Simen1 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg er på besøk hos foreldrene mine og fant en bunke gamle illustrert vitenskap bak senga. Tenkte at her er det sikkert noen gamle spådommer om vitenskapelig framgang som ikke har slått til. Her er noen av godbitene jeg kom over: 1997 nr8 s32: NASA's nye romferge X-33 skulle bli testet i 2000 og den nye "Venture Star" skulle ta sitt første oppdrag i 2005. De gamle romfergene skulle skrotes senest i 2005. Så vidt jeg vet så har ikke dette skjedd. Bla. ulykka med den romferga over texas og kostnadskutt har vel utsatt dette med mange år. 1997 nr8 s60: Reklame for nokia: "Høyteknologi som du behersker på 60 sekunder: Nokia 3110". 1998 nr4 s50: Kald fusjon er nå blitt virkelighet 1999 nr1 s94: Om 5 år har Mercedes hydrogenbiler til samme pris som bensinbiler. 1999 nr2 s34: Nasa vil oppheve tyngdekraften Jeg synes det er litt morsomt å lese slikt. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hehe, morsomt, ja. Samme som å lese fem år gamle PC-blader. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hehe, morsomt, ja. Samme som å lese fem år gamle PC-blader. 1GB Harddisk til 10.000 kroner. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, mye som står er utrolig artig. Har en haug gamle blader liggende. Kan se om jeg finner noe ekstraordinært litt senere. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Redaksjonen i Ill.vit. er jo ikke akkurat vitenskapens høyborg, akkurat. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Redaksjonen i Ill.vit. er jo ikke akkurat vitenskapens høyborg, akkurat. Etter å ha lest 4 av de gamle bladene så kan jeg bekrefte at det virker ikke som de er spesielt inne på vitenskap. Dvs. De er nok flinke i norsk for de skriver jo gramatis riktig. Jeg tror det er den store styrken deres og ikke teknisk innsikt. Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Redaksjonen i Ill.vit. er jo ikke akkurat vitenskapens høyborg, akkurat. Etter å ha lest 4 av de gamle bladene så kan jeg bekrefte at det virker ikke som de er spesielt inne på vitenskap. Dvs. De er nok flinke i norsk for de skriver jo gramatis riktig. Jeg tror det er den store styrken deres og ikke teknisk innsikt. Illustrert Vitenskap = Se & Hør Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Tja, det er derfor det er så gøy å lese om alle tingene som er helt på bærtur og ikke har slått til. Men jeg vil ikke si det er like ille som Se&Hør: Jeg har Se&hør-forbud hjemme hos meg og boikotter det totalt. Jeg leser det ikke om så det er det eneste bladet som ligger på et venterom og jeg har timer med venting forran meg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 man må dele bladet i 2..... info som er fakta, som man kan finne andre steder, ting som er bevist og alle forskere og historiere er enige om.. og den ilustrete delen, gjerne om verdensrommet med flotte farger. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Som å lese den store premien i en konkurranse som gikk over to Donald-blader fra 1996. HP-pc med CPU: Pentium 75 8mb ram 1gb harddisk Og til og med Fargeskriver :!: Lenke til kommentar
jingt Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 <---------- Illvit, mitt nick Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 I en utgave fra 1996 trur jeg det var, står det at forskere skal bygge plantestation\plantasje på planeten Mars. Med foss og tang, så forskrene får pustet der, mens dem drar en forskning. Det skulle være ferdig til 2020. Har vi noe og se fram til gett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå