-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Jeg skulle gjerne ha kalibrert Logitech Extreme 3D PRO joystick'n min. Som standard står nemlig stikka litt til høyre i windows når den står rett i virkeligheten! Slik kalibrering som å vri stikka 4 fulle runder osv vet dere... Hvordan gjøre det? Ikkr kontrollpanel -> Gaming Controllers -> Logitech Extreme 3D PRO iallefall... Når jeg flyr (eller når jetg ser på test greia i kontrollpanel) så beveger stikka seg mye mer til venstre, enn til høyre! Noen som kan hjelpe eller? Hjelp meg litt å folkens Har det litt travelt og... Endret 22. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Fixa litt på emnefeltet... Noen som kan hjelpe eller? PLEASE! De på support hos logitech sa "bare returner stikka der du kjøpte den" men stikka er det ikke noe galt med, den funker helt ypperlig noen ganger, andre ganger er det noe galt, sånn som nå. Har nok noe med software å gjøre... HJELP DA! Lenke til kommentar
tersvenn Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du kunne kanskje prøve å sende forespørselen din hit: Flightsim.no Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Hmmm, dette gjelder jo ikke bare flyspill, men joysticken generelt. Den funker igjen om jeg plugger ut og inn joysticken fra USB porten... Merkelig.... Har siste nytt på driverfronten og har prøvd en tool som skal slette alle gaming controller kalibreringer, men fikk en melding om at det ikke fantes noen kalibreringer å slette, ergo: Joysticken min er ikke kalibrert. Skjønner bare ikke why flyet helst vil til venstre :S Nesten umulig å styre til høyre noen ganger... EDIT: Jeg har registert meg på den siden du gav, men må vente på at en administrator skal godkjenne søknaden om å blir medlem... Så teit Endret 22. desember 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Du kan jo også prøve å spørre på http://www.fsnordic.net/. Fikk god hjelp der en gang med lignende problem. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Du kan jo også prøve å spørre på http://www.fsnordic.net/. Fikk god hjelp der en gang med lignende problem. Titter litt der nå, spurte du på forumet der? evt. link til tråden? Hva var problemet ditt, og hvordan fikset du det? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hva med å prøve uten drivere? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Hva med å prøve uten drivere? Bruke driten som følger med windows? Mulig jeg får kalibrert den, men da får jeg ike valgt hva lle knappene på stikka skal være til inne i spillet, og deadzone osv blir også problematisk å stille, og jeg MÅ har deadzone på minst 10-15% Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Du kan jo også prøve å spørre på http://www.fsnordic.net/. Fikk god hjelp der en gang med lignende problem. Titter litt der nå, spurte du på forumet der? evt. link til tråden? Hva var problemet ditt, og hvordan fikset du det? Tror de tok en total database-tømming for en stund siden, finner i hvertfall ikke tråden min igjen. Men problemet var at joysticken ikke ville virke for å svinge til siden. Fikk en del replies på tråden, men kjøpte ny joystick ca. en måned etter så fikk ikke bruk for svarene. Edit: ref_substring? Endret 22. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Edit: ref_substring? ??? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Edit: ref_substring? ??? Fikk den feilmeldingen i stedet for posten min etter at jeg postet, så måtte redigere posten. Edit: fikk den her og! =252) refR=refR.substring(0,252)+"..."; //--> Endret 23. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Edit: ref_substring? ??? Fikk den feilmeldingen i stedet for posten min etter at jeg postet, så måtte redigere posten. Edit: fikk den her og! =252) refR=refR.substring(0,252)+"..."; //--> Merkelig... Men noen som kan hjelpe meg eller? Det funker bare jeg plugger den ut og inn fra USB porten, for da kalibrerer den seg visst automatisk hver gang jeg plugger den inn. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva med å prøve uten drivere? Bruke driten som følger med windows? Mulig jeg får kalibrert den, men da får jeg ike valgt hva lle knappene på stikka skal være til inne i spillet, og deadzone osv blir også problematisk å stille, og jeg MÅ har deadzone på minst 10-15% Greit nok at det ikke får brukt alle funksjonene, men du finner ut om problemet ligger i driveren eller i joystikka. