elatuz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Jeg skal kjøpe meg ny mobil, og bruker da malen for å vise hva jeg er ute etter: jeg har bare skrevet ja på de punktene jeg trenger, selv om det står nei gjør det ikke noe om mobilen har disse funksjonene også Funksjoner: -Kalender: Ja, gjerne litt avansert, har bare brukt huskelapper til nå -MMS: Nei -GPRS: Nei -EDGE: Nei -WAP: Nei -Kalkulator: Ja -JAVA: Nei -Email klient: Nei -Spill: Nei Form: - ikke så viktig -Vekt: Gankse lett, vet ikke helt maksvekt -Antenne: Intergrert antenne -"Støt/sprut/støv-sikker": Nei, men den bør tåle en støyt Skjerm: Farge under 65000 farger (vil jeg tro) -Touchscreen: Nei Pris: Jeg har mellom 1000 og 3000 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): Nei Diverse: -Merke: har alltid hatt nokia. men er åpen for andre forslag -Kamera: Nei -Videokamera: Nei -Symbian: Nei -Triband: Nei -Infrarød port: Nei -Bluetooth: Nei -Minne: burde ha plass til endel kontaker og notater/meldinger -Minnekort?: Nei -Polyfoniske ringetoner: Ja -MP3: nei -Radio: Nei (men er fint hvis det følger med) -3g(UMTS): nei -Wlan: Nei. -Batterilevetid: Veldig viktig (viktigste grunnen til at jeg bytter egentlig) Jeg bruker mobilen min stort sett til å ringe og sende sms. Ellers er det greit med kalkulator og kalender og kansje noen spill. På forhånd takk, mvh Erlend Endret 22. desember 2004 av elatuz Lenke til kommentar
mylife Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har en Nokia 6600. Det er 3 Nokia 6600 jeg har. Det er ingen "ny" telefon i og med at det er over 1år siden den kom på markedet. Oppfølgeren er det ingen vits å kjøpe. samme telefon med litt annet design og mye høyere pris. Telefonen har en ypperlig fargeskjerm. Skikkelig kalender funksjon. Du kan legge inn egen software å gjøre stort sett hva du vil med den. Jeg bruker telefonen til det samme som du, Ringer, sender sms og mms. Og bruker kalender. Om du ikke er opptatt av å ha den nyeste telefonen syns jeg ikke det er noen andre som kan måle seg med denne. Knalltelefon. Jeg har faktisk kjøpt den 4 jeg har eid av denne telefonen så jeg har en ny når nåværende telefon er gammel og slitt Lenke til kommentar
Erren Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hey, kongenavn du har da! Jeg har selv en 3510, men den begynner å bli litt sløv.. Du trenger ikke fyre på krava for å ¨få en mobil til under 3000 vettu.. 3510i kunne jo vært et bra valg, men du kunne fått et kamera også for en bllig penge! Du må bare ikke kjøpe en billigtelefon, noe 3510i begynner å bli! Du kan jo ta en T630 eller T610.. Da får du med et kamera også! Det kan være bra å ha vettu Eller så er jeg enig med "mylife"! 6600 burde passe der! Du får med mange ekstra funksjoner pluss en avansert kalender Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 3510i kunne jo vært et bra valg Eller så er jeg enig med "mylife"! 6600 burde passe der! Både 3510i og 6600 passer mener du? elatuz: Se på Nokia 6610/6610i, de har en veldig bra kalender, og ellers det meste annet du vil ha. 6610i har i tillegg kamera og mer minne, men det betyr kanskje ingenting. Begge har radio Lenke til kommentar
Erren Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Er lett å bli lei av å ikke ha kamera på 3510i :!: Dessuten er kalenderen på 3510i primitiv i forhold til den på 6600!! Så en 6600 ville bli lite brukt i starten.. Kameraet vil nok få kjørt seg når du skjønner hvor gøy det er! Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ta 6610i du. Den har vel alt du trenger + kamera. Du kunne da tatt 6610 som ikek ahr kamera men 6610i koster like mye. Den har mer minne å. Brukervennlig å lett med god batterilevetid. 6600 er kjempebra den da, men har kanskje mer enn du trenger Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Erlend: Du kan jo ta en titt på min 6610 på skolen en dag den er helt perfekt for ditt bruk i hvertfall Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Det er vanskelg å avgjøre hvilken modell som passer best for deg siden du har så få krav. De funksjonene som er et must for deg er obligatoriske funksjoner som nesten alle modeller har. En person nevnte N6600, den mener jeg passer heller dårlig for deg siden den er avansert og har mange flere funksjoner enn du trenger, i tillegg er den ikke akkurat liten og lett - noe du ønsket at mobilen skulle være. Tror som nevnt tidligere her at du bør kikke på N6610i, selv om kalenderen ikke er spesielt bra (standard som finnes i alle de "enkle" modellene), N3200, N6100, N3220 eller N7260. Du skrev også at en du kunne tenke deg en mobil som tåler en støyt, da kan du jo vurdere 5100 og 5140 som begge oppfyller alle kravene dine. Alle de nevnte modellene her har den nokså enkle standard kalenderen til Nokia, hvis du skal ha noe mer avansert må du nok bevege deg over på symbian som fort fører til dyrere og større mobiler. Endret 11. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå