Johnx Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har 4 partisjoner, og jeg tenkte og formatere E: via windows, hvordan gjør jeg det? Når jeg høyreklikket på partisjonen og velgte "formater" stod det at jeg måtte avslutte diskverktøy og andre programmer denne disken brukte, men jeg kjører ikke noe som er på den disken. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du har vel brukt PM? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis du rebooter så bør det fungere, da har du stoppet eventuelle ukjente programmer som bruker disken. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Du har vel brukt PM? Jeg brukte Partion Manager når jeg laget partisjonene for mange år siden ja. Har ikke det programmet nå Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du har vel brukt PM? Jeg brukte Partion Manager når jeg laget partisjonene for mange år siden ja. Har ikke det programmet nå PM er et tredjeparts disk-verktøy som kan spille en ett og annet puss. Du må antaglig bruke PM for å se hva som er galt med partisjonen. Høgreklikk Min datamaskin og velg behandle, lagringplass og Diskbehandling for å se om det er noe du kan gjøre der. (regnet med at du har XP) Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Alt ser ok ut der, men hva er forskjellen på Standard og Dynamisk disk? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 La inn PM 7 Pro nå, det jeg brukte for å dele opp disken. Var ingen errors der. Hva er den beste måten å dele opp en ny hardisk på? Skal starte pcen på nytt i kveld, og prøve å formatere partisjon E: Får håpe det går nå da! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Alt ser ok ut der, men hva er forskjellen på Standard og Dynamisk disk? Dynamisk brukes for spesielle formål, og det skal du ikke ha. Edit: Hva er den beste måten å dele opp en ny hardisk på? Jeg bruker ikke annet en Windows egne verktøy. Og det har vært fdisk sålangt. (Såsnart et system har oppdaget hardisken så kjører jeg Fdisk på den tilkoblingen den skal ha, og deretter har det aldri vært noe tull.) Endret 22. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Den andre hardisken min står på Dynamisk, men det funker da den. Har egentlig ikke noe med dette å gjøre men. Trenger vel ikke å skifte? hvor finner jeg fdisk? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Den andre hardisken min står på Dynamisk, men det funker da den.Har egentlig ikke noe med dette å gjøre men. Trenger vel ikke å skifte? Det går vel ikke an å få den tilbake til standard. Da må du bruke den som den er hvor finner jeg fdisk? Fdisk finns på oppstartdiskett (oppstart-cd). Men også på Windows XP Setup-CD. Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 1. Last ned en bootcd / diskett. 2. Boot opp med den. 3. Formater E: 4. Restart. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 1. Last ned en bootcd / diskett.2. Boot opp med den. 3. Formater E: 4. Restart. Går vel an å få det til inne i Windows? Mener du Win XP cden med bootdisk? Kan du gi meg link en bootcd? Har ikke diskett stasjon, men jeg har USB pen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du finner det heromkring.... Eller her...... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Hvis du rebooter så bør det fungere, da har du stoppet eventuelle ukjente programmer som bruker disken. Det funka Hårek Takk gutter! God Jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå