ptfe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 jeg lasta ned dette: http://www.rssoftlab.com/downloads.php og fant ut at min C: inneholder aaaalt for mange CRC feil... så mange at error-log fila ble for stor! Uansett, jeg har store problemer pga dette, men jeg aner helt erlig ikke hva mann skal gjøre med slikt. Det programmet jeg lasta har noe som heter "Autofx errors", men det funker ikke på C: pga system bla bla bla... Må jeg kjøpe ny hardisk, kan jeg formatere, eller er det bare å kjøre et prog som fikkser dette?! Please hjelp snarest! Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei, Du kan starte med å beskrive ditt problem før du innstallerte dette programmet. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Godt poeng Kimmer. Men hva med å kjøre Windows egne diskverktøy først; Feilsøk og Defragmentering? Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Heisann Kimmer... Jo, det har seg slik. Jeg spiller World of Warcraft... hadde det instalert på C:, og alt var vell og bra. Så kom det en ny patch, jeg lastet, og begynte å legge inn, men mitt i oppgraderingen fikk er dette: http://home.online.no/~maber3/hosting/wowpatch_error01.jpg http://home.online.no/~maber3/hosting/wowpatch_error02.jpg Det første jeg gjorde var å legge det inn på nytt fra cd'enne. Siden jeg ikke hadde gjort nettopp dette før, jeg hadde nemmelig bare brukt open beta klienten. DEt hjalp ikke... samme feilen etter fresh install. Så jeg tok en titt på forumet, og de hadde dette å si: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...18212&p=1&tmp=1 Det var en feil med MD5 nummeret til filene osv osv, noe jeg har null greie på, men det står en metode for å skjekke dissa nummerne. Problemet er at den fila jeg fikk feil med... ikke finnes i WoW dirret. Men de sier selv at dette kan skyldes forandringer i fila pga virus, eller nettopp dette med bad sectors. Så jeg fulgte linken og lastet og kjørte programmen. Som sagt fant jeg en haug med CRC errors, og tok det for gitt at det var dette som var problemet. Jeg prøvde forresten å legge den inn med cd'enne på D:... siden der fant jeg inegn feil i det heletatt... men nå for jeg beskjed om at jeg har problemer med å lese cd'enne... noe jeg ikke kjsønner et kvidder av! Takker for hjelpen... *EDIT* NB: Jeg har tatt defrag... hjalp ikke! Endret 22. desember 2004 av ptfe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Den anerkjente måten for å sjekke om en disk har feil eller ikke er å bruke diagnostic program fra produsenten. Du finner de forskjellige produsentene her: http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Hmm... Ikke missforstå meg her nå. Jeg har fått skjekket alt... det eneste jeg lurer på er... hva gjør mann med CRC errors? Er det permanente skader på hardisken? Er den helt ubrukelig, eller er det en måte å fikkse disse på?! Må jeg laste en fix, må jeg formatere, eller må jeg kjøpe en ny hd?! Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 filen stemmer ikke overens med hva motparten krever at den skal være... Når du laster ned, så kan det hende at noen pakker i filen blir utelatt, og når man kjører CRC check på den, så stemmer den ikke overens med hvordan filen skal være... det betyr at du må laste ned filen på nytt... er vel ingen andre muligheter... Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Er desverre ikke så enkelt... Det første jeg gjorde var at jeg laste ned open beta klienten til WoW... denne har funket lenge. På den har jeg lagt en ptach allerede, men i går kom en ny patch. Det var da jeg fikk erroren. Min første tanke var som din, legg inn på nytt... det er noe som har gått i krøll. Denne gangen brukte jeg ikke den nedlastede klienten, men mine herlige kjøpt og betalte cder. Jeg lastet heller ikke ned den samme patchen, men en annen som var from 1.0 til 1.2 (istedet for 1.0-1.1 og 1.1-1.2 om du skjønner), men jeg fikk fremdeles akuratt samme feilen. Men nok en gang... om jeg bare hadde fått litt greie på hvordan mann behandler CRC errors... hadde jeg nok kommet en kraftig stykke videre! Jeg brukte "chkdsk c: /f" og restarta derpå... skulle fikkse feilene sa den, men det hele var over i låpet av sekunder og jeg aner ikke hva den gjorde...! Finner like mange bad sectors enda! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg brukte "chkdsk c: /f" og restarta derpå... skulle fikkse feilene sa den, men det hele var over i låpet av sekunder og jeg aner ikke hva den gjorde...! Finner like mange bad sectors enda! Prøv chkdsk c: /r Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg brukte "chkdsk c: /f" og restarta derpå... skulle fikkse feilene sa den, men det hele var over i låpet av sekunder og jeg aner ikke hva den gjorde...! Finner like mange bad sectors enda! Prøv chkdsk c: /r Chkdsk fikser vel uansett ikke bad sectros, bare retter opp i gale filallokeringer i fat, og litt indekser og så videre?? Wish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå