Gå til innhold

Metal gear film?


Anbefalte innlegg

Siden det nå for tiden er veldig populært å filmatisere store spill titler så lurer jeg på om det er noen som skal lage en Metal gear film? Jeg mener at metal gear har en mye bedre historie enn det f.eks Splinter cell har. Jeg har egentlig vært sikker på at en dag vil en Holywood gærning lage filmen Metal Gear, men er nå heller tvilende grunnet at jeg ikke har hørt noe, blir vell nærmere skuffet over Hollywood om de ikke lager filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jo være masse spekulasjoner rundt dette mange ganger, helt siden Metal Gear Solid 1 kom ut.

Jeg tror også at det nok kommer en film om MGS en gang. Men om den blir bra vet vi jo ikke, og om den blir dårlig så kan de egentlig bare gi faen i hele greia.

Hideo Kojima har vel selv sagt at noen gjerne kan få lov å lage film om MGS, men at han selv ikke vil gjøre det.

Lenke til kommentar

Men problemet ville være at produsentene surfer på et veleltablert marked og derfor kan det lett bli en middelmådig eller rett og slett dårlig film. Dette har blitt gjort før både i spill og filmverdenen. Gode filmer blir dårlige spill og omvendt, f.eks: "Matrix" filmene er bra, men "Enter the Matrix" har blitt slaktet i de fleste medier. LotR filmene er konge, men War of the Ring er et middels dårlig spill som for lengst er glemt. Vi får bare vente å se hvordan det går med filmatiseringen av Splinter Cell først.

 

Men som razh0r sier; en god regissør må til for å klare oppgaven. Peter Jackson for eksempel? :)

Lenke til kommentar

Uff ser det for meg:

 

ENTEN: Metal Gear i en ikke-så-veldig-fjern framtid, men alt er skikkelig techno, og kun få ting (om noe) har sammenheng med spillet bortsett fra navn på de forskjellige rollefigurene.

 

ELLER: Noe skikkelig patriotisk USA vrøvl som at Solid Snake redder dagen i Irak, eller dreper Osama idet han invaderer USA i hans nye terror-maskin: Metal Gear 9/11. Mulig "plot-twist", i beste Clancy-stil: Russiske kommunist-grupperinger innad i Kreml, har utvikla og finansiert den nye Metal Gear. :ohmy:

 

Oioi, heng med folkens, dette blir spennende! :thumbdown:

 

 

EDIT: Leif

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Hvis det kommer en Metal Gear film så håper jeg at Hideo Kojima(skrevet riktig?)

har en finger med i filmen.

Enig der ja, da hadde nok han sørget for at ikke ryktet til Metal gear hadde blitt slaktet.

 

Men noen som har sett filmen Resident evil 1 ? Den er jo utrolig bra!! (men 2´ern ble litt drøy syns jeg)

Men i de filmene klarer de uansett å bringe spillet til lerrettet (skrivefeil?) på en kjempe spennende måte...

Lenke til kommentar

Må dere roe dere ned litt ;) . Selv om Metal Gear har en bra historie, blir det ikke automatisk en god film. Hadde det vært så enkelt kunne mange lett lage gode filmer. Husk at det må gjøres store forandringer for å få et spill til å fungere på lerettet. Feks. må store deler av spillets actionsekvenser kuttes vekk, replikker må gjøres om, de rette skuespillerne må finnes, filmen må gjøres interessant for publikum.

 

Nei, jeg ser negativt på de fleste "spill-til-film" prosjekter. Vi har jo allerede fått servert kalkuner som Resident Evil, Final Fantasy og Tomb Raider. Men den dagen vi får et toppspill til å bli en toppfilm skal jeg smile stort...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tro på Metal Gear i filmformat. Det har en slik historie som gjør seg enormt bra i spill, men som bare ville virke klisjéfylt og teit på lerretet. Personlig elsker jeg denne serien, og Metal Gear Solid 2 er kanskje det aller beste spillet jeg noen gang har prøvd. Serien har med sin detaljrikdom og profesjonelle utførelse vært blandt de som har bragt spillmediet videre til høyere nivå. Den har gjort ting som aldri før har blitt gjort i spill, og på den måten imponert spillere over hele verden. Men disse tingene har allerede blitt gjort på film, og de er oppbrukt. En gang i tiden sperret man opp øynene når man så en ekplosjon på film. I dag må det mye mer til for å oppnå den samme effekten. Vi har sett det før, og vi vil ha mer. Jeg tviler på at filmgjengerne lar seg imponere av ekstreme krigere og dommedagsvåpen, og tror således ikke at en Metal Gear-film ville blitt noen stor suksess.

 

La spill være spill, og film være film. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Hvis det kommer en Metal Gear film så håper jeg at Hideo Kojima(skrevet riktig?)

har en finger med i filmen.

Han ville nok sikkert vært med å sørget for at det ble bra, men ville nok ikke hatt hovedansvaret.

Tror MGS ville blitt en bra film, siden det har en bra historie, men da må skuespillerprestasjonene være bra, og alt det andre også.

Hvem synes dere burde spille de forskjellige rollefigurene da folkens?

Angående Solid Snake, så er det nok flere som kunne hatt rollen, men jeg mener likevel at det ikke ville blitt det samme uten stemmen til David Hayter, så...da måtte han eventuelt spille Snake da :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...