SHU Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har bestillt en Dell Inspiron 8600C. Med Windows XP Pro og Office 2003 Pro. Lurer på om disse da kommer ferdig installert på maskinen, og om CD følger med. Mø jo ha muligheter for å kunne reinstalere. Noen som vet? Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 du får nok software cd eller gjenopprettingscd med på den ja Lenke til kommentar
gaffy Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 ja du gjør det , de cdene som følger med er såkalt genuin lisens slik at du kun kan installere på dell sinde pcer Lenke til kommentar
SHU Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 ja du gjør det , de cdene som følger med er såkalt genuin lisens slik at du kun kan installere på dell sinde pcer Bare på Dell PCer? Hva da om jeg bytter PC om noen år. Jeg har jo fortsatt programvare som jeg har kjøpt. Derfor bør det være lov for meg å installere dette på min nye PC, som ikke sikkert er Dell. Når man kjøper ett program så mener jeg det skal være fullt ut brukende. Det står ikke noe om slike begrensninger på siden til Dell der jeg bestillte. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er eg enig meg shu! Når man har kjøpt feks. winxp så burde der være meulig og bruke det på en ny maskin vis man kjøper det. Menner det går an! Men det er ikke lov og bruke 1 lisens på 2 maskiner. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Er det ikke noe med at når du kjøper en maskin med OS så er det en OEM lisens (sterkt rabattert), og en OEM lisens er kun gyldig sammen med den maskinvaren den ble kjøpt sammen med? Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Er det ikke noe med at når du kjøper en maskin med OS så er det en OEM lisens (sterkt rabattert), og en OEM lisens er kun gyldig sammen med den maskinvaren den ble kjøpt sammen med? Eller er jeg helt på jordet? Dette stemmer nok. Du kan fint legge inn både Windows og Office på en annen maskin selv om ikke lisensen er gyldig for den. Edit: Du får med egen CD til Windows og Office Endret 22. desember 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå