Gå til innhold

nå blir det kjøp av 300d,et lite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Nå er det like før jeg kjøper Canon 300D,ser at de har en svart utgave på FotoVideo til 8000. Men nå har jeg et analog Canon 300N(eller var det V) med linse.Er det samme linsen som er til det digitale,bør jeg kjøpe "full" pakke eller er det nok å kjøpe bare kamerahuset? Hva er forsjellen på linsene?Husker ikke hva linsa til det analoge heter,men det er en standarlinse som fulgte med kameraet.

Takker for svar og et kjempebra forum.

roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt full pakke. Du kan bruke den gamle linsa di på det nye kameraet, men den effektive brennvidden på objektivet ditt blir 1.6 ganger mer enn på det filmbaserte kameraet. Dersom du f.eks har et 28-80mm objektiv på det gamle kameraet vil dette virke som et 45-128mm objektiv på 300D. Du mister mao en del muligheter for vidvinkel. Kit-objektivet som pleier følge med 300D er 18-55mm, og tilsvarer ca 29-100mm i bruk på 300D. Dersom du ikke har veldig høye krav til kvalitet er dette en grei linse. Uansett er den så rimelig ved kjøp sammen med 300D at den er en grei start ( og grei å ha dersom du skal selge kameraet igjen og ikke vil selge det nye grom-objektivet du har kjøpt i mellomtiden).

Lykke til, og god jul!

Lenke til kommentar

Du kjøper deg et kjempebra kamera. Hvis du er interessert i litt flere valgmuligheter, kan du jo kjøpe et brukt 10D. Sjekk bruktmarkedet hos www.foto.no. F.eks denne. Fantastisk pris - 6400 kroner:

Selges: """JULEKUPP" KUN I DAG!!!!

CANON EOS 10D SELGES FOR KUN 6600.MÅ SELGES INNEN 22.12 ELLER JEG LEVERER DET SOM MELLOMLEGG PÅ 20D.

Merke: Canon

Kategori: Kamerahus - Digitalt Speilrefleks

Stand: MEGET FINT

Pris: 7000

Merknad: FØRSTEMANN FÅR KAMERAET FOR KR.6600.SOM NYTT MED ALT AV MANUALER,LADER,CD OSV.I ORGINALFORPAKNING.NORSK UTGAVE.KUN PÅ TLF.91604627

Poststed: 4625 Flekkerøy

Så kan du jo begynne med det objektivet du har. Men du trenger antakeligvis mer vidvinkel siden du må gange brennvidden med 1.6 for å få det utsnittet som et dslr vil bruke. Du kan jo satse på et ef-s-objektiv (det som følger med 300d-pakken du tenker på), eller du kan hoppe rett uti det og kjøpe det mye bedre Canon EF 17-40 4/L. Det har du nesten råd til for det du sparer hvis du kjøper et brukt 10D (som jo har flere innstillingsmuligheter, er raskere (serie) og er bedre bygd.

Lykke til.

Tor

Endret av eitp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...