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Altså hvis du har prøvd div forskjellige drivere, og calibreringstool fra Logitech, og du får kalibrert den akkurat med en gang, men så forandrer den seg etterhvert. Og når den så blir ute av kalibrering, blir bra igjen hvis du kobler den ut og inn. Hvis dette er riktig forstått, holder jeg en knapp på at det er feil, slark innvendig, i selve stikka. Hvis du prøver og stå der du kan se stikkas bevegelse på skjermen, går den da jevnt og fint, og helt ut til alle ytterpukter, og fortsetter den med det hvis du gjør det mange ganger? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hva med å prøve uten drivere? Bruke driten som følger med windows? Mulig jeg får kalibrert den, men da får jeg ike valgt hva lle knappene på stikka skal være til inne i spillet, og deadzone osv blir også problematisk å stille, og jeg MÅ har deadzone på minst 10-15% Greit nok at det ikke får brukt alle funksjonene, men du finner ut om problemet ligger i driveren eller i joystikka. Hm... får feilmeldingen ref_substring på den posten din, men når jeg quoter den går det helt greit... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Altså hvis du har prøvd div forskjellige drivere, og calibreringstool fra Logitech, og du får kalibrert den akkurat med en gang, men så forandrer den seg etterhvert.Og når den så blir ute av kalibrering, blir bra igjen hvis du kobler den ut og inn. Hvis dette er riktig forstått, holder jeg en knapp på at det er feil, slark innvendig, i selve stikka. Hvis du prøver og stå der du kan se stikkas bevegelse på skjermen, går den da jevnt og fint, og helt ut til alle ytterpukter, og fortsetter den med det hvis du gjør det mange ganger? Ganske riktig oppfatning, men jeg har bare prøvd to drivere. Den som fulgte med stikka, og en jeg lastet ned på nettet, som jeg senere fant ut at faktiskt er den samme som var på cd'en. Jeg får ikke kalibrert stikka, men det er visst noe autokalibrering, slik at når jeg plugger ut og inn så kalibrer den seg etter alle spakenes stilling, og setter de som "null" eller "default" eller noe. Og har jeg deadzone 0 så rister jo flyet noe hinsides, for spaken kan beveges 2mm uten kraft i det hele tatt, 1cm uten å bruke nesten noe kraft, mens resten er normalt. Nå snakker jeg alt i alt, så 0.5cm hver vei da. Stikka er ganske ny, og jeg opplever den nesten som om den var ny, den er ikke mye brukt. Når stikka nettopp er plugget inn ser jeg at den beveger seg helt fint ut til alle ytterkanter, og når jeg slipper den så står den i midten. Når den ikke funker beveger stikka seg halvveis ut til høyre, og helvveis til venstre. Opp / ned er helt fin. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ganske riktig oppfatning, men jeg har bare prøvd to drivere. Den som fulgte med stikka, og en jeg lastet ned på nettet, som jeg senere fant ut at faktiskt er den samme som var på cd'en. Jeg får ikke kalibrert stikka, men det er visst noe autokalibrering, slik at når jeg plugger ut og inn så kalibrer den seg etter alle spakenes stilling, og setter de som "null" eller "default" eller noe. Og har jeg deadzone 0 så rister jo flyet noe hinsides, for spaken kan beveges 2mm uten kraft i det hele tatt, 1cm uten å bruke nesten noe kraft, mens resten er normalt. Nå snakker jeg alt i alt, så 0.5cm hver vei da. Stikka er ganske ny, og jeg opplever den nesten som om den var ny, den er ikke mye brukt. Når stikka nettopp er plugget inn ser jeg at den beveger seg helt fint ut til alle ytterkanter, og når jeg slipper den så står den i midten. Når den ikke funker beveger stikka seg halvveis ut til høyre, og helvveis til venstre. Opp / ned er helt fin. Nettopp. Jeg syns dette høres mistenkelig likt ut som hva jeg opplevde med Logitech pedaler, som ikke ville gi 100% etter litt kjøring, jeg var i kontakt med logitech og fikk linker til diverse drivere og kalibrerings verktøy. hos meg var det potmeteret til gasspedal som var problemet (jeg gadd da ikke levere den inn, og flyttet potmeter fra gass til brems isteden + festet den med superlim, etter det har den vært bra) Nå er det ikke like enkelt og gjøre dette med stikka, men det høres veldig ut som samme problem. Men er det slik at du har kjørt den "fjern all kalibrering" verktøyet først, og så innstalert "wingman profiler" igjen? I wingman profiler har du vel kalibreringsmulighet, det får i alle fall jeg hver gang jeg innstalerer programmet (etter at den har funnet Logitech enheter) går den rett på kalibrering av Wingman Force 3D som jeg har. Jeg får den opp ved og gå; start - alle programmer - Logitech wingman - start wingman profiler - enhet - spillekontrollere - egenskaper - innstillinger - kalibrer. (puh, litt av en regle...) