Gå til innhold

Får ikke spilt Mp3 i XMMS

tibbs

Anbefalte innlegg

Har installert XMMS i FC3 men får ikke spilt Mp3-filer. Er klar over at man må ha en plugin og har forsøkt å installere det men uten noe resultat. Når jeg går inn i preferences ser jeg at det er en plugin der, men hva skal jeg så gjøre videre for at det skal fungere?

Edit: Det hjelper ikke at det er besvart ørten ganger tidligere da det er lettere å vinne i lotto enn å få opp et resultat i søkefunksjonen uten feilmelding om at man må vente 20 sek før man prøver på nytt. Når dette gjentar seg hele tiden gir man opp å søke.

Endret av tibbs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lyd ellers i KDE? (eller hva du nå enn bruker)

Jeg har ikke så veeldig peil på linux, men det kan hende du må kjøre lydkort module greia di.

Hvis du har Live kort, så kjør "modprobe emu10k1" som root.

Kan hende du trenger en sånn Mixer også. Jeg bruker en som heter Alsa. Den funker ganske bra.

Håper dette ga litt mer innsikt :)

Lenke til kommentar
Har installert XMMS i FC3 men får ikke spilt Mp3-filer.  Er klar over at  man må ha en plugin og har forsøkt å installere det men uten noe resultat.  Når jeg går inn i preferences ser jeg at det er en plugin der, men hva skal jeg så gjøre videre for at det skal fungere?

Edit:  Det hjelper ikke at det er besvart ørten ganger tidligere da det er lettere å vinne i lotto enn å få opp et resultat i søkefunksjonen uten feilmelding om at man må vente 20 sek før man prøver på nytt. Når dette gjentar seg hele tiden gir man opp å søke.

Har du installert denne RPM'en?

http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...fc3.fr.i386.rpm

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
Yepp, man må vel legge til freshrpms hvis man skal få xmm-mp3 gjennom yum. Vil samtidig anbefale å gå innom www.freshrpms.net og enten laste ned apt-get eller legge til freshrpms i yum. Da blir livet lettere for en fedora-bruker :)

*warning*

apt-get + 64-bit => kluss!!!

Tenkte jeg bare skulle nevne det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...