Gå til innhold

Både bindingstid og operatørlås?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar en telefon nå!

 

Eh... jeg fikk valget mellom å få opplest faktura eller å snakke med en kundekonsulent, men da jeg valgte sistnevnte skjedde det ingenting.

 

Dette blir dyrt. HAr prøvd 5-6 ganger. Klarer ikke å oppnå kontakt med noen kundekonsulent, hverken når jeg ringer fra mobil eller fasttelefon. Får maile i stedet...

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

CellularDude: Telenor gir deg både i pose og sekk ja.

 

Som bjornoss nevner skal du få koden gratis hvis du har bindingstid, men ikke forvent at det skjer i år... Har hørt om mange andre i din situasjon (også folk som har kjøpt den usubsidiert med lås), men fremdeles har jeg ikke hørt om noen som faktisk har fått koden.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Telenor Mobil skrev i går følgende i mail til meg:

 

"Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

 

Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne. "

 

Så spørs det hva "noe tid" betyr. Dersom mobilen en gang i fremtiden (les innen utgangen av januar) skal på QXL, er det greit om den er opplåst. Men om Telenor klarer å få sendt meg opplåsingskoden innen ei uke, er det fint. Mer enn ei uke skal det ikke ta. Jula kommer jo i ei helg denne gangen.

Lenke til kommentar

Har et spm.

 

Jeg kjøpte 6630 fra Lefdal med Telenor abb elle videreførte bare abb mitt.

 

Er min 6630 låst til Telenor eller den ulåst??

 

For når jeg prøver å sette inn et Netcom sim så for jeg opp mld om

sette i sim kort ??

 

Har også prøvd Teletopia kort, for samma meldingen, betyr det at tlf er låst til Telenor???

 

Har lest dette kan ha noe med at de sim kortet jeg prøvde er for gamle, men dem ekke mer en maks 1 år gamle.

 

Noen som kan svare på dette?

 

 

PS! Jeg for lov til å taste inn pin kode for sim`en(netcom og T3) men like etter dukker det opp en mld som sier SIM-kort ikke gyldig.

Det er sikkert låsen???

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
PS! Jeg for lov til å taste inn pin kode for sim`en(netcom og T3) men like etter dukker det opp en mld som sier SIM-kort ikke gyldig.

Det er sikkert låsen???

Riktig. "Sett inn SIM" betyr rett og slett at den ikke klarer å lese sim-kortet, så her er det enten problem med sim-kortene (for gammel), eller problem med sim-kortleseren i telefonen.

Lenke til kommentar
PS! Jeg for lov til å taste inn pin kode for sim`en(netcom og T3) men like etter dukker det opp en mld som sier SIM-kort ikke gyldig.

Det er sikkert låsen???

Riktig. "Sett inn SIM" betyr rett og slett at den ikke klarer å lese sim-kortet, så her er det enten problem med sim-kortene (for gammel), eller problem med sim-kortleseren i telefonen.

For meldingen SIM-kort uglyldig ikke at jeg skal sette inn sim.

 

Jeg for tastet pin koden for sim kortet men etter det dukker den meldingen om at SIM-kort er ugyldig.

 

Det kan umulig være sim kort.

 

Jg prøvde en 4 år gammel Telenor kort og den fungerte utmerket.

mens Netcom og T3 kortet så for jeg den meldingen om at SIM-kort er ugyldig.

 

Noen som kan bekrefte om det er denne mld man for hvis tlf er låst??

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte om det er denne mld man for hvis tlf er låst??

Mobilen din er operatørlåst/nettverkssperret, ikke noe gale med ditt SIm kort, bare å teste det i en annen mobil så ser du det.

 

Tast *#06# da vil du få opp ditt IMEI nummer til din mobil (serienr.) , om operatøren din har lagt ut låsekoden kan du prøve å slå inn ditt IMEI nummer her Telenor eller her NetCom . Om den ligger tilgjengelig så trenger du ikke kontakte noen. Men det er sjeldent.

 

Håper det var til hjelp! :D

Endret av Tollis
Lenke til kommentar

På forespørsel til 09000 om hva man mener med "noe tid" fikk jeg i dag til svar at det kunne ta ei uke. Fra og med den dagen jeg bestilte opplåsingskoden, regner jeg med. Dermed skulle jeg ha koden i romjula, hvis det ikke haler lenger ut.

