Gå til innhold

Støydemping av harddisk - A.C.Ryan XTOR Xilencer?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et par WD-disker som har oppgitt støynivå på 34 dB som idle, og skulle gjerne ha dempa dem noe. I den forbindelse snubla jeg over A.C.Ryan XTOR Xilencer og lurte på om det kunne være noe for meg.

Link til produktet hos A.C.Ryan

Dessverre finnes det ikke mange testene å lese om disse boksene, så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med disse?

Jeg har ikke inntrykk av at det er vibrasjon som er grunnen til støyen, og dermed kunne jeg godt tenke meg å pakke inn disken, men er litt skeptisk med tanke på at jeg minnes noen små hull i disken der det står "do not cover"... Er det noen som vet om det er støydempingsmatter både over og under disken, og hvordan fungerer i såfall kjølinga i den sammenheng?

PS: Jeg er klar over at det nesten blir billigere å kjøpe et par nye disker, men jeg kan jo (muligens) bruke disse boksene på fremtidige harddisker også...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Anbefaler _ikke_ disse "støydemperene".

Ja, hdd pakkes inn.

Nei, det betyr ikke at støyen dempes.

Dette produktet må under ingen omstendigheter forveksles med SilentDrive

Xilenceren er i praksis to riflede aluminiumsklumper du pakker hdd inn i. De sprer varmen bra, men den "luftbårne" støyen blir værende.

Når det gjelder virbrasjonsstøy, dempes ikke denne noe særlig heller.

Kjøp/lag heller noe strikkoppheng og bruke pengene på støymatter til kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...