Gå til innhold

Problemer med S-ATA HD

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ikke helt sikker på om det er HD'n som gjør at jeg får problemer, siden jeg nylig har installert et Sapphire Radeon 9600XT, og et trådløst nettverkskort.

Jeg fikk problemene ganske lenge etter at jeg installerte disse kortene, men nå har den ene HD'n min (Seagate 200GB S-ATA) begynt å stopp maskinen min. Jeg har to partisjoner, en på 137GB og en på 48GB. Den med 48GB (F:) har ingen problemer, men den på 137GB (E:) har problemer bl.a. når jeg starter opp DC++, og den går igjennom filene, så låser maskinene seg, og jeg må starte maskinen på nytt fysisk. Jeg skjønner ikke hva problemet kan være, jeg har ikke hatt noe problemer med det før, og nå skjer det mye oftere, faktisk HVER gang jeg starter opp DC++!! Dette er svært irriterende, og jeg vil ikke miste noe data på denne harddisken, da den har 130GB med filmer. Er det noen som har opplevd noe lignende? Og som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har ikke hørt noen merkelige lyder eller noe sånt med harddisken, jeg skjønner så absolutt ikke hva som gjør det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut av problemet. S-ATA bruker PCI-slottene til å sende informasjon. Ettersom jeg bruker alle PCI-slottene, så krasjet harddisken, pga. en feil i ASUS-A7N8X. Det er Sillicon Image S-ATA driveren bl.a. som har problemer. Jeg tok ut et nettverkskort fra PCI-slotten, tada!; problem solved. Tenkte det kunne være greit å ha denne posten her, sikkert noen andre som har opplevd dette.

- Ting som man plugger direkte inn i hovedkortet som f.eks. S-ATA, noen USB porter, noen firewire, bruker PCI-slottene til å sende informasjon, så om det står noe i alle slottene, så kan det bli komplikasjoner, spesielt med S-ATA harddisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...