 

De begunnet ventingen med at det var kø i deres registre, og at man ikke kunne få låst opp den telefonen (6630) på Telenor Mobils hjemmeside.

 

Kanskje de venter på at Unlock.no skal komme med opplåsingskoden? ;) Den var jo ment som en service til private, men ble jo benyttet av kreti og pleti, også folk innen mobiloperatørene.

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte om det er denne mld man for hvis tlf er låst??

Mobilen din er operatørlåst/nettverkssperret, ikke noe gale med ditt SIm kort, bare å teste det i en annen mobil så ser du det.

 

Tast *#06# da vil du få opp ditt IMEI nummer til din mobil (serienr.) , om operatøren din har lagt ut låsekoden kan du prøve å slå inn ditt IMEI nummer her Telenor eller her NetCom . Om den ligger tilgjengelig så trenger du ikke kontakte noen. Men det er sjeldent.

 

Håper det var til hjelp! :D

Greit, men så er spm mitt om jeg kan låse den opp uten å betale noe ekstra før om 12 mnd tid???

 

Jeg kjøpte den fra Lefdal og videreføre abb som jeg har hatt en stund nå.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Telenor:

Og fikk svar tilbake:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

 

Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta

noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne.

 

Koden koster ingenting.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

 

Da for jeg koden gratis om et par dager:)

Lenke til kommentar
Kanskje de venter på at Unlock.no skal komme med opplåsingskoden? ;)  Den var jo ment som en service til private, men ble jo benyttet av kreti og pleti, også folk innen mobiloperatørene.

Hehehe... Nei, telenor sier at de har blokkert siden i sitt nettverk, og det tror jeg på, siden IP'en ikke er registrert noen ganger siden det ble sagt (opptil over hundre ganger om dagen tidligere...).

 

Men min teori er at de for øyeblikket har like lite tilgang på opplåsningskoder til 6630, som vi "uautoriserte" unlock'ere har. 6630 har tatt i bruk et nytt kodesystem, derfor vi ikke har orden på koder til den enda. :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Sendte mail til Telenor:

Og fikk svar tilbake:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

 

Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta

noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne.

 

Koden koster ingenting.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

 

Da for jeg koden gratis om et par dager:)

Hva sendte du for å få dette svaret?

 

Dette har jeg sendt til de. Muligens uttrykker jeg meg utydelig, men de er jo ikke akkurat behjelpelige:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Det er riktig at man vil få koden hvis det er over 12 måneder siden

apparatet ble kjøpt. Svaret vil også da ha blitt formulert annerledes

hvis man har oppgitt den informasjonen vi trenger. Se tidligere svar.

 

Telenor Mobil har ingen oversikt over hvilken kode du trenger før du

gir oss et mer informasjon om ditt apparat.

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

Ønsker du mer informasjon, kan du besøke oss på

telenormobil.no/kundeservice

<http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp> eller benytte e-post

[email protected]

 

______________________________________________________________________

_________

 

This message is for the designated recipient only, and may contain

privileged proprietary, or otherwise private information. If you have

received it in error, please notify the sender immediately and delete

the original.

Any other use of the e-mail by you is prohibited.

______________________________________________________________________

_________

 

 

On Fri, 24 Dec 2004 23:36:21 +0100 you wrote:

 

 

>>

>>Hei igjen.

>>En jeg vet om sendte samme forespørsel til dere (muligens noe annet

>>formulert) og fikk dette svaret:

>>

>>"Hei !

>>Takk for henvendelsen til [email protected]

>>

>>Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

>>

>>Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta

>>noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne.

>>

>>Koden koster ingenting.

>>

>>

>>

>>Med vennlig hilsen

>>Telenor Mobil AS"

>>

>>Denne koden er jeg veldig interessert i selv. Det hadde vært fint om

>>dere kunne sendt den til meg.

>>

>>

>>Hilsen Fredrik

>>

>>

>>_____________________________________________

>>

>>Hei !

>>Takk for henvendelsen til [email protected]

 

<mailto:[email protected]>

 

>>

>>Er mobiltelefonen kjøpt med 12 måneders Tjenesteleverandørlåskode,

 

er

 

>>den i denne perioden låst mot andre Tjenesteleverandører med en

 

kode.

 

>>Etter 12 måneder kan du få koden utlevert gratis over epost, fax

>>eller pr. post.

