høres helt feil ut med min kjevle, men den diskusjonen kan vi ta en annen gang. Endret 23. desember 2004 av Wipeout Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har nettopp vært i kontakt med Sylfest Lomheim, dirketør i Norsk Språkråd, og ha kunne fortelle at det heter mitt kjevle For en idiot. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Har nettopp vært i kontakt med Sylfest Lomheim, dirketør i Norsk Språkråd, og ha kunne fortelle at det heter mitt kjevle For en idiot. Idiot fordi du og enkelte andre ikke hadde rett? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvordan klarer han å gjøre om kjevle fra hannkjønn til intetkjønn? Hvilket ingrodd høl er han fra? Hvor faen i dette landet sier man egentlig mitt kjevle? Helt tullerusk. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er forskjeld på å ha rett og hva som høres mest fornuftig ut. Vil no tro at 95% av alle folka på dette forumet ville sagt min kjevle og ikke mitt. Selv om Mitt kjevle er gramatisk riktig betyr det ikke at min kjevle er direkte feil. du skulle spørt om det går ann å skrive "min kjevle". Men... i Bergen har vi jo ikke hunkjønn engang En jente en gutt et hus Kjevle er hankjønn FFS (ja, jeg vet det er feil) Alle som sier det heter mitt kjevle sier det bare for å ha "rett" ^^ Don't be so overlegen Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 "Sønn, kan du stikke og hente kjevlet mitt? Æ ska bake." Høres da noe så inni granskogen feil ut. Fuck Språkrådet. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hvordan klarer han å gjøre om kjevle fra hannkjønn til intetkjønn? Hvilket ingrodd høl er han fra? Hvor faen i dette landet sier man egentlig mitt kjevle? Helt tullerusk. words!!! Støtter deg fult ut... Blir jo nesten som å bo i Bergen... Det er riktig å skrive ein jente, men for alle rundt deg blir det en jente (Det er jo lov å skrive også). for de fleste her i landet er det riktig med en kjevle, men for å være helt korekt hete rdet et kjevle.. Ja, jeg vet jeg babbler veldig mye... skriver fort uten å tenke på det osv... men men... søppel topic Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Kjevle er faktisk intetkjønn, enhver ordbok beviser det. Her blir det sagt mitt kjevle, og det er på østlandet. Endret 23. desember 2004 av Wipeout Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skrullete. Er det ikke en liten lampe som lyser når du sier det? Høres det ikke grenseløst feil ut for deg? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Skrullete. Er det ikke en liten lampe som lyser når du sier det? Høres det ikke grenseløst feil ut for deg? Kan ikke si det høres feil ut, diskuterte det på jobben i dag, og alle jeg spurte sa mitt kjevle. Men det høres grenseløst feil ut med min kjevle. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Men det høres grenseløst feil ut med min kjevle. Tull på deg. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 I Bergen sier vi min, vi ser også en jente!!! Jenter har blitt "gutte-kjønn" her Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hender jeg sier kjevla, men sånn er det med språket her i Grenland. Det heter min kjevle, og denne tråden bør bli stengt. Rapporterte den, men moderatorne er tydeligvis uenig med meg. leif. Endret 23. desember 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Har nettopp vært i kontakt med Sylfest Lomheim, dirketør i Norsk Språkråd, og ha kunne fortelle at det heter mitt kjevle Personlig mener jeg at det høres helt feil ut med min kjevle, men den diskusjonen kan vi ta en annen gang. Grunnen til at han sier det er riktig å si mitt kjevle er antagelig at det heter det på enkelte dialekter Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Sier du mitt kjevle er du steike isolert i hodet. Såklart det er min kjevle. Lenke til kommentar
The Guardian Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Grunnen er antakelig at de hellige ORDBØKENE sier det. Da har man liksom ikke mye man skulle sagt. Hvis du ikke liker det, send et seriøst brev til språkrådet, så kanskje det blir forandret ved neste revidering. Mitt kjevle Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Mitt kjevle høres like idiotisk ut som når noen spør "hvem skjermkort er best". Jeg må si jeg syntes det høres best ut med Min kjevle, og kommer til å bruke dette uansett. Endret 23. desember 2004 av allyse Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Min min min!! Språkrådet er korka i hodet til tider da. Hørte på radioen en gang hvor en fyr i språkrådet sa at ordet "homo" var et klart fremmedord!! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Var det ikke språkrådet som ville at internett skulle hete "verdsveven" på nynorsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå