Gå til innhold

Nok en "jeg skal ha ny RAM" post...

StianGH

Anbefalte innlegg

Hei sann. Jaja, topicen sier vel alt.

Jeg skal kjøpe meg ny RAM, PC3200 er alt jeg vet om PC'n egentlig. Jeg har et ganske bra "RAM-system", tror jeg:

|1| |2| ,, |1| |2|

|1| |2| ,, |1| |2|

|1| |2| ,, |1| |2|

|1| |2| ,, |1| |2|

|1| |2| ,, |1| |2|

|1| |2| ,, |1| |2|

:w00t:

Slik ser "RAM-plassene" mine ut. 1en er blå og 2en er svart. Det har vel noe å gjøre med dual-ram å gjøre? Jeg har absoultt ikke peiling på RAM og jeg lurer på hva jeg skal kjøpe.

Jeg har sett litt på disse og lurer på om dem er bra?

Disse holder jeg også en liten knapp på. Noe å "samle" på?

Pris: rundt 1500,-

Størrelse: 1GB

Type: PC3200

(har sikkert ingen stor betydning men jeg bruker PC'n mest til spilling :roll: )

Takk på forhånd!

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

twinmos tilbyr bra ram til en billig penge. men hvis du har planer om å overklokke ville jeg gått for en sprekere type. å kjøpe ën brikke med 1024mb på er ikke serlig lurt. siden da får man veldig høy cas latency siden det er så mange chipper på brikken. men tviler p at du vil merke noe uans. men gå heller dor 1 gig i dualopsett

Lenke til kommentar
Takk for alle svarene, men mitt spørsmaål var ikke "hvilket merke bør jeg velge?". Det virker litt krevende, men det jeg spurte om var f.eks. linker til "bra RAM"...

Takk på forhånd.

Hvis du skal ha linker til "bra" RAM må du vel vite merke ;)

Rundt 1500,- er det flere merker som har 2x512 pakker med fellesnavnet* "value". Dette er god ram til en ok penge.

For eksempel:

Corsair

Kingston Koster 1302 på pcutstyr.no

Geil

*Vet ikke om dette er sant eller ikke, men det virker bare sånn :p

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar
Corsair

Kingston Koster 1302 på pcutstyr.no

Geil

Gode, rimelige valg :thumbup: . Det er vel generelt mindre kluss med disse merkene enn med noname/TwinMos.

Corsair Value f.eks har god kvalitet til en rimelig penge.

Jeg har ingen faste beviser, men har på følelsen av Corsair Value er en meget god allrounder, som skulle passe til det meste.

Skal du ikke klokke eller noe, trenger du ikke dyrere RAM enn dette. Da har mengden mye mer å si, og 1024MB skulle vel hovedsaklig være nok.

Å betale 500,- ekstra for å få CL2-brikker med generelt strammere timings tjener du ingenting på, det kan jeg garantere deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...