Trazor Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg nytt headsett, og opplever piping når mikrofonen brukes. Har prøvd med flere headsett, så problemet ligger ikke i selve headsettet. Jeg har en skjerm med innebygde høytalere og en mic, og denne micen funker helt greit, uten noen som helst piping, mens med en gang jeg plugger en ekstern mic inn i mic utgangen på hovedkortet eller utgangen som jeg har på skjermen, får jeg en irriterende bakgrunnspiping. Det er ikke sånn feedbacklyd som man vanligvis hører, men det er en helt jevn, litt lav piping (som sagt er den ikke der når micen på skjermen brukes) Råd og hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Er det et abit kort? har du innstalert det overvåkningsprogrammet, kan hende dette programmet ligger og sender en alarm. Dette er da kun aktuelt vist du har koblet bort høytaler til kabinett. Ellers vil jeg annbefale deg og reinnstalere driverene. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, jeg har et Abitkort, vet ikke helt hvilket program du snakker om, eller hva du mener med "Dette er da kun aktuelt vist du har koblet bort høytaler til kabinett." Jeg har koblet lydkabelen fra hovedkortet til høytalerene i skjermen, og det samme med mikrofonkabelen, den går til mikrofonen i skjermen. Så, når jeg plugger inn mikrofonen og spiller inn en lyd, eller bruker TeamSpeak 2, kommer denne irriterende lyden. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hadde samme problemet når jeg hadde koblet headsettet mitt i HK mic utgangen. Kjøpte meg et lydkort (PCI) og problemet forsvant. Hos meg tror jeg dette måtte skyldes forstyrrelser fra andre komponenter på HK'et (MSI KT3 Ultra ARU) uten at jeg kan sette fingeren på akkurat hvilken. Har du et lydkort du kan teste med så gjør det og se om ulingen/pipingen forsvinner. Jeg forsøkte da jeg hadde problemer med flere forskjellige drivere uten at det hjalp. Har et MSI HK (Neo2) i dag og nå har jeg ingen problemer med dette selv om jeg benytter det integrerte lydkortet. Ha en fin dag og lykke til med problemløsningen! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Du vet det er en ledning fra kabinettet som er koblet til hovedkortet. Denne går til en liten høytaler som er i kabinettet(i front). Programmet jeg snakker om er det som overvåker temperaturer og spenninger på cp/hk osv. Dette følger med på hk cd. Som sagt, vist dette programmet har detektert noen unormalheter, så sender det ut en alarm i form av uling/piping. Vist ikke høtaler i kabinett er koblet til, så vil denne ulingen kome ut lydkortet , som en svak bakgrunnslyd. Jeg sier ikke dette er grunnen, men det kan være det, så det er verdt å sjekke. Nå husker jeg også hva programmet heter, windbond. Edit, skulle kansje lest litt bedre jeg også. Hvilket nr har abitkortet da? Vist det er soundstorm, så kan du jo sjekke litt på options, mic boost osv. Endret 22. desember 2004 av guttorm Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Kan høres ut som om du har noe feedback problem, at mic'en "hører" høyttalerene. Prøv å skru ned volumet på høyttalerene. M. Edit: Memo til meg selv, les hele innlegget før du poster ... Endret 22. desember 2004 av mysjkin Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Har lagt ved en .wav, så dere kan høre lyden. Dette er virkelig irriterende! Funker som sagt helt fint med micen i skjermen. http://www.craftkara.com/Torgeir/piping.wav Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ingen som kan hjelpe? Har lekt meg litt med diverse NVMixer innstillinger og slikt, men blir ikke kvitt pipingen. Lenke til kommentar
iMAD Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Har lagt ved en .wav, så dere kan høre lyden. Dette er virkelig irriterende! Funker som sagt helt fint med micen i skjermen. http://www.craftkara.com/Torgeir/piping.wav 3349477[/snapback] ser ikke ut til at linken din funker..? Hadde vært veldig artig å høre om det er den samme lyden som jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå