Vod kaNockers Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har kjopt nye deler til PCen min (alt er nytt bortsett fra harddisken hvor jeg har OS). Kan bare komme meg i BIOS. G]r ikke aa starte den i Windows. Men det g]r fint med de gamle deler. Hva m] jeg gjore? Takker for raske svar. Her er de nye delene: 1.00 300050 MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid 1.00 302393 Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs 1.00 303912 Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Retail 1.00 301942 NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 1.00 123271 NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA 1.00 123996 Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM 1.00 123421 Thermaltake Hardcano 12 HD Cooler LCD A1845 Hardiskkjøler og overvåkning 1.00 300493 AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Noen folk ass... Du må (med 99% sansynlighet) reinstallere for at det skal fungere. En installasjon inneholder mange drivere og systemvariabler som gjør at windows kan benytte de funksjonene som finnes på ditt hk/gfx/ram osv. Du kan ikke bare skifte ut alt og tro at det skal gå av seg selv... Reinstaller Windows du, så skal du se at det ordner seg. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Ja, jeg vet at ] installere windows p] nytt l[ser alle problemmene, men da mister jeg mye info. En anbefalte meg ] uninstallere alle drivere, og det skal g] sa han. Har pr]vd, men f]r de ikke til. Reinstalere Windows er det siste jeg vil (har ikke Windows CDen uansett). Det m] v[re oen andre m]ter ] gj[re det p[ da! Endret 22. desember 2004 av prostoman Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det m] v[re oen andre m]ter ] gj[re det p[ da! nei. Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) leste feil Endret 22. desember 2004 av c[`]laburk Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Instaler OS på den nye disken, Kjør denne som oppstarts-disk i BIOS. Koble til din gamle disk, og VIPS! så har du dine filer i behold. Overfør dem til en partisjon på den nye disken og formater den gamle disken og bruk denne som lagrings disk. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) laburk,22/12/2004 : 11:54] leste feil han må med 100% sikkerhet reinstallere hele sulamitten.. sorry dude men sånnt må man regne med om man skal oppgradere EDIT:Srkive leif Endret 22. desember 2004 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hva med å sette disken i en annen maskin, laste over filene du vil ha, formatere, og laste det over til den nyformaterte disken? Lenke til kommentar
Zigna Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 En kamerat av meg hadde det samme problemet... men han byttet bare skjermkort... eneste løsningen var å formatere... Dette er på grunn av at Win XP låser seg hvis man fåretar for store endringer i hardware'en Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det eneste du trenger å gjøre er å kjøre SYSPREP (kan lastes ned fra Microsoft om du ikke har den alt) da nullstilles all installert hardware, men alle installerte programmer fungerer som før. Et problem er at SYSPREP burde vært det siste du gjorde med det gamle systemet før du demonterte det, ikke det første du gjør med det nye etterpå.. men kommer du bare inn i windows på en eller annen måte så du får kjørt sysprep så burde det fungere. NB! Du må huske på at du du har CD-key for Windows tilgjengelig da den må legges inn på nytt. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Det er jo ikke nødvendig å formatere selvom man må reinstalere windows! Du har jo en annen disk, derfor anbefaller jeg deg å sette den nye disken som master, og den gamle som slave. Lag en partisjon på 10Gb på den nye som du legger operativsystemet på. Når du har installert windows, lagt inn drivere osv. så kan du begynne å rydde opp på den andre disken. Det beste er å kopiere over alt du skal ha over på den nye disken, så formatere den gamle, så evt. flytte over det du skal ha på den. Det du ender opp med er en partisjon på 10 GB der du har operativsystemet. Grunnen til at man bør ha det slik er at du slipper så mye styr dersom du er nødt til å formatere, det eneste du fjerner er operativsystemet, og programmer som er installert, men som enkelt kan legges inn igjen fra en av de partisjonene du har lagt programmer osv på. Du hadde f.eks. spart deg for så mye styr nå om du hadde hatt det slik på den gamle disken. Så har du 2 andre partisjoner på min datamaskin, den ene er det du har igjen fra den nye disken, den andre er den gamle disken. Dersom den gamle disken begynner å dra på årene så bør du være forsiktig med å legge viktige ting på den, da den kan gå fyken. Mye styr, men sånn er det. Neste gang blir det lettere Endret 22. desember 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Nja, dersom du har den gamle maskinen stående, kan du legge alt du vil ta vare på over på en annen partisjon på harddisken, sette den over i den nye maskinen, og installere Windows på nytt. Du kommer mest sannsynlig til å få lav ytelse og masse problemer dersom du ikke reinstallerer, dersom du i det hele tatt klarer å boote den til slutt. Lenke til kommentar
Seymour Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis du velger "Reparer Windows" når du booter fra WinXp-cden så skal det funke. Men jeg vil likevell anbefale at du formaterer etter du har kopiert nødvendig data. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det kommer egentlig an på kva du skifter til. Frå nvidia til ATI skjermkort, formatering. Men eg skiftet frå 420 til 6800 gt uten noen problemer. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Takker for mange raske svar. Jeg brukte ekstern hardisken min til aa lagre alle filene der. Problemmet var at jeg kunne ikke finne hvor Outlook Express lagrer alle epost brevene. Det var noe surr p[ maskina mi. Men jeg fant det til slutt og bare formaterte alt. Jeg ville ha OS p[ den samme lille gamle HDen min p[ 18 GB, ikke p[ den store nye p[ 200GB. N[ instalerte jeg Windows p[ nytt, er forn]yd og alt fungerer som det skal. Mistet bare en del sm[ programmer. Men det forslaget han Chrichton om aa bruke SYSPREP. Skal pr]ve det neste gang. Laerte mye nyttig i dag!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Outlook Express lagrer alt i C:\Documents and Settings\DITT NAVN HER\Local Settings\Application Data\Identities\{LANG NUMMER UNIKT HER}\Microsoft\Outlook Express og adresseboken lagres her : C:\Documents and Settings\DITT NAVN HER\Application Data\Microsoft\Address Book Du kan sette opp en liten jobb med f. eks WinRAR til å backe dette opp automagisk Endret 22. desember 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Outlook Express lagrer alt i C:\Documents and Settings\DITT NAVN HER\Local Settings\Application Data\Identities\{LANG NUMMER UNIKT HER}\Microsoft\Outlook Express og adresseboken lagres her : C:\Documents and Settings\DITT NAVN HER\Application Data\Microsoft\Address Book Du kan sette opp en liten jobb med f. eks WinRAR til å backe dette opp automagisk Vet det nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå