MiNdNuMb Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Lurer litt på hva som er typisk overflateareal på en topp cpu blokk? Har noen gjort beregninger på det, og hva regnes eventuellt som minimum? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 2cm*2cm er vel minimum for å dekke kjernen på en palomino! bruk google, og finn forskjellige blokker. Da vil du fort se noe som er "minimum" Lenke til kommentar
MiNdNuMb Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Arealet til prosessoren som skal dekkes er jo greit, jeg tenker mer på minimum areal som væskestrømmen skal ha kontakt med. Dette er jo avhengig av hvor mye væske som går igjennom, så strengt tatt snakker vi vel om et produkt: væskemengde per tidsenhet * Kontaktareal. jeg vil sikre meg at vanblokka har stort nok areal til at den kan funke med en middelmådig pumpe. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Du kan jo begynne med å si hvilken cpu du skal vannkjøle da? Det spiller ingen rolle, så lenge blokka har et bra design som resulterer i bra kjøleevne. Ta en titt på Diablo2k sin hjemmeside, for der står det litt om mål ol. Han har også en hel side med desgin til blokker. Eller du kan søke på forumet og finne andre hjemmelagde blokker. Endret 22. desember 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 I all beskjedenhet: Du kan jo også ta en titt her: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=248977 Denne løsninga fungerer også ganske bra.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå