Gå til innhold

Pc vil ikke starte etter strømbrud

Anbefalte innlegg

Pc'en vil ikke starte etter et strømbrud (strømmen binket til noen ganger)...

Jeg har tatt en jumpstart av PSU (fungerte), og kortsluttning av Power SW(fungerte ikke)...

Jeg har hat et liknende problem tidligere og da ble det i orden etter at jeg tok ut og satte inn Power SW'en... dette skjedde etter ei flytting av marskina til et lan.

Noen andre tips om hva jeg kan sjekke eller er noe dødt?

PS: skriver på en laptop nå og knappene er treige så alle tastene blir ikke med noen ganger... :wallbash:

EDIT:

glemte dette...

Amd Athlon XP2100+ (Palomino)

Asus A7V266-C

Chieftec Dragon Medium Tower Kaninett m/340W

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2

CONNECT3D ATI Radeon 9600 256MB

Endret av Zigna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det var strømbrudd.

Jeg så nemlig på nyhetene igår at Skagerak hadde sendt ut 290V til husa istedenfor 220V som det skal være. Husker ikke hvor dette var, men det var østafjells tror jeg.

Som følger av dette skal mange TVer, PCer og andre elektriske dubbeditter ha tatt kvelden.

Men hvis det var et vanlig strømbrudd, så er det vanlig at det blir overspenning på strømnettet som videre fører til kværka PSU, hovedkort også videre.

Men hvis du har mulighet til å låne en annen strømforsyning så kan du jo prøve den.

Lenke til kommentar
Kanskje du har et overspenningsvern som Zigna ikke har da vet du..

nope, null overspennings vern. var litt overrasket selv.

Og foresten så var det i Horten det var overspenning. som førte til strømbrudd i deler av byen. Vet ikke hvor trådstarter kommer fra.

Endret av kentbj
Lenke til kommentar

Skal låne naboen sitn strømfosyning *går og spør pent*...

Svarte... ikke samme uttak (det som settes på hovedkortet...)

Har ikke Skagerak Energi som leveranør, men jeg vet ikke om TrønderEnegi leier/bruker same nett som de... og det var storm her i går kveld og i går natt...

svar til edit: jeg komer fra ca midt i mellom Trondheim og Røros...

Prøvd å dratt ut kontakten bak på PSUen og satt den inn igjen etter 10-20 sekunder?

ja flere ganger...

Når jeg jumpstara PSU'en koblet jeg til ei vifte så jeg så om det gikk strøm... men det kan være ledningn som går til hvedkortet det er noe galt med?

Endret av Zigna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...