Gå til innhold

normatica - zen ?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som skjønner zen- avtalen til normatica ?

Slik jeg forstår det betaler man +5% for å få en 'tilgodelapp' hvis kameraet, i første året bryter sammen så man kan kjøpe nytt.

Så man betaler for å kunne bytte kameraet når man allerede har krav på reperasjon eller nytt kamera ??

Som kurositet: må man da i tillegg betale moms på den nye varen man kjøper, så man ender opp med å betale moms 1 gang til + 5% av kjøpssummen for å få noe man har krav på vederlagsfritt i utgangspunktet ?

La foresten merke til at 'kjøper betaler returporto ved reklamasjon' og 'det er norsk kjøpslov som er rådende npr du kjøper fra norsk hjemmeside'. Dette er vel motstridende uttalelser, da så vidt meg bekjent skal ikke kunden belastes økonomisk på noe måte ved reklamasjon, heller ikke returporto.

Slik jeg ser det er Normatica et sted man kan kan gjøre et godt kjøp og spare mange tusen på litt dyrere produkter, men til gjengjeld sier magefølelsen at her er det hassle, ukompensert og urimelig lang ventetid ved reklamasjon og krangling om porto på dagsordenen om noe først ikke skulle virke :)

Noen som har erfaring med å reklamere fra normatica ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...