jogrba Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei. For å koble en subwoofer (aktiv) til forsterker, er det vanlig å bruke forsterkerens utgang kalt "sub out" og koble sub-en til denne vha. en 1xphono til 2xphono RCA adapter-kabel (hann/hann). Dette er vel den vanligste måten å koble en subwoofer til en forsterker på etter hva jeg har skjønt. Det er vel slik at det holder med 1xphono i den enden, siden man ikke trenger å skille mellom høyre og venstre? Dermed lurer jeg på en ting: Kan jeg her enkelt og greit bruke en 2xphono til 2xphono (hann/hann) og dermed koble enten L- eller R-kontakten i sub out-utgangen på forsterkeren i og med at L og R ikke er vesentlig? Eller vil dette skape annerledes basslyd? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 spørs vel om subben din kan spill stereo det.... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Bruk et Y-ledd på suben, og en vanlig subwoofer kabel. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Finnes det sub-er som kan spille stereo? spørs vel om subben din kan spill stereo det.... ------------------------------------------------- Sub-en har allerede 2 innganger (2 x phono line out), så da trenger jeg vel ikke y-ledd? Forsterkeren derimot, har sub out. Kanskje jeg kan bruke ditt forslag om y-ledd på den og vanlig 2 x phono male/male-kabel...? Hvis ikke, kan jeg alltids kjøpe denne. Bruk et Y-ledd på suben, og en vanlig subwoofer kabel. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Finnes det sub-er som kan spille stereo? spørs vel om subben din kan spill stereo det.... ------------------------------------------------- Sub-en har allerede 2 innganger (2 x phono line out), så da trenger jeg vel ikke y-ledd? Forsterkeren derimot, har sub out. Kanskje jeg kan bruke ditt forslag om y-ledd på den og vanlig 2 x phono male/male-kabel...? Hvis ikke, kan jeg alltids kjøpe denne. Bruk et Y-ledd på suben, og en vanlig subwoofer kabel. Er vel det samme om adapteret står rett etter sunb'en eller på enden av kabelen vel? Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Rett etter forsterkeren, mener du? Ja, det burde jo være det. Men jeg vet ikke sikkert, er jo derfor jeg spør... For det som kalles "subwoofer-kabel", er vel egentlig bare en phono-kabel, med 2 stk. hann i den ene enden og 1 hann i den andre enden? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Det er jo bare å prøve da, men det skal ikke gi noen forskjeller. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 det er nesten ikke forsjell på spesialkabler som er laget for dype frekvenser og en vanlig fullfrekvens phono kabel. spørs hvilken sub du har?? vis det er en svært dyr/bra sub ville jeg kjøpt subwooferkabel og y ledd ,men y leddet trenger du egentlig ikke. hvis du kjøper vanlig phono kabel og bruker både L og R må y leddet plugges i forsterkeren og så kabelen til suben. hvis du kjøper subwoofer kabel så plugger du subwoofer kabelen i forsterkeren og så y leddet i subwooferen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå