olindtve Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Noen her som sitter på et NetCom-oppsett til Samsung D500 som faktisk fungerer?? Hadde vært fint,ass... Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Åssen oppsett er du ser etter? Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg trenger oppsett for å få dette til å virke: GPRS MMS email Bruk av telefonen som modem via BT. Noen som kan hjelpe? GPRS og MMS ligger på sidene til NetCom, men de virker ikke... Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Netcom har OTA-setup både for MMS og WAP/GPRS på https://netcom.no/ota/choosesetting.htm (må kanskje være logget inn for at det skal virke) Problemet er at det ikke ser ut til at kommunikasjonen faktisk funker. Samsung hadde ingen tips, Netcom bedrift måtte få datagruppen til å ringe tilbake da det jeg allerede hadde prøvd fremdeles ikke virket. Endret 22. desember 2004 av Rookie Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ingen her som har noe å tilføye, assa? Det er så utrolig bittert at en haug av funksjonene på en splitter ny tlf ikke virker, liksom... Lenke til kommentar
morgster Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 funker fint her skru mobilen av og på jeg har mobyson, forresten. de bruker samme instillinger som netcom. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Får WAP til å funke, men ikke MMS=/ Bruk port 8080 på GPRS, så funker det:P Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Genialt, nå fungerer det hos meg og Har Netocm, gikk inn på Netcom.no og lastet ned innstillingene på nytt! Gjorde så som morgster nevner under, slo mobilen av og på etter å ha lagret innstillingene, og plutselig virket det Vet ikke helt hvorfor det fungerte nå, og ikke de to-tre gangene tidligere når jeg lastet ned oppsettet, men det hjalp nå å slå av og på mobilen før jeg tok i bruk wap'en. Tror ikke Netcom har endret innstillingene så vidt jeg kan se.. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det var feil på D500 oppsettet til NetCom. Skulle blitt fikset i går, men ble ikke ok før i dag. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Der funka MMS også Måtte bytte ut port 9201 med 80 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Oppsett for sjekk av mail på D500: Først trykk Meny - Meldinger - Epost (3) - Innstillinger (6) - E-postprofil (4) - Serverinnstillinger (2) - Profil 1 Fyll så inn følgende detaljer: Profilnavn: NetCom Mail GPRS (eller hva du enn vil) APN: internet.netcom.no Brukernavn: la være blank, ikke skriv noe her Passord: la være blank,ikke skriv noe her DNS1: 0.0.0.0 DNS2: 0.0.0.0 Lagre dette og forsikre deg om at Aktuell Server (1) i E-postprofilmenyen er din nyopprettede profil NetCom Mail GPRS (eller hva du enn kalte den). Så går du tilbake til Innstillinger i Epost-menyen og velger Epostkonto (3) - Kontoinstilling (2) - Konto 1. Fyll så inn følgende detaljer: Kontonavn: [email protected] (eller hva enn som passer deg) Brukernavn: Kalle Klovn (eller ditt navn) E-postadresse: [email protected] SMTP-server: smtp.netcom.no SMTP-port: 25 Protokolltype: POP3 (hvis du har POP3-mail) POP3-server: pop3.minmail.com POP3-port 110 (eller hva enn din server bruker) APOP-loginn: Vanligvis ikke i bruk Bruker-ID: minmail Passord: ***** Lagre dette, og forsikr deg om at Foliokonto (1) i E-postkonto-meny'en er det du kalte kontoen din (i mitt eksempel [email protected]). Teksten som er i kursiv er bare eksempler, og du må selv vite hva dine mail-detaljer er (fåes hos din mailleverandør, eller ved å ta en titt i mailprogrammet ditt på konto-oppsettet). Dette fungerte helt strøkent hos meg, og denne informasjonen ligger for øyeblikket ikke ute på NetCom sine sider. Gi tilbakemelding om det fungerer for dere også eller ei. Beklager hvis det er litt tungvint skrevet, men klokken er snart 1 om natten når dette skrives! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Og da virker WAP, MMS og E-post hos meg, og alt er som det skal være igjen D500'en blir bare bedre og bedre i mine øyne. Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Du verden... Noe må ha blitt endret fra NetComs side, for nå var det bare å laste innstillingene på nytt, så funket det... Og det testet jeg kanskje åtte ganger tidligere idag uten noe resultat. Men mangler jo fortsatt et mail-oppsett, da. Og modem-oppsett.. En fantastisk utvikling her, nå er det bare modem-biten jeg ikke finner ut av... Endret 22. desember 2004 av olindtve Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Se noen poster opp olindtve, jeg har skrevet hvordan du legger inn mail-oppsettet! Det er helt tilsvarende hva som må legges inn på andre mobiler for å sjekke mail med Netcom, og det fungerer helt topp for min del. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Modemoppsettet skal være tilsvarende mailoppsettet, da det er de samme parameterene som brukes, og alt går gjennom APN'en internet.netcom.no. Skal se på det nå! Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 skjønte det, du la den inn imens jeg skrev ny reply istad. Men uansett, tusen takk for god hjelp!! Nå funker ting som bare det her! Klarer ikke helt å laste ned mail fra gmail, men... Det går jo i Outlook, så da burde det vel kunne gå på telefonen også. Eller? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Gmail fungerer per i dag ikke fra mobiler fra Sony Ericsson og Nokia (de jeg har prøvd med ihvertfall), har nå prøvd de endringer som er mulig å foreta på D500'en, men det vil ikke virker hos meg heller. Gmail kjører blant annet en annen port enn de fleste mailtjenester (port 995) og bruker sikker tilkobling, som såvidt jeg forstår ikke støttes av alle mailklienter. Det ryktes at det vil komme en egen innstilling for mobile enheter, når Gmail ikke er i "beta" lenger. Den som lever får se Endret 23. desember 2004 av escobar Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Oppsettene på www.netcom.no er no ****** det virker aldri. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Oppsettene på www.netcom.no er no ****** det virker aldri. Sikker på at det er oppsettet det er noe galt med? Kan jo være abo også. Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har testen jeg å, men det virker ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå