SAMU3L Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Heisann! Jeg skal ha ny pc til Jul ! Da skal jeg ha 2stk. 40gig harddisker ! og kjøre de i raid0. må jeg ha en stor partisjon på 80gig da ? eller går det og partisjonere ned til 2partisjoner på 40gig, og fremdeles ha RAID0 takk for hjelpen! Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Quote: On 2001-11-14 00:23, SAMU3L skrev:Heisann!Jeg skal ha ny pc til Jul !Da skal jeg ha 2stk. 40gig harddisker ! og kjøre de i raid0.må jeg ha en stor partisjon på 80gig da ? eller går det og partisjonere ned til 2partisjoner på 40gig, og fremdeles ha RAID0 takk for hjelpen! Jadda bare koble til diskene på raid kablene (en på hver IDE kabel, må monteres i "enden" av kabelen, husk å sette begge diskene som master), gå inn i raid biosen sett opp raid0, bruk F-disk og sett opp partisjonene. F-disk kjenner ikke igjenn størrelsen på diskene, så du må angi størrelsen på partisjonene i %. fek.s 50% til C:(hoved partisjon, må gjøres aktiv) og resten til D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå