Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke full hastighet


Anbefalte innlegg

Har nextgentel 1700 inn/512 ut og får 1300/300 på alle testene.

Har ikke virus/spyware på dataen.

Har kobla min rett til internett til en switch til routern, og sitter på den ALENE.

En venn av meg sitter ved siden av meg får akkurat samme så det må være ngt sin feil.

Har dere noen andre tips til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordi dere er naboer så betyr dette ikke at dere kan oppnå akkurat samme hastighet på ADSL-linjene deres. Det virker kanskje logisk for noen, men det stememr rett og slett ikke. Støy internt i huset, intern kabling, kvalitet og lengde på luft-kablene osv osv. påvirker alle linjekvaliteten.

 

Ring support, be dem skru opp hastigheten og teste hvor mye linjen din er i stand til å takle. Det er godt mulig du må belage deg på den hastigheten du har (men da kan du ihverfall sette deg ned et hakk på abbonemntet slik at du ikke betaler for noe du ikke får). Support kan også gi deg avlesninger på om det er mye støy på linjen din osv. som kan gi pekepinner mot problemet (om det er noe som kan løses).

 

Ellers, har du sjekket i ruteren hvilken hastighet som har blitt auto-forhandlet mellom ruter og sentral? Oppgradert firmware på endring.nextgentel.no ?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Oppdatere ruter firmware:

 

Gå inn på endring.nextgentel.no , velg riktig ruter, om du ikke har nyeste formware vil du bli spurt om å oppdatere. Det er en enkel sak der du bare bekrefter at du vil gjøre det, og mister forbindelsen et halvt minutt ca. mens den oppdaterer ruteren automatisk. Om du ikek får noe besjed om firmware komemr du til konfigurerings-skjermen, da kan du bare lukke vinduet.

 

Sjekke ruters autoforhandlete hastighet:

Det kommer ann på ruter-modell. Hva har du for noe?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Får be mutrtern snakke med de i morgen ang passord og sånt, og jeg har aldri vært inne på rutern før.

 

offtopic: Noen som kan lære meg hvordan SMC TigerStack 3326TA virker. En venn av meg fikk den gratis av faren sin på jobben og ga den til meg. Lette i hele går etter en manual eller noe på internett, men fant bare til alle andre som til 3600-serien osv. Den er 24 port med masse duppeditter, kan ta bilde av den imorgen og legge ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...