Gå til innhold

Samsung D500: NetCom-oppsett

olindtve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netcom har OTA-setup både for MMS og WAP/GPRS på https://netcom.no/ota/choosesetting.htm (må kanskje være logget inn for at det skal virke)

Problemet er at det ikke ser ut til at kommunikasjonen faktisk funker. Samsung hadde ingen tips, Netcom bedrift måtte få datagruppen til å ringe tilbake da det jeg allerede hadde prøvd fremdeles ikke virket.

Endret av Rookie
Lenke til kommentar

Genialt, nå fungerer det hos meg og :D

Har Netocm, gikk inn på Netcom.no og lastet ned innstillingene på nytt! Gjorde så som morgster nevner under, slo mobilen av og på etter å ha lagret innstillingene, og plutselig virket det :)

Vet ikke helt hvorfor det fungerte nå, og ikke de to-tre gangene tidligere når jeg lastet ned oppsettet, men det hjalp nå å slå av og på mobilen før jeg tok i bruk wap'en. Tror ikke Netcom har endret innstillingene så vidt jeg kan se..

Lenke til kommentar

Oppsett for sjekk av mail på D500:

Først trykk Meny - Meldinger - Epost (3) - Innstillinger (6) - E-postprofil (4) - Serverinnstillinger (2) - Profil 1

Fyll så inn følgende detaljer:

Profilnavn: NetCom Mail GPRS (eller hva du enn vil)

APN: internet.netcom.no

Brukernavn: la være blank, ikke skriv noe her

Passord: la være blank,ikke skriv noe her

DNS1: 0.0.0.0

DNS2: 0.0.0.0

Lagre dette og forsikre deg om at Aktuell Server (1) i E-postprofilmenyen er din nyopprettede profil NetCom Mail GPRS (eller hva du enn kalte den).

Så går du tilbake til Innstillinger i Epost-menyen og velger Epostkonto (3) - Kontoinstilling (2) - Konto 1.

Fyll så inn følgende detaljer:

Kontonavn: [email protected] (eller hva enn som passer deg)

Brukernavn: Kalle Klovn (eller ditt navn)

E-postadresse: [email protected]

SMTP-server: smtp.netcom.no

SMTP-port: 25

Protokolltype: POP3 (hvis du har POP3-mail)

POP3-server: pop3.minmail.com

POP3-port 110 (eller hva enn din server bruker)

APOP-loginn: Vanligvis ikke i bruk

Bruker-ID: minmail

Passord: *****

Lagre dette, og forsikr deg om at Foliokonto (1) i E-postkonto-meny'en er det du kalte kontoen din (i mitt eksempel [email protected]).

Teksten som er i kursiv er bare eksempler, og du må selv vite hva dine mail-detaljer er (fåes hos din mailleverandør, eller ved å ta en titt i mailprogrammet ditt på konto-oppsettet).

Dette fungerte helt strøkent hos meg, og denne informasjonen ligger for øyeblikket ikke ute på NetCom sine sider. Gi tilbakemelding om det fungerer for dere også eller ei. Beklager hvis det er litt tungvint skrevet, men klokken er snart 1 om natten når dette skrives! :)

Lenke til kommentar

Du verden...

Noe må ha blitt endret fra NetComs side, for nå var det bare å laste innstillingene på nytt, så funket det... Og det testet jeg kanskje åtte ganger tidligere idag uten noe resultat. Men mangler jo fortsatt et mail-oppsett, da. Og modem-oppsett..

En fantastisk utvikling her, nå er det bare modem-biten jeg ikke finner ut av...

Endret av olindtve
Lenke til kommentar

skjønte det, du la den inn imens jeg skrev ny reply istad.

Men uansett, tusen takk for god hjelp!! Nå funker ting som bare det her!

Klarer ikke helt å laste ned mail fra gmail, men... Det går jo i Outlook, så da burde det vel kunne gå på telefonen også. Eller?

Lenke til kommentar

Gmail fungerer per i dag ikke fra mobiler fra Sony Ericsson og Nokia (de jeg har prøvd med ihvertfall), har nå prøvd de endringer som er mulig å foreta på D500'en, men det vil ikke virker hos meg heller.

Gmail kjører blant annet en annen port enn de fleste mailtjenester (port 995) og bruker sikker tilkobling, som såvidt jeg forstår ikke støttes av alle mailklienter. Det ryktes at det vil komme en egen innstilling for mobile enheter, når Gmail ikke er i "beta" lenger.

Den som lever får se :)

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...