zhitler Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har et Thermaltake kabinett med 3 vifter som bråker noe ille:) Kan det hjelpe med viftestyring her ,eller er det bare å bytte de ut? http://www.psdata.no/ps.asp?it=108533&mlevel=010600 Oppgitt 21dBA på alle 3..det er jo litt høyt? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 viftestyring vil jo selfølgelig hjelpe, Men det kan nok være best å skifte ut viftene. Eventuuelt kjøpe lyddemper matter til kabinettet....Eller kanskje vannkjøling...hehe Lenke til kommentar
rks Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kjøp Papst 12 dB-vifter. Knapt hørbare... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har erfaring med thermaltake vifter som noen bråkete jæveler... Bytt til noen papst ~20dB vifter, så får du det nok som du vil. Kan sikkert kjøpe viftestyring, men syntes det er mer stress og stygt enn å bare kjøpe vifter. Spør lommeboka hva det blir til Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja...slitsomme vifter.. Tror ikke dama blir fornøyd, etter en times surfing så blir det øresus:) Skal se litt på papst viftene jeg, 12 db er vel bra.. Uansett så tror jeg lommeboka overlever noen vifter:) Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Viftene er på str. 2 stk 120x120x25 1 stk 90x90x25 Noen forslag? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 21 dB(A) høres så vidt, og blir nesten garantert overdøvet av resten av HW'en Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Det er hva de oppgir ja.. Men tror de bråker mer enn det,kobler jeg ut viftene blir det ganske stille:) Har Ati Silencer på skjermkort og cpu vifta er stille.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) 12db synes jeg flytter litt for lite luft. Gå for 19db i såfall. En annen ting som har en del og si er hvordan viftene er satt fast / hengt opp. Sitter den skrudd fast eller i en plastbrakett kan du lett få noe ressonans / motorlyd enn om du hadde hengt den opp med gummi-plugger, satt den fast med silikonmasse eller gummistrikk. Se også om du har noe som "står i veien" for viften, slik som ferdig utstansede "viftegriller" - disse har som regel høy blåsemotstand - skaper blåsestøy. Såkalt wiregrill anbefales. Wiregrill Link til typisk dårlig utstanset grill - den 80mm grillen i midten der bør typisk klippes vekk og byttes ut. K Endret 22. desember 2004 av Krapfoss Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hvor får man tak i silentX vifter ?? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 En viftestyring er vell ikke nødvendig vis en dårlig ide.. men 21db er utrolig lite, så det viker som noe er litt gale ja.. er det alle viftene som har like irriterende lyd ? hvis du kjøper en trinnløs vifte styring så kan du såfall få støy nivået der du vill ha det.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvis du har viftestyring kan du jo styre selv hvor mye de skal bråke Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvor får man tak i silentX vifter ?? http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...olnsilent&gid=3 Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Joa...men disse viftene på dette kabinettet har molex ,og viftestyring ikke..hehe Kjøpte meg viftestyring,men tror jeg bytter ut viftene:) 21db høres ikke så ille ut,men er nok oppe i 30 spør du meg.. Så silentx er nok det rette.. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 skjønte ikke helt hva du mente der, men hvis ledningene ikke passer vifte styringen er det jo det bare å skifte plugger på viftene, eventuelt hvis du kjøper den sunbeam vifte styringen på microplex, den bruker ikke plugger, du bare klipper av de molex kontaktene som er på fra før og fester + / - ledningene rett på styringa.. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 hehe..var jeg uklar:) 3stk vifter i kabinett med molex..og den viftestyringen jeg har(aerogate 1) har disse 3 pins tilkoblingene..som går til HK .Dumt å kutte ledningene til viftestyringen.. Men ser at silentx viftene har 3 pins så det skulle gå greit. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ah, du hadde en viftestyring... Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jepp..trenger vel ikke den når jeg får viftene,men pytt..hehe Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Sitter 90mm vifter i kabinettet og silentx har kun 92mm... Er det noe problem??Vil hulla passe? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 har du målt de ? er de akkurat 90 ? eller står det der du kjøpte kabinett (ofte feilinfo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå