Knopfix Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei alle sammen Jeg skal bygge ny pc etter nyttår,som den amatøren jeg er tillater jeg meg å spørre om en noen forslag Har fra før Thermaltake SViking kabinett,2 stk 120 GB Western digital caviar 8MB,sound blaster Audigy 2 lydkort og Radeon Sapphire 9800 pro Atlantis 128 MB. Har erfaring med at den game PCn min er litt ustabil,den er 3 år gammel. Det jeg skal kjøpet er power som skal være stillegående,egen kjøler til skjermkortet mitt som er Radeon Sapphire 9800 pro Atlantis 128 MB(synes orginalvifta bråker). Så de indre vitale organene:Hovedkort,CPU og ram. Skal ha 1 GB ram,er det ikke slik at noen typer ram passer best til visse typer hovedkort?En kraftig CPU til en rimelig penge(AMD) og ett hovedkort med muligheter og stabilitet. Mulig jeg må ha en nye prosseorvifte,har fra før en Igloo Silent Breeze 462 19 dBA Athlon XP2700+ som ikke bråker mye men lurer på om den er kompitabel med ny prosessor. Vil prøve å komme rimelig ut av dette,men vil heller ikke dra for mye ned på kvaliteten.Det er også greit å kunne bestille alt fra ett sted pga av porto. Bruker PCn til spilling,surfing,videoredigering+++ En komponetsammensetning som gir stabil PC er viktig. Takker for gode tips,noen som vet om prisene synker etter jul? Lenke til kommentar
mylife Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hadde vært greit å vite hva du skal bruke i kr... Litt vanskelig å komme med forslag om man ikke vet sånn ca hva du har tenkt å bruke Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 4-5000 håper jeg er nok Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Fant ut at jeg må ha den gamle prosessor vifta til den gamle PCn som ungene skal få leke med,så da må jeg også ha det:-) Lenke til kommentar
mylife Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Denne må det jo gå an å få litt ned i pris. Om du kjøper uten OS sparer du noen kvikke kr. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4623 Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) - AMD 64 3000+ Boxed "Winchester" ca 1300,- - MSI K8N Neo2 Platinum ca 1100,- - TwinMos 2x512MB PC3200 ca 1100,- Totalt ca 3500,- Er det noe annet du trenger? Endret 23. desember 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg skal ha ett stillegående power som gir kvalitetstrøm til en rimelig pris.Er det riktig at Twinmos ram og Amd 64 bit cpu er en dårlig kombinasjon?.Det beste hadde vært om jeg fikk tak i ett Nforce4 kort med både PCI-e og AGP pga av at jeg skal bruke mitt Radeon 9800 Pro en stund til men vil ha muligheten til å oppgradere til PCI-e om feks 1.5 år.Har ennå ikke funnet Nforce4 med AGP men noen mener det vil komme etterhvert.Vil ikke vente mer med byggingen heller da jeg har utsatt det i hvertfall 1.5 år.Takker fro svar Lenke til kommentar
mylife Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 eg skal ha ett stillegående power som gir kvalitetstrøm til en rimelig pris.Er det riktig at Twinmos ram og Amd 64 bit cpu er en dårlig kombinasjon?.Det beste hadde vært om jeg fikk tak i ett Nforce4 kort med både PCI-e og AGP pga av at jeg skal bruke mitt Radeon 9800 Pro en stund til men vil ha muligheten til å oppgradere til PCI-e om feks 1.5 år.Har ennå ikke funnet Nforce4 med AGP men noen mener det vil komme etterhvert Å der røyk budsjettet.... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ja Får nok satse på Nforce3 hvis jeg skal bruke det gamle skjermkortet. Hva må man gi for et brukbart PCI-e skjermkort? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja Får nok satse på Nforce3 hvis jeg skal bruke det gamle skjermkortet. Hva må man gi for et brukbart PCI-e skjermkort? Nja, et bra alternativ er 6600GT som ligger på rundt 1700kr ?? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Må nok glemme Nforce4 pga av skjermkortet,hvis jeg da ikke går ned i pris på CPU og oppgraderer den etterhvert?Noen forslag til en oppsett til Nforce4.Altså HK,SK,RAM og CPU til minimal pris beregnet til oppgradering om ca1 til 1.5 år?Kommer jeg ut avdet med 5000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå