Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST: Nettilgang med Telenor ISDN = No go?

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker nå å koble mine foreldre sin nye PC til Internet vha et PCI ISDN-kort og Telenors server. Oppkoblingen går greit, men jeg får ikke kontakt med websider vha Mozilla FF eller IE, og heller ikke mailserver vha Outlook. Ping til Telenors DNS-server på 193.212.1.11 gir et pakketap på 50-100% (oftest 100%).

Jeg ANER ikke hva det er som foregår. Noen som har ideer? Kan det være at Telenors server er overbelastet?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har funnet drivere for win2k, og de ser ut til å funke fint. Maskinen gir meg beskjed om at jeg er tilkoblet med 128Kb/sec, men jeg får ikke opp en eneste webside, og får heller ikke kontakt med mailserveren min.

Prøv med et annet kort, det kan være defekt.

Lenke til kommentar
Har funnet drivere for win2k, og de ser ut til å funke fint. Maskinen gir meg beskjed om at jeg er tilkoblet med 128Kb/sec, men jeg får ikke opp en eneste webside, og får heller ikke kontakt med mailserveren min.

Nei, kortet er neppe defekt. det er tatt direkte fra en annen Pc som har funket fint i et års tid.

Lenke til kommentar

Nei, kortet er neppe defekt. det er tatt direkte fra en annen Pc som har funket fint i et års tid.

Prøv og ring opp start.no, 21405060 uten noe brukernavn og passord.

sjekk kablene, plugg kortet rett i ISDN-boksen hvis du kan. Det kan være en defekt ISDN-boks også.

Lenke til kommentar

Prøv og ring opp start.no, 21405060 uten noe brukernavn og passord.

sjekk kablene, plugg kortet rett i ISDN-boksen hvis du kan. Det kan være en defekt ISDN-boks også.

Takker, skal teste det nummeret.

Ellers har vi fått skiftet ISDN-boksen, og maskinen er koblet direkte til den, med samme kabel som den tidligere PCen (som nå er død) brukte. Funket fint en dag, ikke neste. I'm stymied.

Lenke til kommentar
står det at du er tilkoblet, så er du nok tilkoblet, med isdn pleier man å få linje eller ikke, du har tydeligvis linje...

Nei, problemet er at kortet fungerer helt fint når det står i den gamle maskinen, men når det står i den nye får jeg ca 50% pakketap og kommer ingen vei. drivere, OS, veggplugg, etc er helt likt ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...