_Talon_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei Prøver å lage en oppgraderbar PC med SLI, og lurer på om noen vil se over dette oppsettet. Meningen med oppsettet er at det skal være rom for forbedringer men likevel ikke yte helt rævva fra skrætsj. Anyone? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 E helt fint det oppsettet der. Kan være at du må skaffe en kraftigere PSU visst du skal kjøre SLI, men med det "skrætsj"-oppsettet der går det helt fint. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 ser bra ut den! ville gått for 1x512 corsair value s...ingen grunn til å bruker to minneplasser...og twinmos er ikke helt maks med amd64! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg ville ha prøvd å få tak i ett GeForce 6800 kort med SLI-støtte. Og som sagt 1x512 MB RAM. Stikkordet er oppgraderbar. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kjøp et litt dyrere skjermkort (6800gt evt ultra) og en minnebrikke på 512MB. Da har du en maskin som er lett å oppgradere når tiden er inne. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) noe av det minst oppgraderingsvennlige du kan gjøre er å kjøpe to brikker som tilsammen blir 512mb RAM kjøp deg heller en brikke på 512 så kjøper du en til senere Endret 23. desember 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Et MSI 6800 256DDR vil være å foretrekke i SLI. Det koster rett under 2800, og da har du noe som yter litt under de 2 6600GT du har, men kjøper du et til senere, vil det være en syk ytelsesforbedring! Ellers veldig fint Forøvrig så finnes ikke det hovedkortet du har valgt..? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 finnes gjør det...det er bare ikke tilgjengelig i butikken enda... må si meg enig med gjengen om at det er bedre med et godt kort nu, istedenfor to middelmådige...på den måten har du en ledig slot slik at du kan oppgradere mer seinere! Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan jo vurdere strømforsyningen som er dagens juletilbud selv om det muligens er litt overkill akkurat nå men med tanke på oppgraderinger tror jeg 350 W blir for lite med to 6800 kort. Kan jo selvfølgelig kjøpe en ekstra strømforsyning senere da, men det blir vel mye bråk med 2 strømforsyninger...? Ellers er jeg enig i de andre kommentarene her. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Det er ikke helt opplagt at ett 6800 er en bedre løsning. Det kommer litt an på A. hvilken løsning som gir mest ytelse for pengene idag, og B. om 6800 kortet er bra nok den dagen han vil oppgradere. Hvis ikke må han uansett ha to nye, siden SLI krever to helt like kort. (Samme modell fra samme produsent!) Det betyr også at skal kan velge ett 6800, må det være ett som er rimelig standard og som det er sannsynlig at fortsatt leveres når den tid kommer... Geir Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 det er bare en bitteliten ytelses forskjell mellom 6800nu og 6600gt så hvis jeg skulle gått opp ville jeg gått helt opp til 6800 gt Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Det er ikke helt opplagt at ett 6800 er en bedre løsning. Det kommer litt an på A. hvilken løsning som gir mest ytelse for pengene idag, og B. om 6800 kortet er bra nok den dagen han vil oppgradere. Hvis ikke må han uansett ha to nye, siden SLI krever to helt like kort. (Samme modell fra samme produsent!) Det betyr også at skal kan velge ett 6800, må det være ett som er rimelig standard og som det er sannsynlig at fortsatt leveres når den tid kommer... Geir Alle som er "oem" kort eller basert på referanse-design vil funke fint, de er helt like men kan fortsatt ha en del fargevalg osv som er forskjell, hvilket ikke spiller noen trille Endret 23. desember 2004 av J0lle Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hvor har du det fra at det ikke "spiller noen trille"? Det høres fornuftig ut, men det er ikke det nVidia sier... Jeg baserer meg på et intervju på X-bit labs med nVidia’s "Director of Product PR, EMEA", Luciano Alibrandi: All GeForce 6800 PCI Express cards or Quadro FX 3400 boards support SLI technology. Boards must be the exact same model number and by from the same vendor – for example, two GeForce 6800 Ultras from Vendor XYZ. Link. EDIT: Intervjuet/artikkelen er fra i sommer. Det er nok derfor han ikke nevner 6600. Det var ikke noe releaset produkt ennå da. Geir Endret 23. desember 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Nå skulle dette være en budsjett PC, og et 6800 GT vil jeg ikke si går under budsjett Ellers så viftet jeg noen spm rundt 6600 GT i SLI i denne tråden, Edit: leif Endret 23. desember 2004 av Deuz Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Grunnen til at jeg har satt opp 2x 256 mb RAM var at man skulle kunne dra nytte av dobbelkanal-kontrolleren i prosessoren. Noen som har noe å si på det? Håper noen kanskje kan anbefale dette oppsettet som budsjettløsning, hvis det kan brukes da. Edit: skrivefeil Endret 29. april 2005 av _Talon_ Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Grunnen til at jeg har satt opp 2x 256 mb RAM var at man skulle kunne dra nytte av dobbel-kanalkontrolleren i prosessoren. Noen som har noe å si på det? Håper noen kanskje kan anbefale dette oppsettet som budsjettløsning, hvis det kan brukes da. ved å benytte seg av dual tjener man 4 % ytelse og for 4% mer ytelse, mener jeg at det ikke er forsvarlig å kjøpe noen som du om ikke altfor lenge må bytte ut. Jeg ville valgt 1 stk 512 mb brikke for å kjøpe en brikke til når det trengs, og da sette det i dual channel Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 tror du må ha matcha brikker for å kjøre dual channel Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ser bra ut dette, bortsett fra minnet. Som sagt tidligere i tråden, vinner du ingenting vesentlig på å kjøre to minnebrikker. Det du derimot bør satse på er en bedre minnebrikke, som altså lart seg overklokke, og som du kan kjøpe en til av senere. OCZ eller Crucials Ballistix er å anbefale. Hva angår 6600GT, er dette fine greier. Særlig hvis du kjøper to. Skal gjøre det selv. Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 tror du må ha matcha brikker for å kjøre dual channel jepp i utganspungtet må du det ja... Så anbefaler som sagt å kjøpe en brikke nå, og kjøpe en til av samme type senere Går somregel fint å kjøre 2 litt forskjellige brikker fra samme produsent, men den beste brikken vil da bli senket på samme nivå til den dårlige brikken, så har ikke mye for seg. Ellers har mange klart å kjøre dual med 2 brikker fra ulike produsenter, men ofte ender det med kræsj. Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Er litt skeptisk til det med SLI........fin tanke og alt det der, men hvor stor er sjansen for at man skal finne et eksakt kort på markedet når man ønsker å oppgradere si om 1-2 år? Jeg har aldri sett gamle grafikkkort til salgs.........de forsvinner jo over natten og erstattes av en eller annen ultra..xpt...injection xyz utgave....... Tror dette bare er et salgstriks fra nvidia, for å vri kjøperene over til sine produkter. Svært få kommer til å få glede av dette litt fram i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå