Gå til innhold

viftestyring eller bytte vifter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har erfaring med thermaltake vifter som noen bråkete jæveler... Bytt til noen papst ~20dB vifter, så får du det nok som du vil.

Kan sikkert kjøpe viftestyring, men syntes det er mer stress og stygt enn å bare kjøpe vifter.

Spør lommeboka hva det blir til :)

Lenke til kommentar

12db synes jeg flytter litt for lite luft. Gå for 19db i såfall. En annen ting som har en del og si er hvordan viftene er satt fast / hengt opp. Sitter den skrudd fast eller i en plastbrakett kan du lett få noe ressonans / motorlyd enn om du hadde hengt den opp med gummi-plugger, satt den fast med silikonmasse eller gummistrikk.

Se også om du har noe som "står i veien" for viften, slik som ferdig utstansede "viftegriller" - disse har som regel høy blåsemotstand - skaper blåsestøy. Såkalt wiregrill anbefales.

gold_grill_80_lg.jpg

Wiregrill :thumbup:

Link til typisk dårlig utstanset grill - den 80mm grillen i midten der bør typisk klippes vekk og byttes ut. :thumbdown:

K :w00t:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En viftestyring er vell ikke nødvendig vis en dårlig ide.. men 21db er utrolig lite, så det viker som noe er litt gale ja.. er det alle viftene som har like irriterende lyd ? hvis du kjøper en trinnløs vifte styring så kan du såfall få støy nivået der du vill ha det..

Lenke til kommentar

Joa...men disse viftene på dette kabinettet har molex ,og viftestyring ikke..hehe

Kjøpte meg viftestyring,men tror jeg bytter ut viftene:)

21db høres ikke så ille ut,men er nok oppe i 30 spør du meg..

Så silentx er nok det rette..

Lenke til kommentar

skjønte ikke helt hva du mente der, men hvis ledningene ikke passer vifte styringen er det jo det bare å skifte plugger på viftene, eventuelt hvis du kjøper den sunbeam vifte styringen på microplex, den bruker ikke plugger, du bare klipper av de molex kontaktene som er på fra før og fester + / - ledningene rett på styringa..

Lenke til kommentar

hehe..var jeg uklar:)

3stk vifter i kabinett med molex..og den viftestyringen jeg har(aerogate 1)

har disse 3 pins tilkoblingene..som går til HK .Dumt å kutte ledningene til viftestyringen..

Men ser at silentx viftene har 3 pins så det skulle gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...