Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lyse nett trådløs og med kabel.

Anbefalte innlegg

kart.jpg

har tenkt å koble opp den trådløse senderen slik at eg får den bærebare med trådløs internett overalt i huset.

slik det er nå har eg satt ein switch i stua fordi eg ikkje har begge punkta frå racken som virker(sløv eletriker kamerat som tar si tid før han kommer)

frå switchen har eg koblet ein bort til tv sentralen og ein inn til den stasjonære pcen.

___

det som er problemet mitt er at eg ikkje veit kor eg skal koble på den trådløse senderen for at den skal sende ut IP adresse til min bærbare slik at eg kan koble meg opp på internett med den.

den bærebare senderen min har kun ein port for kabla nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare tatt en kabel fra switchen og inn i den trådløse routeren. Du setter ruteren til å motta IP automatisk (via DHCP), da vil denne bli tildelt en av Lyses interne IP'er (10.x.x.x). Så er det bare å koble seg til ruteren, og da mener jeg det skulle fungere.

Endret av Azton
Lenke til kommentar

har vore i boksen til lyse nå ogkoblet slik at trådløs sender står rett på lyse sin boks. får kontakt med boksen, men får ikkje koblet meg opp på nettet. får heller ikkje logget meg inn ¨på sjølve aksess punktet... virker som den har skiftet vekk frå 192.168.2.254 ipen. men har koblet den rett(uten at lyse sine bokser er koblet til.) i datamaskinen igjen, og eg får fortsatt ikkje kontakt med aksess punktet på den orginale adressen.

aksess punktet er eit msi ap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...