>>

>>Ønsker du koden utlevert før er startbeløpet for koden kr. 600,-.

>>Deretter senkes gebyret med kr. 40,- pr. mnd.

>>Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

>>

>>Etter 12 mnd kan du finne din kode under denne linken:

>>http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm

>><http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm>

>>

>>Er ikke koden tilgjengelig på internettsiden kan vi bestille den for

>>deg. Vi trenger da følgende informasjon:

>>

>>- IMEI-nummeret på mobiltelefonen din. (Tast *#06# på

 

mobiltelefonen)

 

>>- Ditt anropsnummer

>>- Når mobiltelefonen er kjøpt

>>- Type mobiltelefon og modell

>>- Din adresse,  fax eller epost adresse  vi skal sende koden til

>>- Har du Binding?

>>

>>Med vennlig hilsen

>>Telenor Mobil AS

>>

>>Ønsker du mer informasjon, kan du besøke oss på

>>telenormobil.no/kundeservice <http://telenormobil.no/kundeservice>

>><http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp

>><http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp>> eller benytte

 

e-post

 

>>[email protected] <mailto:[email protected]>

 

>>

>>On Mon, 20 Dec 2004 00:07:58 +0100 (CET) you wrote:

>>

>

Avsender: Fredrik Rydland

eMail  : [email protected] <mailto:[email protected]>

Telefon : 47330066

Kategori : 09000

Melding : Heisann!

 

>>> >Jeg kjøpte en 6630 med Telenor Privat+ abonnement for noen dager

>

>>siden. J

>

>>> >eg fikk beskjed om at det kom til å ta ca. 2 uker å portere

>

>>abonnemente

>

>>> >t fra mitt nåværende til det nye. "Ok" tenkte jeg "Det haster jo

>

>>ikke s

>

>>> >å mye", men når jeg satte i mitt nåværende abonnements simkort så

>>> > fikk ga telefonen bare beskjed om at dette er ikke lov.

>>> >

>>> >Jeg synes det er for ille å betale såpass mye penger for en

 

telefon

 

>>som

>

>>> > jeg må vente i 2 uker på å få bruke. Er det noen som helst måte

>>> >å fremskynde prossessen på? Enten ved at porteringen skjer så fort

>

>>so

>

>>> >m over hodet mulig eller at jeg får tilsendt opplåsningskoden så

>

>>ikke

>

>>> > den er låst til Telenor sim-kort (jeg kommer jo uansett til å bruke

 

>>Telenor abonnementet. Det ser dere jo på regningen framover). Som du

kanskje skjønner så er jeg noe sugen på å sette i gang å bruke den  ;)

 

MvH Fredrik

Lenke til kommentar
Sendte mail til Telenor:

Og fikk svar tilbake:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

 

Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta

noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne.

 

Koden koster ingenting.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

 

Da for jeg koden gratis om et par dager:)

Hva sendte du for å få dette svaret?

 

Dette har jeg sendt til de. Muligens uttrykker jeg meg utydelig, men de er jo ikke akkurat behjelpelige:

 

Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

Det er riktig at man vil få koden hvis det er over 12 måneder siden

apparatet ble kjøpt. Svaret vil også da ha blitt formulert annerledes

hvis man har oppgitt den informasjonen vi trenger. Se tidligere svar.

 

Telenor Mobil har ingen oversikt over hvilken kode du trenger før du

gir oss et mer informasjon om ditt apparat.

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS

 

Ønsker du mer informasjon, kan du besøke oss på

telenormobil.no/kundeservice

<http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp> eller benytte e-post

[email protected]

 

______________________________________________________________________

_________

 

This message is for the designated recipient only, and may contain

privileged proprietary, or otherwise private information. If you have

received it in error, please notify the sender immediately and delete

the original.

Any other use of the e-mail by you is prohibited.

______________________________________________________________________

_________

 

 

On Fri, 24 Dec 2004 23:36:21 +0100 you wrote:

 

 

>>

>>Hei igjen.

>>En jeg vet om sendte samme forespørsel til dere (muligens noe annet

>>formulert) og fikk dette svaret:

>>

>>"Hei !

>>Takk for henvendelsen til [email protected]

>>

>>Vi har mottatt din henvendelse om Tjenesteleverandørlåskode.

