Zafar Iqbal Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Har lagd et skjema i Html hvor man kan fylle ut opplysninger som navn adre,postnr,sted, textarea, radioknapper osv. Nå ønsker jeg at skjema sendes på mail til meg når man klikker på submit knappen. Noen som har en enkel asp kode jeg kan bruke her?? Har fått en enkel kode av en venn hvor man kan få texten i skjemaet på mail. Men det er Java(mener jeg å huske og når man klikker submit knappen popper Outlooken fram. Dette ønsker jeg ikke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 har et script til detet igså jeg, men hvorfor bruker du ikke php til dette istedenfor? mailfunksjonen til php er mye enklere enn asp sin... Lenke til kommentar
muttok Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Sjekk med webhotellet ditt om du har AspMail eller AspQMail innstallert. Da kan du enkelt bruke en av de kompontene til å sende mail AspMail http://www.serverobjects.com/comp/Aspmail3.htm AspQMail http://www.serverobjects.com/comp/AspQmail.htm Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-06-05 23:38, skrev ilpostino:har et script til detet igså jeg, men hvorfor bruker du ikke php til dette istedenfor? mailfunksjonen til php er mye enklere enn asp sin... LOL! Mailfunksjon i PHP? For å sende skjema på mail, må man bruke mailkomponenter som er innstallert på serveren; f.eks. CDONTS (innebygget i IIS -> ræva), JMail (som jeg bruker, og er veldig fornøyd med) eller noen av de andre som er nevnt her. Hent først inn formen vha Request.Form("felt") enten rett i scriptet eller til variabler først: Code: mottaker = Request.Form("mottaker") Variabelen "mottaker" kan deretter implementeres i scriptet slik: Code: JMail.AddRecipient mottaker Et eksempel: Code: Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")JMail.Sender = "[email protected]"JMail.Subject = "Emne her"JMail.AddRecipient "[email protected]"JMail.AddRecipient "[email protected]" JMail.ContentType = "text/html"JMail.Body = "innhold (body) her -> kan formateres med f.eks. html og ved å lime inn variabler -> "&variabel&" osv..." JMail.Priority = 3 JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") if not JMail.Execute Then Response.write "<b>E-post feil: " & Jmail.log & ". Vennligst avsender: <a href='mailto:[email protected]'>[email protected]</a></b><br>"Set JMail=NothingResponse.Write "Melding om at skjema er sendt" Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå