Gå til innhold

Merkelig mandarin observasjon

FpsStu

Anbefalte innlegg

IKKE BLA NEDOVER FØR DU HAR GJORT DET SOM BLIR SAGT

Spiste tre mandariner isted og la merke til noe helt utrolig...

Gjør dette:

Skrell en stripe av mandarinen/klementinen

Spis to og to båter om gangen

Gjør dette med 3 stk.

Bla neddover når du har gjort dette

Se hvor like de tre skallene er...

Ligger det noe i underbevisstheten som forteller oss hvordan vi skreller ting??? Scary spør du meg...

post-58-1103719572_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg merke til at det du har spist heter klementin, og ikke mandarin.

Same shit, new wrapping (eller hvordan det skrives)

Absolutt ikke. Mandariner ble erstattet av klementiner for et par tiår siden, da mandarinene omtrent ikke er spiselige grunnet fryktelig mye stein.

Klementin er en krysning mellom en mandarin og en annen appelsinlignende frukt. Det kan forekomme steiner i klementiner også, og da gjerne når de har vokst i nærheten av sitrontrær ;)

Men tilbake til emnet. Jeg skreller ulikt fra gang til gang, men gidder ikke eksperimentere nå. Blir sur i magen av tre på rad :p

Lenke til kommentar
Merkelig mandarin observasjon

Jasså, var det en snodig kineser eller hva? :p

ha-ha-ha.

Jeg kjenner at jeg ler meg ihjel.

on topic: Jeg skreller da alltid klemeninene på samme måte. Så, det er ikke sååå stort dette.. (ja, jeg har noen autistiske trekk)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at den gamle myten om at forskjellen på mandarin og klementin er med eller uten stein. En eller annen professor i sitrusfrukter (fra den gamle landbrukshøyskolen på ås (har fått nytt navn nå)) forteller at vi alltid bare har spist klementiner, enten de med steiner, eller de som er krysset frem til å ikke ha steiner. Mandariner er en annen type sitrusfrukt som er en god del større enn klementiner (nesten på størrelse med appelsin) men den smaker dessverre ikke spesielt bra så den har ikke blitt brukt som matfrukt her i norge. Jepp, så gjenstår det å høre om flere har hørt det samme eller om noen har noen motbeviser. (jeg er ikke sikrere enn at jeg har hørt dette)

Litt mythbusters-aktig :)

Edit: Jeg har tenkt litt over det og funnet ut at mine mandarinskall blir veldig forskjellige fra gang til gang. (altså mandariner jeg har skrelt før, siden det vil bli kunstig å skrelle de nå etter at jeg er oppmerksom på det) Skallene mine blir som oftest sammenhengene, men varierer i form, noen blir lange (dog snurret samme vei) mens noen blir som en "blomst", andre blir lange med en "kalott" på hver side. Noen ganger blir det to halvkuler med en flik som forbinder de sammen. Noen ganger gir jeg f. og plukker av et par biter med skall før jeg vrenger av resten i form av en halv "blomst". Kanskje jeg bare er genuint eksperimentell av meg :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at dere klarer å skrelle mandarinen i en remse jeg...

min blir bare mindre og mindre til den ryker :(

Haha, jeg, fattern og to kompiser hadde konkurranse lille julaften, jeg skrellte en klementin, så skallet ble 1,5 meter langt :p tror skallet hadde en gjennomsnittlig brenne på 0.7 cm. fattern tapte fordi han røyk skallet, ene kompisen fikk 1m og andre fikk bare 20 cm (han skrellte for tykt!)

Til trådstarter: den i midten der, toppen der ser ut som en bodybuilder som strekker armene i været og strammer :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...