>>

>>Du vil få koden når vi har behandlet saken. Dette kan dessverre ta

>>noe tid, men koden blir sendt deg straks vi har tilgang til denne.

>>

>>Koden koster ingenting.

>>

>>

>>

>>Med vennlig hilsen

>>Telenor Mobil AS"

>>

>>Denne koden er jeg veldig interessert i selv. Det hadde vært fint om

>>dere kunne sendt den til meg.

>>

>>

>>Hilsen Fredrik

>>

>>

>>_____________________________________________

>>

>>Hei !

>>Takk for henvendelsen til [email protected]

 

<mailto:[email protected]>

 

>>

>>Er mobiltelefonen kjøpt med 12 måneders Tjenesteleverandørlåskode,

 

er

 

>>den i denne perioden låst mot andre Tjenesteleverandører med en

 

kode.

 

>>Etter 12 måneder kan du få koden utlevert gratis over epost, fax

>>eller pr. post.

>>

>>Ønsker du koden utlevert før er startbeløpet for koden kr. 600,-.

>>Deretter senkes gebyret med kr. 40,- pr. mnd.

>>Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

>>

>>Etter 12 mnd kan du finne din kode under denne linken:

>>http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm

>><http://telenormobil.no/kundeservice/operatorlas/operatorlas.tnm>

>>

>>Er ikke koden tilgjengelig på internettsiden kan vi bestille den for

>>deg. Vi trenger da følgende informasjon:

>>

>>- IMEI-nummeret på mobiltelefonen din. (Tast *#06# på

 

mobiltelefonen)

 

>>- Ditt anropsnummer

>>- Når mobiltelefonen er kjøpt

>>- Type mobiltelefon og modell

>>- Din adresse,  fax eller epost adresse  vi skal sende koden til

>>- Har du Binding?

>>

>>Med vennlig hilsen

>>Telenor Mobil AS

>>

>>Ønsker du mer informasjon, kan du besøke oss på

>>telenormobil.no/kundeservice <http://telenormobil.no/kundeservice>

>><http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp

>><http://telenormobil.no/kundeservice/index.jsp>> eller benytte

 

e-post

 

>>[email protected] <mailto:[email protected]>

 

>>

>>On Mon, 20 Dec 2004 00:07:58 +0100 (CET) you wrote:

>>

>

Avsender: Fredrik Rydland

eMail   : [email protected] <mailto:[email protected]>

Telefon : 47330066

Kategori : 09000

Melding : Heisann!

 

>>> >Jeg kjøpte en 6630 med Telenor Privat+ abonnement for noen dager

>

>>siden. J

>

>>> >eg fikk beskjed om at det kom til å ta ca. 2 uker å portere

>

>>abonnemente

>

>>> >t fra mitt nåværende til det nye. "Ok" tenkte jeg "Det haster jo

>

>>ikke s

>

>>> >å mye", men når jeg satte i mitt nåværende abonnements simkort så

>>> > fikk ga telefonen bare beskjed om at dette er ikke lov.

>>> >

>>> >Jeg synes det er for ille å betale såpass mye penger for en

 

telefon

 

>>som

>

>>> > jeg må vente i 2 uker på å få bruke. Er det noen som helst måte

>>> >å fremskynde prossessen på? Enten ved at porteringen skjer så fort

>

>>so

>

>>> >m over hodet mulig eller at jeg får tilsendt opplåsningskoden så

>

>>ikke

>

>>> > den er låst til Telenor sim-kort (jeg kommer jo uansett til å bruke

 

>>Telenor abonnementet. Det ser dere jo på regningen framover). Som du

kanskje skjønner så er jeg noe sugen på å sette i gang å bruke den  ;)

 

MvH Fredrik

Vel det jeg skrev var at jeg kjøpte en ny mobil ved å videreføre mitt tidligere abonnemtent og fant ut at tlf var låst. Noe jeg ikke kunne forstå hvorfor.

 

At jeg da trenger kode for å bruke sim fra andre opratører.

Vil KUN ha det hvis det ikke koster meg noe.

 

Så legger du til denne med info:

 

IMEI-nummeret på mobiltelefonen din. (Tast *#06# på mobiltelefonen)

- Ditt anropsnummer

- Når mobiltelefonen er kjøpt

- Type mobiltelefon og modell

- Telefonnummer vi kan treffe deg på

- Har du Binding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...