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ganske riktig oppfatning, men jeg har bare prøvd to drivere. Den som fulgte med stikka, og en jeg lastet ned på nettet, som jeg senere fant ut at faktiskt er den samme som var på cd'en. Jeg får ikke kalibrert stikka, men det er visst noe autokalibrering, slik at når jeg plugger ut og inn så kalibrer den seg etter alle spakenes stilling, og setter de som "null" eller "default" eller noe. Og har jeg deadzone 0 så rister jo flyet noe hinsides, for spaken kan beveges 2mm uten kraft i det hele tatt, 1cm uten å bruke nesten noe kraft, mens resten er normalt. Nå snakker jeg alt i alt, så 0.5cm hver vei da. Stikka er ganske ny, og jeg opplever den nesten som om den var ny, den er ikke mye brukt. Når stikka nettopp er plugget inn ser jeg at den beveger seg helt fint ut til alle ytterkanter, og når jeg slipper den så står den i midten. Når den ikke funker beveger stikka seg halvveis ut til høyre, og helvveis til venstre. Opp / ned er helt fin. Nettopp. Jeg syns dette høres mistenkelig likt ut som hva jeg opplevde med Logitech pedaler, som ikke ville gi 100% etter litt kjøring, jeg var i kontakt med logitech og fikk linker til diverse drivere og kalibrerings verktøy. hos meg var det potmeteret til gasspedal som var problemet (jeg gadd da ikke levere den inn, og flyttet potmeter fra gass til brems isteden + festet den med superlim, etter det har den vært bra) Nå er det ikke like enkelt og gjøre dette med stikka, men det høres veldig ut som samme problem. Men er det slik at du har kjørt den "fjern all kalibrering" verktøyet først, og så innstalert "wingman profiler" igjen? I wingman profiler har du vel kalibreringsmulighet, det får i alle fall jeg hver gang jeg innstalerer programmet (etter at den har funnet Logitech enheter) går den rett på kalibrering av Wingman Force 3D som jeg har. Jeg får den opp ved og gå; start - alle programmer - Logitech wingman - start wingman profiler - enhet - spillekontrollere - egenskaper - innstillinger - kalibrer. (puh, litt av en regle...) Det siste der eksisisterer ikke Vet hva det er du prater om, har det nå, for nå har jeg avinstallert "Logitechs gaming software". Men når den ER installert finnes dte ikke noe "calibrate" der. Og det "fjern all kalibrering" verktøyet fant ikke noen kalibrering fikk ejg melding om... :S Det finenr sikekrt kalibrering nå, som jeg ikke har Logi...G.S installert og har kalibrert. Skal spille litt nå, og se. Noen som vet om alternative drivere utenom windows driveren? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det er jo veldig rart da, hvilken version er det har, min er gammel, dvs 4.20.167 dato 06/25/2002. Har du ikke det bildet av stikka med målere, og knappen innstillinger, hvor du kommer videre til der du kan justere motstandsfjæring heller? Øverst på den siste har jo jeg kalibrer knapp. Om du ikke har det, kan det hende du kan prøve en annen version fra Logitech's download? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Det er jo veldig rart da, hvilken version er det har, min er gammel, dvs 4.20.167 dato 06/25/2002. Har du ikke det bildet av stikka med målere, og knappen innstillinger, hvor du kommer videre til der du kan justere motstandsfjæring heller? Øverst på den siste har jo jeg kalibrer knapp. Om du ikke har det, kan det hende du kan prøve en annen version fra Logitech's download? Det er da bare den siste som ligger ute på Logitech's sider? Jeg har altså en Extreme 3D PRO, og det står ikke noe om noe "wingman" noen steder, men det gjorde det på den gamle stikka da, som er totalvrak Har ikke noe av det du snakker om, btw det er _ikke_ noe forcefeedback i stikka mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå